Gå til innhold

Førerkort

Anbefalte innlegg

Gjest den sorte dame
Skrevet

Hvor gammel er du? Og hvor mange timer brukte du på å ta lappen? Hvor mye penger brukte du totalt?

Gjest girlie22
Skrevet

tok ganske mange timer. ca 12 av de vanlige, for jeg begynte med et par timer før jeg begynte å øvelseskjøre. Gikk vel totalt 13 000 tror jeg.. og det her er fire år siden..

Skrevet

29, tok lappen da jeg var 22, brukte kun to timer utenom all obligatoriske timer... (hadde traktor og moped lappen fra før, og har kjørt traktor siden barndommen på gården til mormor)

Brukte i underkant av 8000,- med teorikurs... betalte HELE greia med småpenger(veksla de først da men) som jeg og mormor hadde spart i fra barndommen min:) og ennå s var der igjen penger:)

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg er 21 år gammel, fikk lappen i 2001 (?). Brukte vel ca. 16 timer, strøk og tok to timer til. Da sto jeg. Pluss det obligatoriske selvsagt.

Skrevet

Jeg tok lappen på 70-tallet og hadde mange timer. Betalte en egenandel på 50 kr, tror jeg.

Ellers tror jeg en time dengangen kostet ca 50 kr. Etter hva jeg tjente tilsvarer vel det 500 pr time i dag.

Skrevet

Er 32 nå. Tok lappen for 3 år siden. Betalte pakke som inkl alt (10 kjøretimer), bortsett fra selve opkjøringen. Kostet meg 12000.

Gjest i 2001
Skrevet

Hadde aldri kjørt før jeg starta med timer. Det ble kun det obligatoriske + 2 timer. Jeg lærer fort! Kosta 10 000,-

Gjest epletre
Skrevet

Jeg tok maange kjoretimer. Jeg hadde aldri kjort foer og kjorelaereren visste aa utnytte det. Tror jeg hadde 20 timer+ det obiligatoriske.. Ble vell rundet 25,000 kroner det! Saa stoyk jeg foerste gangen ogsaa da. Slik som de fleste i Stavanger gjorde for nesten 3 aar siden!!

Skrevet

Jeg er 22. Gikk VK1 transportfag da jeg tok lappen og fikk teorikurs + 10 kjøretimer gratis i skoletida.

Hadde de obligatoriske timene + ca 5 til om jeg ikke husker feil. Jeg kjørte enormt mye fra jeg var 16-18 og trengete minimalt med timer, bortsett fra et par ekstra for å plukke bort noen uvaner :-/

Klarte oppkjøring og teori på første forsøk og totalt kom gildet på rundt 7000 som foreldrene mine spanderte :-)

Stryker du på oppkjøring fyker pengene fort ut vinduet...

Skrevet

Jeg er 22. Gikk VK1 transportfag da jeg tok lappen og fikk teorikurs + 10 kjøretimer gratis i skoletida.

Hadde de obligatoriske timene + ca 5 til om jeg ikke husker feil. Jeg kjørte enormt mye fra jeg var 16-18 og trengete minimalt med timer, bortsett fra et par ekstra for å plukke bort noen uvaner :-/

Klarte oppkjøring og teori på første forsøk og totalt kom gildet på rundt 7000 som foreldrene mine spanderte :-)

Stryker du på oppkjøring fyker pengene fort ut vinduet...

Lappen fikk jeg ikke lenge etter 18 årsdagen i 2000.

Skrevet

Flere under her sier de tok "ganske mange" timer, og så er det snakk om 10-20. Det er jo ingenting. _Gjennomsnittet_ i Oslo er 40 timer.

Jeg er 25, tok lappen i fjor og brukte 20 timer (husker ikke hva alt kostet), jeg bestod førerprøven på første forsøk.

Gjest dame uten signatur
Skrevet

25 år. En dobbelttime (den gang 900 kroner, tror jeg) utenom det obligatoriske. 7575 kroner totalt. Bestod første oppkjøring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...