Gå til innhold

Få avdragsfritt i banken?

Anbefalte innlegg

Gjest Betalingsutsettelse av avdrag
Skrevet

Er det noen som har hørt om dette er mulig. Vi har tenkt å be om avdragsfritt i banken i et år, for å betale ned på annen ulumsk gjeld. Dette vil gi oss vesentlig bedre og mer sikrere økonomi. Er det noen som vet om dette vanligvis er problemfritt å få? Eller er bankene mer opptatt av refinansiering. Ved avdragsfritt får jo banken sine penger nemmelig rentene så en skulle tro det ikke skulle være noe problem?

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, dette er mulig. Men det er ikke vanlig at bankene gir det, men jeg fikk 3 års avdragsfritt, for å betale en annen gjeld raskere.

Gjest lkxjdfv
Skrevet

Ja, dette er mulig. Men det er ikke vanlig at bankene gir det, men jeg fikk 3 års avdragsfritt, for å betale en annen gjeld raskere.

jeg har også det en periode fremover....

Gjest bebba
Skrevet

Ja du skal kunne få avdragsfrie perioder, men det er begrenset. Det koster deg ingenting å spørre banken din.

Skrevet

Jeg fikk en avdragsfri periode (tror ikke jeg betalte renter heller, men de ble i så fall lagt til lånet), da jeg var delvis permittert en lengre periode. Dette er mange år siden, men jeg ville spurt om det sdamme i ddag om det var aktuelt.

Skrevet

jeg har også det en periode fremover....

Var det vanskelig å få det, var det en spesiell grunn til at du fikk det?

Annonse

Skrevet

Hvilke argumenter var det som gjorde at du fikk det da, siden du sier at det ikke er vanlig?

Bente831365380491
Skrevet

Var det vanskelig å få det, var det en spesiell grunn til at du fikk det?

Man kan jo få det når man kjøper hus f.eks. Hvertfall for de som kjøper første gang. 5 års avdragsfrihet. Så hvorfor skal man ikke få det når man er midt i lånet? Det er bare å spørre! Synes du det er litt flaut å spørre, så send en mail...

Skrevet

Vi har det nå. Trengte ikke si mer enn at det var pga litt trang økonomi akkurat nå.

Skrevet

Hvilke argumenter var det som gjorde at du fikk det da, siden du sier at det ikke er vanlig?

Jeg hadde på forhånd laget en plan på hvordan jeg ville ha det. I dette var det blant annet ett krav om rentenedsettelse fordi jeg kunne få litt lavere rente gjennom jobben min.

Jeg hadde ett ønske om å få avdragsfritt fordi jeg hadde ett annet lån med høyere rente jeg ville nedbetale raskere.

Rentenedsettelsen fikk jeg med en gang, fordi jeg har god sikkerhet, selv med høye lån. Avdragsfriheten skjønte jeg de ikke var så interesert i. Men jeg sa at dette ikke var noe alternativ for meg og da gikk det greit.

Lag en plan (viktig) og vær bestemt uten å være uhøflig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...