Gjest nytt og bedre liv, ja takk Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 ... regner jeg med at ikke er sunt. Dette har desverre blitt en vane da jeg ikke er glad i frokost. Tenkte nå at jeg skulle gjøre noe med det. Ta en brødskive og et glass melk før jeg drar på jobben istedet for en røyk og kaffe. Jeg vet og at det er det beste for kroppen. Har 'gjenoppdaget' det grove brødet. Det er jo faktisk godt, spes med melk til. Men det jeg lurer på er hvilke skader kan det ha gjort at jeg kun har spist et måltid om dagen (middag) i lengre periode. Har og planer om å slutte å røyke og vet atjeg kan klare det. Men i første omgang legge om til et bedre kosthold og vanene med røykingen. på forhånd takk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niobe Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Jeg spiste også kun ett måltid om dagen i en litt lei periode, og har vel aldri hatt særlig sansen for frokost, selv om jeg tvinger i meg litt nå. Det som skjer er jo at forbrenningen går ned til et minimum... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Når man spiser lite over en periode vil kroppen gå over i "sparebluss". Dvs forbrenningen går ned fordi kroppen tror det er sultkatastrofe eller noe slikt. Når man da begynner å spise normalt kan man lett legge på seg. Når det er sagt, så er det ikke sunt å spise bare 1 måltid om dagen. Du får i deg alt for lite næringsstoffer til at alle kroppens funksjoner kan fungere. Hvis du gradvis begynner å spise mer - 1 skive til frokost (som du har begynt med), en salat med noe kjøtt eller fisk/skalldyr til lunsj, litt frukt og noen nøtter til mellommåltid, middag og f.eks. 1 knekkebrød til kvelds, så får kroppen det den trenger. Du vil føle deg bra, og det vil da være lettere å kutte røyken. Husk også å drikke endel vann. I begynnelsen vil du nok tisse endel, men kroppen venner seg til den økte væskemengden, og da vil det avta. Lykke til med det nye og bedre livet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nytt og bedre liv, ja takk Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Når man spiser lite over en periode vil kroppen gå over i "sparebluss". Dvs forbrenningen går ned fordi kroppen tror det er sultkatastrofe eller noe slikt. Når man da begynner å spise normalt kan man lett legge på seg. Når det er sagt, så er det ikke sunt å spise bare 1 måltid om dagen. Du får i deg alt for lite næringsstoffer til at alle kroppens funksjoner kan fungere. Hvis du gradvis begynner å spise mer - 1 skive til frokost (som du har begynt med), en salat med noe kjøtt eller fisk/skalldyr til lunsj, litt frukt og noen nøtter til mellommåltid, middag og f.eks. 1 knekkebrød til kvelds, så får kroppen det den trenger. Du vil føle deg bra, og det vil da være lettere å kutte røyken. Husk også å drikke endel vann. I begynnelsen vil du nok tisse endel, men kroppen venner seg til den økte væskemengden, og da vil det avta. Lykke til med det nye og bedre livet! Er veldig flink med å drikke vann, da og fordi jeg drikker for mye kaffe på jobben. Får i meg min 2 l om dagen Spiser til tider en del frukt, prøver å være obs på det. Slik jeg tenkte jeg skulle gjøre det, så var å begynne med frokost, for så å gå over til lunsj etterhvert som kroppen har vent seg til frokosten. Til middag er jeg ganske flink å spise sunt, er veldig glad i fisk (som jeg kjøper fersk fra brygga her). Har så å si alltid salat til maten og. Siden jeg har i så lang tid kun spist middag, så har jeg tatt vitamin og mineral tabletter hver dag. Det er vel ikke det beste, men er bedre enn ikke noe hvis du skjønner hva jeg mener. Det var pga sf at et måltid om dagen ble 'innført', men med årene så har fornuften tatt mere og mere overhånd, og ser på meg selv som temmelig 'frisk' igjen Tusen takk for rådet! PS: har du flere så bare kom med de :-D Takk igjen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Er veldig flink med å drikke vann, da og fordi jeg drikker for mye kaffe på jobben. Får i meg min 2 l om dagen Spiser til tider en del frukt, prøver å være obs på det. Slik jeg tenkte jeg skulle gjøre det, så var å begynne med frokost, for så å gå over til lunsj etterhvert som kroppen har vent seg til frokosten. Til middag er jeg ganske flink å spise sunt, er veldig glad i fisk (som jeg kjøper fersk fra brygga her). Har så å si alltid salat til maten og. Siden jeg har i så lang tid kun spist middag, så har jeg tatt vitamin og mineral tabletter hver dag. Det er vel ikke det beste, men er bedre enn ikke noe hvis du skjønner hva jeg mener. Det var pga sf at et måltid om dagen ble 'innført', men med årene så har fornuften tatt mere og mere overhånd, og ser på meg selv som temmelig 'frisk' igjen Tusen takk for rådet! PS: har du flere så bare kom med de :-D Takk igjen JEg synes du høres veldig fornuftig ut. Du drikker mye vann, du har tatt multivitamineral - kjempebra - når du har spist bare middag. Det du spiser er også veldig sunt! Fortsett som du har tenkt du. Venn deg til frokosten først. Så innfører du lunsj, så kveldsmat og så mellommåltid. Du spiser endel frukt allerede, hvis du tar noen nøtter sammen med dem balanserer du blodsukkeret ditt i samme slengen. Lykke til, du er kjempeflink! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nytt og bedre liv, ja takk Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 JEg synes du høres veldig fornuftig ut. Du drikker mye vann, du har tatt multivitamineral - kjempebra - når du har spist bare middag. Det du spiser er også veldig sunt! Fortsett som du har tenkt du. Venn deg til frokosten først. Så innfører du lunsj, så kveldsmat og så mellommåltid. Du spiser endel frukt allerede, hvis du tar noen nøtter sammen med dem balanserer du blodsukkeret ditt i samme slengen. Lykke til, du er kjempeflink! Tusen takk for de fine ordene. Kjempefin oppmuntring! Tusen takk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piken med perleøredobbene Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Er veldig flink med å drikke vann, da og fordi jeg drikker for mye kaffe på jobben. Får i meg min 2 l om dagen Spiser til tider en del frukt, prøver å være obs på det. Slik jeg tenkte jeg skulle gjøre det, så var å begynne med frokost, for så å gå over til lunsj etterhvert som kroppen har vent seg til frokosten. Til middag er jeg ganske flink å spise sunt, er veldig glad i fisk (som jeg kjøper fersk fra brygga her). Har så å si alltid salat til maten og. Siden jeg har i så lang tid kun spist middag, så har jeg tatt vitamin og mineral tabletter hver dag. Det er vel ikke det beste, men er bedre enn ikke noe hvis du skjønner hva jeg mener. Det var pga sf at et måltid om dagen ble 'innført', men med årene så har fornuften tatt mere og mere overhånd, og ser på meg selv som temmelig 'frisk' igjen Tusen takk for rådet! PS: har du flere så bare kom med de :-D Takk igjen Hjelper ikke å drikke mye vann når du drikker (like) mye kaffe. Kaffe virker vanndrivende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nytt og bedre liv, ja takk Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hjelper ikke å drikke mye vann når du drikker (like) mye kaffe. Kaffe virker vanndrivende. drikker ikke like mye kaffe, men kan regner som masse pga den korte arbeidstiden jeg har. Dessuten så venner kroppen seg til det. Jobber 4 t om dagen, og har vel 4-6 kopper da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Skadene er vel at forbrenningen din har blitt ødelagt, men det kan du jo bygge opp igjen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svarsom Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Du får ihvertfall en dau forbrenning med ett måltid om dagen.Og du har sikkert vært i bånn form også. Det sier seg selv at det er både skadelig og usunnt over en lang periode. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nytt og bedre liv, ja takk Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Du får ihvertfall en dau forbrenning med ett måltid om dagen.Og du har sikkert vært i bånn form også. Det sier seg selv at det er både skadelig og usunnt over en lang periode. ikke akkurat bånn form, har en fysisk krevende jobb. Har klart å få i meg frokost i en uke nå. *litt stolt* 'Det sier seg selv at det er både skadelig og usunnt over en lang periode. ' Det jeg lurte på var hvilke skader det kan gi, at det er skadelig er jeg fullstendig klar over 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.