Gå til innhold

Fått ny jobb, men...

Anbefalte innlegg

Gjest millit
Skrevet

Emdelig har jeg fått den jobben jeg har ønsket meg. Men det ser ut som jeg går noe ned i lønn. Kan jeg kreve å i det minste få den lønnen jeg har pr i dag på mitt nåværende arb.sted?

Er det frekt å spørrre dem om de har flexi-tid og slikt?

Hvordan finner jeg ut av hvordan arb.miljøet hos dem er? Jeg er svært opptatt av å finne ut av hvordan sjefen er likt og hvordan miljøet er, da jeg har vært ute for en psyko-sjef---

Noen råd?

Håper på svar. Takk :-`)

Fortsetter under...

Gjest tips
Skrevet

Du skal få et skriftlig tilbudsbrev, hvor lønnsbetingelsene står beskrevet. Du svarer på dette skriftlig, hvor du sier ja takk til jobben, men ønsker å forhandle om lønnen da tilbudet du har fått medfører en reell lønnsreduksjon for deg. (fortell hva du har i dag).

Ring gjerne personalansvarlig og hør om arbeidstidsbestemmelser osv, hør om arbeidstid / kjernetid, om de har ulik arbeidstid om vinter / sommer, om man får overtidsbetaling eller om man samler opp på en fleksitidssaldo, og reglene for avspasering av denne.

Personalansvarlig kan også svare på om de feks har hatt noen medarbeiderunderøkelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...