Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere i mat pr måned ?

Anbefalte innlegg

Gjest Ikkeøkonomisk
Skrevet

Hvor mange er dere i familien ?

Vi er 2 voksne og 2 barn, vi bruker 4500 kr pr mnd på mat.Er det mye ?????

serendipity
Skrevet

Hm... Det har jeg ALDRI hverken telt eller regnet over. Vi er 2 v + 1 b og jeg ANER ikke hva vi bruker..

Gjest Ikke nå @
Skrevet

Vi er to voksne og vi bruker ca 5000

5000 kr på to voksne, det var mye.....??

Skrevet

Vi er to voksne og ett barn. Det er litt forskjellig, men sånn i gjennomsnitt handler jeg vel for ca. 1000-1200 i uka, av og til mer, av og til mindre.

Syns ikke dere bruker spesielt mye, men det går sikkert an å bruke mindre.

Akkurat mat er ikke det området jeg vil spare på først, vi syns det er viktig å ha god mat - det er en del av det gode liv. :)

Skrevet

Egentlig ikke så grusomt mye, blir et snitt på ca 80 kroner pr pers per dag til 2-3 måltider + frukt.

Stort mindre en 50 kroner pr middagsrett går det skjeldent, og i helgene går det gjerne en flaske vin eller to (bakt inn i matbudsjettet :) + litt mer fancy mat.

Gjest Terakotta
Skrevet

Det er sånn passe :)

Vi er like mange og bruker fra 3000 - til - 7000,-

Vi er heldig og bor ved svenskegrensa da ...

Gjest Terakotta
Skrevet

Egentlig ikke så grusomt mye, blir et snitt på ca 80 kroner pr pers per dag til 2-3 måltider + frukt.

Stort mindre en 50 kroner pr middagsrett går det skjeldent, og i helgene går det gjerne en flaske vin eller to (bakt inn i matbudsjettet :) + litt mer fancy mat.

Ja, jeg syns ikke jeg lager mindre mat når vi bare er to voksne - unga er på en måte gratis :) - en stund...

Gjest midia
Skrevet

Ja, jeg syns ikke jeg lager mindre mat når vi bare er to voksne - unga er på en måte gratis :) - en stund...

God mat blir prioritert her

så vi bruker på 2 voksne og 1 barn ca 5000 pr mnd (uten vin for det liker vi ikke)

Gjest Grape soda
Skrevet

Nei.. virker da passe det? Vi er 2 voksne og bruker ca 2500 kr i mnd på mat, men vi kunne gjerne tenkt oss å bruke mer. Det inkluderer husholdningsartikler, alkohol og utespising.

Skrevet

Tror ikke det er så mye?!

Vi er fast 2 voksne og 3 barn(av og til 4 barn)og bruker vel rundt 8000; på mat...

Men så elsker vi å lage mat da ;o)

Gjest sarion
Skrevet

Vi er to voksne og to barn. Bruker ca. 8000,- i måneden . Dette er både mat og husholdningsartikler og et par ukeblader hver uke iberegnet.Vi er ute og spiser både søndagsmiddag og på pizzarestaurant innimellom, inkl. i dette månedsbeløpet også.

Gjest dyr i drift
Skrevet

Det bruker vi også: over 5 tusen, inkl. alt de har i matbutikkken (lyspærer, vaskemidler, dopapir, shampo...) Og 'VI' er en nesten voksen ungdom som spiser masse!, og mamma'n hans.

Gjest studine i trheim
Skrevet

Alene studine, på hybel. Ca 2500 kr i mnd i drikkevarer, mat og snop.

Bente831365380491
Skrevet

Vi er 2 voksne, og vi bruker ca 1000-1500 kr i uka på mat, brus, blader og snop + andre hsholdningsting og hygiene. Er fullstendig klar over da at vi handler mye unødvendig, men sånn er det bare.

I tillegg har vi en hund som skal ha mat..

Skrevet

Vi er to store og to små, og bruker 5-6000 pr. mnd. på varer fra matbutikken. Altså inkludert bleier og alle hygieneartikler.

Det blir litt for mye ferdigvarer til middagene våre. Jeg var flinkere til å lage fra grunnen av før vi fikk barn, og da ble middagene billigere.

Skrevet

Jeg har igjen 5000 etter at regningene er betalt, før mat. I tillegg til meg selv er det en katt og snart en hund som skal ha sitt.

Gjest Uglemor
Skrevet

Vi er to voksne og to barn. Vi pleier å beregne 6000,- pr mnd til mat og husholdning. Jeg er ikke så flink til å holde oversikt over hver krone, så innimellom går nok litt med til andre småting.

Skrevet

Vi,en familie på 2 voksne og 3 barn under 10,derav ett bleiebarn,Bruker ca 5000,- pr mnd til mat og husholdningsartikler,aviser og ukeblader.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...