Gå til innhold

Brannfakkel: Bør man streike for at ANDRE ikke skal få?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så skeptisk til denne streiken! Hvordan i huleste skal man ha organisasjonsfrihet om man ikke skal kunne ha samme lønn ?????? det betyr jo at man blir tvunget til å organisere seg - enda man utfører samme jobb!

Det er jo ANDRE rettigheter man har som fagorganisert, synes jeg - enn akkurat lønn og sånt.

Selv er jeg organisert fordi jeg tror det kan være en trygghet den dagen man står i en vanskelig situasjon - at man trenger noen som hjelper seg gjennom en konflikt etc. "man er ikke alene"...

På et sted hvor man visserlig utfører samme oppdrag, så SKAL man for søren ha de samme rettigheter også. Det er jo BEDRIFTEN som har sagt ja til avtalene - uansett hvem som har forhandlet de frem.

Ære være de som har kjempet kamper - kvinnekamper - likestilling - og ikke minst i arbeidslivet - men må da være så romslig at man unner andre å nyte godt av samme rettighetene? Hva taper man på å gi? den dagen de uorganiserte føler SELV at de bør organisere seg, - så gjør de det, -FRIVILLIG.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg er helt enig med deg.

*lettet* trodde jeg var helt alene i verden om å mene dette....:)

Skrevet

Denne streiken handler om å sikre rekrutteringen til organisasjoner der medlemstallene er dramatisk synkende.

At medlemstallet synker er fordi folk flest ikke vil identifiseres med en organisasjon som ledes av overbetalte partipamper med begge beina plantet i forsteinet ortodoks marxisme.

Dessuten er de ikke-organiserte med på å betale for disse idiotene over skatteseddelen; de får sine kontingenter refundert i sin helhet på skatten, og pengene går rett i lomma på sånne som stalinisten Gerd Liv Valla.

Hvis dette er måten å tvinge folk inn i organisert marxisme på, så sier jeg: takk skal de fan mæ ha! Her skyter de seg selv midt i rasshølet.

Gjest selje
Skrevet

*lettet* trodde jeg var helt alene i verden om å mene dette....:)

Jeg er helt uenig, men jeg er nettop kommet hjem fra lang dag og orker ikke argumentere.

Det handler om solidaritet, gjør det ikke? Og når gratispassasjerene ikke gidder å betale fagforeningsavgift, eller bli med på andre måter å dra foreningslasset - da syns jeg at de fagorganiserte har lov til å bli forbanna for det, og ikke ville dra det lasset uten å få noen fordeler av det, de også.

Handler ikke om ikke å "unne noen". Handler om ståpåvilje og politisk vett.

Jeg syns det er trist at fagglig samhold og faglig styrke ser ut til å gå til helvete.

Trist, og temmelig skummelt.

Nå får jeg og tar meg en øl, faktisk.

Annonse

Skrevet

Jeg er helt uenig, men jeg er nettop kommet hjem fra lang dag og orker ikke argumentere.

Det handler om solidaritet, gjør det ikke? Og når gratispassasjerene ikke gidder å betale fagforeningsavgift, eller bli med på andre måter å dra foreningslasset - da syns jeg at de fagorganiserte har lov til å bli forbanna for det, og ikke ville dra det lasset uten å få noen fordeler av det, de også.

Jeg syns det er trist at fagglig samhold og faglig styrke ser ut til å gå til helvete.

Solidaritet er vel ikke noe man må betale for? *blunker*

Gjest fagorganisert
Skrevet

Applaus! Takk for at du skrev dette, føler meg som en gratispassasjer, fordi jeg selv ikke gidder. Men jeg ER

Skrevet

Solidaritet? Denne floskelen har marxistene forlengst spist opp.

Du bor i en demokratisk rettstat, der dine rettigheter allerede er sikret ved lov. Og disse lovene har kommet til like mye på tross av erbeiderorganisasjonene som på grunn av dem.

Skrevet

Er det solidaritet å tvinges til å bli med i fagforeninga, fordi en ellers får mindre lønn?

Fagforening er da frivillig, og frivillige foreninger betaler en for å være med i, samma hva de jobber for. Så å komme å si noe sånt, blir merkelig.

Ingen skal fortelle meg at jeg bør være med i det ene eller det andre, det vil jeg bestemme sjøl. Og jeg vil ikke straffes for _ikke_ å være med!

Solidaritet my ass. Hvis det der skal være det fagforeninger står for, håper jeg det blir slutt på dem. Egentlig er de et blåst fra fortiden.

Og det stemmer nok det du nå sikkert tror; jeg stemmer ikke SV, nei.

;)

Skrevet

Er det solidaritet å tvinges til å bli med i fagforeninga, fordi en ellers får mindre lønn?

Fagforening er da frivillig, og frivillige foreninger betaler en for å være med i, samma hva de jobber for. Så å komme å si noe sånt, blir merkelig.

Ingen skal fortelle meg at jeg bør være med i det ene eller det andre, det vil jeg bestemme sjøl. Og jeg vil ikke straffes for _ikke_ å være med!

Solidaritet my ass. Hvis det der skal være det fagforeninger står for, håper jeg det blir slutt på dem. Egentlig er de et blåst fra fortiden.

Og det stemmer nok det du nå sikkert tror; jeg stemmer ikke SV, nei.

;)

hehe

Skrevet

At de organiserte streiker for at de, og ikke de uorganiserte, skal få høyere lønn er i og for seg ikke det som er så ille med denne saken. Lite kollegialt, ja - men ikke "galt".

Det som imidlertid er rimelig lite intelligent er at det forlanges at de uorganiserte, som IKKE vil få høyere lønn p.g.a dette, også skal streike. Det er en grunnleggende metafysisk logikk her som LO enten ikke forstår, eller rett og slett driter i. Kanskje fordi de rett og slett vil ta knekken på alle som ikke vil organisere seg?

"............................."

Skrevet

Denne streiken handler om å sikre rekrutteringen til organisasjoner der medlemstallene er dramatisk synkende.

At medlemstallet synker er fordi folk flest ikke vil identifiseres med en organisasjon som ledes av overbetalte partipamper med begge beina plantet i forsteinet ortodoks marxisme.

Dessuten er de ikke-organiserte med på å betale for disse idiotene over skatteseddelen; de får sine kontingenter refundert i sin helhet på skatten, og pengene går rett i lomma på sånne som stalinisten Gerd Liv Valla.

Hvis dette er måten å tvinge folk inn i organisert marxisme på, så sier jeg: takk skal de fan mæ ha! Her skyter de seg selv midt i rasshølet.

Det er vel egenlig en konspirasjon for å utslette staten Israel, og utrydde alle verdens jøder, tror du ikke? Og de sedvanlige nazistene, staten, nrk etc., forsøker selfølgelig å føre alle bak lyset igjen, som vanlig.

"........................."

Annonse

Skrevet

Det er vel egenlig en konspirasjon for å utslette staten Israel, og utrydde alle verdens jøder, tror du ikke? Og de sedvanlige nazistene, staten, nrk etc., forsøker selfølgelig å føre alle bak lyset igjen, som vanlig.

Begynner du forresten å bli dum?

Gjest Pros and cons
Skrevet

Hehe..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...