Gå til innhold

Samtale på bussen...

Anbefalte innlegg

Gjest mother to be

To damer satt ved siden av meg på bussen og pratet, og den ene sier at endelig har sønnen hennes fått konstatert ADHD. Men så sier hun også at *en-eller-annen* mente at gutten viste tegn på det allerede i fosterlivet..?!

Kan en få mistanke om ADHD allerede under svangerskapet? I så fall hvordan, er fosteret unormalt aktiv, og hvor mye er unormalt i så fall..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145698-samtale-p%C3%A5-bussen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplevde at min datter var mer aktiv enn når jeg gikk med min sønn. Så det kan vel stemme. Men det er likevel ikke et tegn på diagnosen selv om fosteret er aktiv. Ser bare en sammenheng nå. Det behøver jo ikke være det i alle tilfeller.

Min datter har idag diagnosen adhd. Denne diagnosen er noe man er født med eller en kan få det dersom det er komlikasjoner under fødsel.

Og diagnosen har man hele livet. I større eller mindre grad.

Man kan ikke si om barnet har diagnosen i mors mage ettersom diagnosen naturlig nok ikke kan bli stilt via blod prøver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...