skorpionfisken Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 Jeg og sambo skal på hytta i helga. Den ligger på en stor øy, den eneste hytta på hele øya. Vi må gå dit med båten vår. Hytta er en solid varm og god tømmerhytte. Uten vann og uten strøm. Drikkevann må vi ta med fra fastlandet. Der er ikke dekning for mobiltelefonen. Det er meldt fint vær og vi skal fiske og kose oss. Jeg gleder meg som en unge. Min 15 åring grøsser og er sjeleglad for at dette er pappahelg og at han ikke skal være med. Han kan til en viss grad skjønne at man kan overleve en helg uten strøm og med medbragt vann. Men en hel helg uten mobiltelefondekning? Han grøsser. Hva med deg, er dette paradis eller helvete? Flere dager uten strøm, vann og mobildekning? 0 Siter
salome Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 Er den til leie? Fleiper. Jeg synes det høres ut som et paradis! 0 Siter
maiken76 Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 Paradis! Har en slik øy med hytte på selv og storkoser meg der alene eller med kjæresten! Vi har mobildekning der da, og det synes jeg er greit, men strøm og innlagt vann greier jeg meg fint uten. Kjempekoselig med peis, parafinlamper og stearinlys da. Og grille maten på kvelden.. Gleder meg til sommern 0 Siter
serendipity Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 En en helg; PARADIS!! For en uke: MARERITT!! 0 Siter
Gjest malun Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 Hytta vår ligger på en halvøy uten bilvei. For å komme dit må vi enten gå en halvtime eller kjøre båt. Vi har strøm, men ikke innlagt vann eller kloakk. Mobildekningen er tvilsom, slik at vi får sendt en og annen sms, men ikke særlig mer. Vi elsker det og tibringer så mye tid som mulig der, gjerne 3-4 uker i strekk om sommeren. Nå begynner jeg å lengte skikkelig utover, kjenner jeg! 0 Siter
Gjest selje Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 Er den til leie? Fleiper. Jeg synes det høres ut som et paradis! Definitivt paradis! 0 Siter
tonie Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 Jeg ser ikke helt sjarmen med den typen hytteliv. Foretrekker helt klart hytter med strøm, vann og mobildekning. Og så synes jeg det er hyggelig om det finnes andre hytter i nærheten. 0 Siter
nick Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 På hytta skal det være utedass, bærevann, vedfyring og batteriradio. Alt annet er landsted. 0 Siter
Bugge1365380662 Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 Jeg er nok ødelagt av kulturen.Mobilen klarer jeg meg fint uten,men liker å ha det komfortabelt på ferie.Vil ha varmt vann og dusj. Mannen min er stikk motsatt.... 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 Jeg er litt ødelagt.. Vil ha elektrsitet og gangavstand til sjappa. Men en helg - da hadde jeg kunnet kose meg. Kanskje. Jeg har jo vært på teltur, og til og med hygget meg, etterhvert. Uansett, god tur! 0 Siter
Gjest Grape soda Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 Det hadde nok ikke vært noe for meg! Jeg må ha sivilasjonen i nærheten. Siden jeg har vokst opp på en ganske øde øy, liker jeg best å trekke mot storbyer. 0 Siter
shandy Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 Høres deilig ut syntes nå jeg da, men så har jeg da også ligget i telt på hardangervidda under langt verre forhold :-) Syntes det var ok også. Men det med mobilen er vel intet problem. Dere går vel turer, og hvis nødvendig så finnes det da dekning et eller annet sted. Spørs om dere gidder å gå langt nok da God tur forresten. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Skrevet 5. mai 2004 Høres deilig ut syntes nå jeg da, men så har jeg da også ligget i telt på hardangervidda under langt verre forhold :-) Syntes det var ok også. Men det med mobilen er vel intet problem. Dere går vel turer, og hvis nødvendig så finnes det da dekning et eller annet sted. Spørs om dere gidder å gå langt nok da God tur forresten. Det er dekning på toppen av øya. Problemet er at det er langt dit opp, to timer "klatring" oppover og oppover. Det skal være mye krise for at jeg klatrer dit opp for å få dekning. Men må jeg fordi båten sliter seg, og sambo blir alvorlig syk så gjør jeg det. Kan ta båten utover i fjorden og finne dekning der også, men altså ikke i umiddelbar nærhet til hytta. Synes det er deilig å være bare meg og ham og ikke noen ytre forstyrrlser ei hel helg. Får prata mye mer enn hjemme der unger, TV, PC, telefon og andre ting tar tida vår. 0 Siter
maiken76 Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 Det er dekning på toppen av øya. Problemet er at det er langt dit opp, to timer "klatring" oppover og oppover. Det skal være mye krise for at jeg klatrer dit opp for å få dekning. Men må jeg fordi båten sliter seg, og sambo blir alvorlig syk så gjør jeg det. Kan ta båten utover i fjorden og finne dekning der også, men altså ikke i umiddelbar nærhet til hytta. Synes det er deilig å være bare meg og ham og ikke noen ytre forstyrrlser ei hel helg. Får prata mye mer enn hjemme der unger, TV, PC, telefon og andre ting tar tida vår. Også all kosen da;) Når man løper rundt uten klær, bader nakne, soler seg og bare er to så greier man jo ikke holde fingra unna i det hele tatt... Herlig... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 Jeg er litt ødelagt.. Vil ha elektrsitet og gangavstand til sjappa. Men en helg - da hadde jeg kunnet kose meg. Kanskje. Jeg har jo vært på teltur, og til og med hygget meg, etterhvert. Uansett, god tur! Samme her. Vil ha elektrisitet og innlagt vann så jeg kan få meg en dusj hver dag. ;o) 0 Siter
shandy Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 Det er dekning på toppen av øya. Problemet er at det er langt dit opp, to timer "klatring" oppover og oppover. Det skal være mye krise for at jeg klatrer dit opp for å få dekning. Men må jeg fordi båten sliter seg, og sambo blir alvorlig syk så gjør jeg det. Kan ta båten utover i fjorden og finne dekning der også, men altså ikke i umiddelbar nærhet til hytta. Synes det er deilig å være bare meg og ham og ikke noen ytre forstyrrlser ei hel helg. Får prata mye mer enn hjemme der unger, TV, PC, telefon og andre ting tar tida vår. Jepp, balsam for sjel og kropp :-) 0 Siter
amber sun Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 For en natt kunne det gått. Men ikke for en hel helg, og ihvertfall ikke for en uke. Da hadde jeg tilta. Mobildekning er ikke så farlig med. Men jeg må se folk, og helst litt liv rundt meg. Strøm og vann er obligatorisk. Har gått en del i fjellet, og det er toppers, men jeg unngår hyttene uten dusj og strøm hvis jeg kan. Altså, for en spesiell opplevelse _en_ natt og dag, hadde det vært litt kult. Men som ferie eller langhelg eller noe, no way! 0 Siter
Rubia Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 Får jeg med en deilig mann, god mat og vin...da er det et paradis *ler* 0 Siter
annegunn Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 Omtrent som hytta til svigerforeldrene, for fem år siden. Vi var der så mye vi kunne :-) Særlig det med dårlig mobildekning ser jeg på som fordel, ellers blir samboeren oppringt fra jobben i hytt og pine. Og så må man selvfølgelig ha med seg nok rødvin! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.