Gå til innhold

Valgets kval - flytting

Anbefalte innlegg

Gjest Grumpy
Skrevet

Jeg har leid møblert leilighet de siste årene, og eier da minimalt av ting og tang selv. Nå har jeg fått oppsigelse,og må flytte. Hvis jeg skal leie umøblert/delvis møblert må jeg kjøpe absolutt alt selv, hvilket innebærer at det meste må tas på kredittkort. Alternativet er å finne en ny møblert leil. og fortsette som før. Noen som har råd å gi her? Hva er smart?. Kjøp av egen bolig er uaktuelt, av mange grunner.

En grunn til at jeg nøler med å skaffe møbler selv er at jeg er totalt enslig og kan ikke flytte møbler og hvitevarer o.l. selv, og flyttebyrå er for dyrt... Så da er vel den beste løsningen å leie møblert fortsatt, eller?

Skrevet

Ville satset på møblert leilighet, dersom det er en mulighet for at du skal flytte noe de neste par åra.

Eller en uten møbler og spurt venner/slekt om de har noe å donere eller selge billig.

Loppis kan også være morsomt!

skorpionfisken
Skrevet

Ville satset på møblert leilighet, dersom det er en mulighet for at du skal flytte noe de neste par åra.

Eller en uten møbler og spurt venner/slekt om de har noe å donere eller selge billig.

Loppis kan også være morsomt!

De har faktisk mye billig og interessant også på Fretex.

Men å finne flyttehjelp for slike ting. Hva med å be venner på øl og flyttedugnad.

Du er single, men jeg håper ikke du er helt venneløs?

Gjest Grumpy
Skrevet

De har faktisk mye billig og interessant også på Fretex.

Men å finne flyttehjelp for slike ting. Hva med å be venner på øl og flyttedugnad.

Du er single, men jeg håper ikke du er helt venneløs?

Jo, det er det som er problemet :) Vanligvis trives jeg bra med det men i sånne situasjoner hadde det vært greit med et par telefonnummer å ty til :)

Gjest bare et forslag
Skrevet

Ingen i familien du kan få noen ting av, eller låne?? Eller så kan du sette inn en annonse i avisen om at du gjerne tar imot møbler og slikt som andre ikke vil ha, da du ikke har noen selv. Leste en reportasje i VG engang om et par som hadde gjort det, og de hadde fått møbler til å fylle hele leiligheten. Også kan du kjøpe litt etterhvert også. Det er jo ikke sikkert at du får tak i en leilighet som er møblert hver gang du må flytte heller, og er det ikke bedre å vite at disse møblene vet jeg hvem som har brukt. Du vet jo aldri hvordan tidligere leieboere har vært...

Angela1365380318
Skrevet

Jeg ville satset på delvis møblert, slik at du kommer igang med å skaffe deg egne ting, men slipper alt sammen, det blir fort dyrt.

Du har vel streke venner eller familie med stor bil som kan hjelpe til ved flytting?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...