Gå til innhold

Besøk på offentlig toalett.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj.....

Noen ganger MÅ man jo bare benytte offentlige toaletter med overfyllte søppelkasser og møkkete toalett og gulv....

Hvordan er det med dere, legger dere papir på ringen før dere setter dere ned?

Jeg gjorde det med det resultat at alt ble tilgriset... Det er vel i sånne situasjoner man burde hatt manne- tiss....?

Gjest epletre
Skrevet

Hihi! Gikk aldri paa offentlig toalett hjemme, men her i Statene gjoer jeg det titt og ofte! Veldig renslig her faktisk. Men jeg legger ALLTID papir paa toalettringen, eller saa "staar jeg"!

Skrevet

Nei, jeg legger aldri papir på ringen. Jeg har egentlig aldri opplevd spesielt skitne toaletter i Norge.

Skrevet

Les om Genius Lady ("tissetrakt" for kvinner, for å kunne stå og tisse) her:

http://www.dagbladet.no/pds/2000/05/19/204875.html

For øvrig, i siste avsnitt står følgende:

"PS: Ifølge fagpersonell er det liten risiko for å bli smittet gjennom å sitte på offentlige toaletter. Det er en viss fare for å få salmonella hvis det er avføring på setet, og du får det i munnen etterpå, men ellers skal faren være liten."

Men jeg tror ikke oppfinnelsen ble noen suksess...

Men - enig - offentlige toaletter er som regel mer eller mindre "disgusting"...

laguna1365380434
Skrevet

Nei, jeg er gærn og lar det stå til..:-o

Jeg har ikke sett så mange grisete offentlige doer, og gidder ikke å ase meg opp over eventuell smittefare.

Det er farlig å leve.

Pappa Bjørn
Skrevet

En ting hvordan du selv vil ordne deg, jeg stiller meg mer tvilende til alle de idiotene som har vært der før meg!

Eksempelvis da jeg gikk på BI, så var det altså noen av de eldre mannlige studentene som kapret avisen før første forelesning og satte seg godt til rette på det ene toalettet som fantes i den etasjen. Umenneskelig for andre å komme inn der etterpå, men likevel satte de seg til rette som en del av morgenritualet.

Greit at du bruker ramma når du må, men av hensyn til andre gjør man minst mulig der inne for så å komme seg ut igjen.

Skrevet

Jeg har lest at det er færre bakterier på et offentlig toalettsete enn det er på toppen av en brusboks. Tenk på det neste gang du åpner en colaboks og tar deg en slurk.

Visstnok skal det være ganske mange millioner bakterier, bl.a. spor av rottepiss har de funnet på brusbokser.

Folk er sjelden så møkkete bak på lårene og det er jo dette som treffer dosetet. Har aldri brukt papir på setet, men synes det er greit med sånn plastikk som man sveiver rundt.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

det er av og til tiss på setet, da tar jeg en skikkelig klædd dopapir, tørker av, og legger litt papir på setet. Ellers står-sitter jeg (god trening for lår!, 5cm over setet). Noen ganger er det veldig rent, da tenker jeg som flere andre her - det er jo bare noen lår som har vært her før...

Opplevde en gang en hyttedo, der det var noe unevnelig på setet ---- iiiii ---- traumatisk :-((((( ughhhhhhh

Skrevet

Jeg har lest at det er færre bakterier på et offentlig toalettsete enn det er på toppen av en brusboks. Tenk på det neste gang du åpner en colaboks og tar deg en slurk.

Visstnok skal det være ganske mange millioner bakterier, bl.a. spor av rottepiss har de funnet på brusbokser.

Folk er sjelden så møkkete bak på lårene og det er jo dette som treffer dosetet. Har aldri brukt papir på setet, men synes det er greit med sånn plastikk som man sveiver rundt.

Det med brusboksene var verre enn jeg ville ha trodd! Men jeg har aldri vært så begeistret for brusbokser heller - nettopp pga bakterieskrekk! ;-)

Så jeg tørker av først, eller kjøper en flaske i stedet!

Og gjett om jeg skal fortsette med det etter å ha lest ditt innlegg!!!!!!

Skrevet

Jeg "står" over.

Jeg unngår dessuten å gjøre nr 2 på off.toalett, men hvis jeg bare må gjøre det, så tapetserer jeg ringen med papir først! ;-9

Gjest malun
Skrevet

Nei jeg legger ikke papir på ringen.

For det første har jeg ikke for vane å gni smurfen langs doringen. Og om man skulle komme borti, er ikke et tynt lag dopapir noe særlig effektivt smittevern, uansett.

Så lenge man sitter pent og vasker hendene godt, er det vel ikke noe problem, annet enn at det er udelikat.

serendipity
Skrevet

Om det ser HELT jæv.... ut der så står jeg over.Men om de er litt grisete osv. så tørker jeg først av setet med papir, så tar jeg nytt påpir med såpe og vann på, og så tørker av tilslutt....

Gjest Wild-cat
Skrevet

Les om Genius Lady ("tissetrakt" for kvinner, for å kunne stå og tisse) her:

http://www.dagbladet.no/pds/2000/05/19/204875.html

For øvrig, i siste avsnitt står følgende:

"PS: Ifølge fagpersonell er det liten risiko for å bli smittet gjennom å sitte på offentlige toaletter. Det er en viss fare for å få salmonella hvis det er avføring på setet, og du får det i munnen etterpå, men ellers skal faren være liten."

Men jeg tror ikke oppfinnelsen ble noen suksess...

Men - enig - offentlige toaletter er som regel mer eller mindre "disgusting"...

Tissetrakt har jeg prøvd.

Jeg dro buksa ned på knæra, og lot det stå til.

Buksa var klissvåt etterpå, og måtte rett i vaskemaskinen.

For halvparten av urinen rant utenfor koppen.

Jeg prøvde flere ganger med samme resultat.

Så det var ikke noe for meg.

Skrevet

Ja, jeg tørker først av med papir og så legger jeg nytt papir på setet. Jeg vet det ikke er nok smittevern ved evt masse skumle bakterier, men det føles bare mer hygienisk.

Gjest zuuul
Skrevet

Hihi! Gikk aldri paa offentlig toalett hjemme, men her i Statene gjoer jeg det titt og ofte! Veldig renslig her faktisk. Men jeg legger ALLTID papir paa toalettringen, eller saa "staar jeg"!

det er jo de som står som legger igjen urinflekker på setet...

Skrevet

Etter å ha lest svarene du har fått begynner jeg å lure på om jeg er urenslig. Med mindre ringen er flekkete av dritt eller piss så setter jeg meg rett på den og lar det stå til. Er det flekker på den finner jeg en annen do, evt. tørker av om det ikke er noen annen mulighet.

Som en annen her sa - hvor skitten er man egentlig bak på lårene da?

Skrevet

Etter å ha lest svarene du har fått begynner jeg å lure på om jeg er urenslig. Med mindre ringen er flekkete av dritt eller piss så setter jeg meg rett på den og lar det stå til. Er det flekker på den finner jeg en annen do, evt. tørker av om det ikke er noen annen mulighet.

Har du blitt syk noen gang da? Det har i vært fall ikke jeg og jeg gjør akkurat som du :o)

Gjest malun
Skrevet

Jeg er enig, jeg.

Skrevet

Næsj - jeg gjør det jeg må og ha våtservietter til fingrene i bilen :)

Skrevet

Det har du sannelig helt rett i! Man tar jo også på disse boksene- og noen ganger setter man dem tilbake - - -og dette DRIKKER man så av.....ÆSJ! - nå fikk jeg ENDA en grunn til å nekte å kjøpe colaboksbrett i Sverige til ungene :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...