Gå til innhold

Rust på gassgrill ! Tips?

Anbefalte innlegg

Gjest den sorte dame
Skrevet

Har en ett år gammel gassgrill som det har blitt så sinnsykt mye rust på - på selve grillristen og grillplata liksom.

Dette er sånn at vi blir oransje på fingeren når vi drar den over...

Dette er ikke kult å få på maten! Noen som har et godt tips til å få bort dette?

Mener å huske at det ikke var lett å få tak i slike deler nye heller... Må vi ha helt ny grill da eller...???

Håper noen har noen gode tips til oss, vi er ingen grillmestere!!!!

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Vår gassgrill er også "nedrustet". Når jern har vært oppvarmet ruster det. Jeg tok en overflatevask på rista og fyrte den opp _med_ rust. Ingen døde, fungerte utmerket.

Den er begynt å poffe truende ved oppstart. Men det lar jeg kona ta seg av;-)

Skrevet

Vår gassgrill er også "nedrustet". Når jern har vært oppvarmet ruster det. Jeg tok en overflatevask på rista og fyrte den opp _med_ rust. Ingen døde, fungerte utmerket.

Den er begynt å poffe truende ved oppstart. Men det lar jeg kona ta seg av;-)

"Ingen døde, fungerte utmerket.

Den er begynt å poffe truende ved oppstart. Men det lar jeg kona ta seg av;-) "

Høres ut til at dere har mer spenning nå i grillsesongen enn de fleste av oss. ;)

Skrevet

"Ingen døde, fungerte utmerket.

Den er begynt å poffe truende ved oppstart. Men det lar jeg kona ta seg av;-) "

Høres ut til at dere har mer spenning nå i grillsesongen enn de fleste av oss. ;)

Spenningen uteblir da jeg løper bak huset når hun går igang med dette;-)

Skrevet

Spenningen uteblir da jeg løper bak huset når hun går igang med dette;-)

Såpass, altså. *ler*

Hva med å gå over til elektrisk grill?

Skrevet

Såpass, altså. *ler*

Hva med å gå over til elektrisk grill?

Den fungerer greit, det er bare den innebyggde tenninga som er defekt og vi starter den med en veike/pappirbit. Gassgrillen er overlegen da der _er_ varm når du trenger den. El-grillen er litt puskete synes jeg, da vil jeg heller ha den gamle kullgrillen.

Skrevet

Den fungerer greit, det er bare den innebyggde tenninga som er defekt og vi starter den med en veike/pappirbit. Gassgrillen er overlegen da der _er_ varm når du trenger den. El-grillen er litt puskete synes jeg, da vil jeg heller ha den gamle kullgrillen.

Ok, da. :)

Hvis kona er med på å ta støyten, så er det jo greit.

;)

Skrevet

Ok, da. :)

Hvis kona er med på å ta støyten, så er det jo greit.

;)

Ja, før jeg tenner den grillen spiser jeg gullrøtter i varmen.

Skrevet

Ja, før jeg tenner den grillen spiser jeg gullrøtter i varmen.

*LOL*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...