Gå til innhold

Tap av vakt-hva har jeg rett på?

Anbefalte innlegg

Gjest ekstravakten
Skrevet

Jeg jobber som timesbetalt ekstravakt på et sykehjem,er på 2 avdelinger.Nå denne uka kunne jeg jobbet fullt på begge,men det lar seg jo ikke gjøre,så da ble til at jeg skulle være 2 dager på den ene av og 3 netter på den andre.

Så på nattevakt nr 2,får jeg beskjed om at n-vakt den 3 natta ikke blir noe av,fordi de hadde rota med vaktene.Dvs at jeg går glipp av en dags inntekt,for i mellomtiden har de jo fått tak på en vikar på den andre avd.

Har jeg krav på noe kompensasjon på tapt inntekt for den natta,disse vaktene ble avtalt fredag,og dette er i kommunen.

Gjest sandex
Skrevet

Dette er jeg ganske sikker på at du har rett på å bli kompensert for... I verste fall får du ikke kompensert for mer enn 2 timer, som er "minstekravet" ... Har dere en tillitsvalgt som kan undersøke dette for deg?

Skrevet

Du har ingen rettigheter når de sier fra seg en vakt på denne måte. Det har de lov til.

De har sågar lov til å la deg møte opp for deretter å si at det ikke er bruk for deg allikevel. Da får du betalt for 2 timer fremmøte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...