Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

8.mai 2004 ble en varm og fin dag i Haugesund. En slik dag da du hadde elsket å sitte i hagen og drikke kaffe og nyte livet. For det var nettopp det du gjorde -du nøt livet i lange drag. Du sprudlet og strålte. Over alt var du godt likt. Ditt gode humør, din alltid treffende replikk, dine gode ord og din enorme omtanke for både kjente og ukjente. Det være seg familie, venner, eller gatebarna i Brasil. Du hadde omtanke for alle!

Jeg kommer aldri til å glemme den natta jeg tilbragte sammen med deg på akuttmottaket på sykehuset. Hvor inderlig takknemlig du var fordi jeg kom innom og så etter deg hver dag. Hvor fælt du syntes det var da jeg kom innom sent søndag kveld og fant deg på gulvet. Du ville ikke være til bry. Ville klare deg selv. Kjære Olla, du har aldri vært til bry. Bare til glede. Enorm glede! Det gjør dagen idag så ufattelig trist.

Jeg kommer aldri til å glemme smilet ditt. De gode klemmene. Den hjertelige latteren. Din utrolige omtanke for oss alle.

Vi fikk 22 år sammen, og jeg er utrolig takknemlig for dem alle. Vi snakket om å leie helikopter til Hotell Ullensvang på 100 årsdagen din. Helt sprøtt, men det var slik vi hadde det. Og jeg er ikke ett sekund i tvil om at vi hadde gjort det om vi hadde fått muligheten. Det fikk vi ikke.

Da jeg besøkte deg på sykehuset igår hadde du det ikke godt. Det hadde du ikke de siste 4 ukene. Alt har gått så fort... For din egen del hadde jeg helst sett at du fikk slippe dem. At du kunne ha fått "dø med støvlene på" som du sa. Da vi tok farvel igår lovet jeg å komme tilbake idag. Jeg holdt løftet mitt, Olla. Vi var på sykehuset og tok farvel med deg. Du smilte.

Jeg tar med meg de gode minnene, Olla. Du blir aldri glemt! Akkurat slik du ønsket skal jeg være med å bære deg til ditt siste hvilested. Vi har ordnet alt. Du skal få en avskjed som er en dame av ditt kaliber verdig. Du var en sjelden flott dame.

Hvil i fred, kjære Olla.

En siste hilsen fra jentå di

Skrevet

Så utrolig flott og rørende skrevet. Så fint hun hadde deg på sine siste dager også. Ikke alle har det.

Skrevet

Kjempenydelig. Sitter med tårer i øynene, jeg nå.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg blei veldig rørt da jeg leste innlegget ditt. Olla var heldig som hadde deg. Kondolerer.

Varme tanker fra

Gjest Rusle
Skrevet

Kondolerer.

Både du og hun var heldige som hadde er sånt nært vennskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...