Gå til innhold

'Levende ord' i Bergen? Ringer det en bjelle?

Anbefalte innlegg

Gjest familiensplittes
Skrevet

Er redd jeg kommer til å miste min søster med familie til 'Levende ord'. Har lest masse oppsiktsvekkende og rystende ting om denne bibelskolen. Den omtales som en sekt som ikke har noe med vanlig kristendom å gjøre.

Min søster og de er veldig forandret: Har alltid vært veldig nær min søster, men nå ser vi henne og familien nesten aldri, de er mye i menigheten og bruker mye tid med venner derfra. De snakker at de taler i tunger, de er døpt der nå, problemer snakkes ikke om lenger (bare be til Gud sier de), de mener det har skjedd et mirakel med sønnen som har ADHD, de mener han ikke har dette lenger. Vi ser det motsatte. (Han er som før). Og nå reiser de bort et år for å gå på bibelskolen i Bergen. Hvordan skal dette ende? Hjeeelp!

Denne bibelskolen er den samme som 'Livets ord' i Sverige.

Et vitnespyrd fra 'Levende Ord':

http://www.mamut.com/homepages/Norway/2/14/livifrihet/newsdet51.htm

Mirakler eller suggesjon:

http://www.mamut.com/homepages/Norway/2/14/livifrihet/newsdet45.htm

Greit å lyve:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=212775

Psykiske lidelser ved 'Livets Ord':

http://www.mamut.com/homepages/Norway/2/14/livifrihet/newsdet35.htm

Finnes det noen der ute som har noe erfaring med 'Livets Ord' og slike ting jeg opplever nå?

Fortsetter under...

Skrevet

hei du!

jeg har selv gått på grunnskole i regi av Levende ord i Bergen. Selv om lærere og hele skolens tankegang er temmelig spesiell (feks var alle sidene som "samliv" tapet igejn i naturfagboka), så sakl man selv også være temmelig spesielll og lite kritisk om man lar seg påvirke i særlig grad. Jeg mener egentlig at problemet med levende ord, ikke er sekten i seg selv, men folkene som tiltrekkes av sekten.

Skrevet

Bruk det frie ord som våpen og bekjemp dette fanskapet med alle lovlige midler. Religiøs og politisk fundamentalisme er en tvangstrøye som ikke hører hjemme i Norge i 2004.

La oss si et rungende nei til religiøs og politisk manupulasjon og hjernevask.

Skrevet

Bruk det frie ord som våpen og bekjemp dette fanskapet med alle lovlige midler. Religiøs og politisk fundamentalisme er en tvangstrøye som ikke hører hjemme i Norge i 2004.

La oss si et rungende nei til religiøs og politisk manupulasjon og hjernevask.

Jøss. For én gangs skyld er jeg 100% enig med deg.

Skrevet

hei du!

jeg har selv gått på grunnskole i regi av Levende ord i Bergen. Selv om lærere og hele skolens tankegang er temmelig spesiell (feks var alle sidene som "samliv" tapet igejn i naturfagboka), så sakl man selv også være temmelig spesielll og lite kritisk om man lar seg påvirke i særlig grad. Jeg mener egentlig at problemet med levende ord, ikke er sekten i seg selv, men folkene som tiltrekkes av sekten.

"Jeg mener egentlig at problemet med levende ord, ikke er sekten i seg selv, men folkene som tiltrekkes av sekten."

Sånn er det i utgangspunktet med omtrent alle religioner/sekter/trosbevegelser etc. Problemet er bare at disse "folkene" blir hovedrepresenter for sekten, og det er gjerne de som styrer det hele. Ergo blir problemet etterhvert i praksis sekten i sin helhet.

"..............................."

Skrevet

Jøss. For én gangs skyld er jeg 100% enig med deg.

Synd om du skulle overse de kontekster jeg forsøker å rette søkelyset mot, kanskje du ville oppdaget litt av hvert å være enig i.

Ha en fin aften.

Annonse

Skrevet

"Jeg mener egentlig at problemet med levende ord, ikke er sekten i seg selv, men folkene som tiltrekkes av sekten."

Sånn er det i utgangspunktet med omtrent alle religioner/sekter/trosbevegelser etc. Problemet er bare at disse "folkene" blir hovedrepresenter for sekten, og det er gjerne de som styrer det hele. Ergo blir problemet etterhvert i praksis sekten i sin helhet.

"..............................."

Jeg synes Levende ord sekten virker utrolig skremmende og utspekulert!

For det første må de som er medlemmer der gi 10% av inntekten sin til menigheten i tillegg til alle offergaver.

PÅ barneskolen må elevene hver morgen be en bønn, og da ber de for ENEVALD FLÅTEN som ikke er noe annet enn en bedrager og ondskapsfull person.

Mennesker blir hjernevasket til å tro på alt mulig tull og en tolkning av bibelen som er helt syk.

På julekortene som Flåten sender ut til sine medlemmer står det "Be for oss..." Hadde kanskje vært mer naturlig om det stod "vi skal be for dere" ??

Det verste at at de snart tar hele 17.mai toget, og hoier og skriker på Jesus. Russen får kun ha en bil i toget, mens de kan ha milevis med lastebiler med gladkristne ungdommer som fordømmer alle som ikke er medlemmer,

De har tilogmed sin egen Jesus dag shvor de går i tog gjennom senmtrum, burde ikke det holde??

Det er sikkert en god løsning for avdankende alkoholikere som trenger venner og en støtte, men vanlige mennesker burde holdt seg borte!

Det er i allefall min mening!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...