Gå til innhold

Hva de meningsberettigede skjuler for deg og meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så vidt nevnt dette tidligere; Hilde Henriksen Waage, PRIO, Harald Stanghelle, Aftenposten, Raymond Johansen, Norsk Flykningeråd og John Hanssen-Bauer, FAFO stilte opp i Bjørn Hansens URIX forrige dagen for å kommentere O.K. Tveits «Midtøsten-dokumentar».

Debatten fokuserte på Oslo-avtalen og noe jeg vil karakterisere som isolert Midtøsten-historikk. Blant annet fikk vi vite at Oslo-avtalen fikk sitt dødsstøt etter Baruch Goldsteins massakre på 29 arabere i Hebron og Yagil Amirs drap på Yitzhak Rabin utenfor Netanya Hotel året etter. Man la altså skylden på to mann, to jøder, for at alt gikk galt.

La meg vise dere hvor søkt denne fremstillingen er, og hvorfor NRK aldri våger å slippe til annet enn kristenfundamentalister og bygdetullinger med artikkuleringshemninger når de skal finne motvekter til rikssynserne og mediakommisærer i Midtøsten-debattene. For å illustrere dette, la oss se nærmere på noen tidspunkter. Goldsteins udåd ble begått den 25 februar 1994, Amir drepte Rabin året etter, den 4 november 1995. Oslo-avtalen ble undertegnet i september 1993. Ja - hva så, sier du?

Se på disse grafene:

Graf 1: Desember 1987, en trafikkulykke i Gaza utløste et oppløp som senere ble til den første «intifada», og vi har en ossilerende tendend frem mot Oslo-avtalen, hvor det mellom 1991 og 1993 er en klar økning i terrorangrep.

http://www.eretzyisroel.org/~jkatz/oslo1.gif

Graf 2: Etter valget i 1992 fikk venstresosialistene i Israel et bedre fotfeste i koalisjonsregjeringen, med det resultatet at den nasjonale sikkerheten ble kompromittert. Dette har gitt utslag på grafen i form av høyere dødstall, selv om det samlede antall dødsofre mellom 1987 og 1993 er langt lavere enn for deceniet ETTER 1993.

http://www.eretzyisroel.org/~jkatz/oslo2.gif

Graf 3: Umiddelbart etter september 1993 og Oslo-avtalen skjøt terroren ny fart, helt uavhengig av både Goldstein og Amirs ugjerninger. Oslo-avtalen var ikke annet enn en legitimering av Arafats terrorvelde, og bidro til å væpne 40.000 terrorister med state of the art- våen og kommunikasjonsutstyr. PLOs Charter står uforandret, Etappe-planen og Fatahs Lov er arabernes rettesnor.

http://www.eretzyisroel.org/~jkatz/oslo3.gif

Er det noe i denne dokumentasjonen som underbygger våre rikssynseres påstander? Jeg kan bare beklage dypt og inderlig at jeg ikke lenger har linken til Arafats tale i Johannesburg, der han påkaller alle muslimer til (u)dåd og erklærer Israel krig. Men jeg har en kopi av talen, som kan forelegges hvis det er ønskelig.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...