Gå til innhold

Busskort i Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest drittkort
Skrevet

Åh! Nå er jeg redd. Kjøpte busskort (student) på tirsdag,den 4.mai, og da jeg stempla den sto det: 1T04 04>1850

Vanligvis pleier 04 04 stå for dato og måned, 1850 er vel klokkeslett,men det pleier å stå når korter går ut,IKKE datoen jeg stempla den. Men NÅ står det datoen for forrige måned..fatter ingenting jeg. Stemmer dette eller er jeg helt på bærtur??

Har ikke kvittering el no, og nå er det vel forsent å gå tilbake,for jeg så det ikke med en gang heller. Orker ikke å gå en måned med en sånn kort og være redd for kontrollen..Og jeg har ikke råd for ny kort heller...

Gjest blame
Skrevet

Det hendte en gang med meg at stemplingsuret i bussen stemplet feil. Da gikk jeg enkelt og greit ned på trafikanten, snakket med en kundebehandler og fikk et nytt et, uten dikkedarer eller spørsmål om kvittering.

Et kort blir forøvrig aldri stemplet som når det går UT, hvordan skal et stemplingsur vite forskjellen på en enkeltbillett, ukeskort, flexikort eller månedskort?

Bare slapp av du, de er som regel greie på trafikanten.. Og det er vel også mulig at den stemplinga ser vettug ut for kontrollørene. Men få det sjekket FØR du havner i kontroll..

mvh,

nestenlege
Skrevet

Hei!

Kortet ditt er helt i orden det. Det som har skjedd er at du har stemplet det på en T-bane-stasjon, ikke sant?

Det er forskjellige stemplingstyper på T-bane, trikk og buss.

Kortet ditt er stemplet 04.mai kl 18.50. måneden i dette tilfeller er den V'en som står etter 04, og før klokkeslettet. det står sidelengs bak tallet. De tallene foran angir T for t-bane og 04 er hvilken stasjon du har stemplet på.

Så du trenger ikke bekymre deg i det hele tatt!

Gjest drittkort
Skrevet

Hei!

Kortet ditt er helt i orden det. Det som har skjedd er at du har stemplet det på en T-bane-stasjon, ikke sant?

Det er forskjellige stemplingstyper på T-bane, trikk og buss.

Kortet ditt er stemplet 04.mai kl 18.50. måneden i dette tilfeller er den V'en som står etter 04, og før klokkeslettet. det står sidelengs bak tallet. De tallene foran angir T for t-bane og 04 er hvilken stasjon du har stemplet på.

Så du trenger ikke bekymre deg i det hele tatt!

Åh,tusen takk;) Da slipper jeg å bekymre meg for det!

Tenkte egentlig jeg skulle skjekke det på trafikanten,men hvis det er sånn så er det greit..

Gjest stoiker
Skrevet

Åh,tusen takk;) Da slipper jeg å bekymre meg for det!

Tenkte egentlig jeg skulle skjekke det på trafikanten,men hvis det er sånn så er det greit..

Jeg kom ut for kontroll med et galt stemplet kort. Det var noe slikt som 10.3., men var stemplet 3.10., altså omvendt. Jeg tror jeg tok det så rolig at kontrolløren trodde på meg. Er jo litt pussig å bli spurt om jeg har et nyere kort, som om jeg skulle gå rundt og spare på et kort fra oktober for å bruke det i mars!

Heldigvis husket jeg at sjåføren var svensk, jeg tror de skriver dag og måned omvendt av oss i Norge. Kontrolløren sa at slikt dessverre hendte. Så skrev han på kortet mitt og rettet det opp for meg.

Men siden den gang har jeg blitt ganske skvetten når jeg stempler. Veldig ergelig - for en som synes at å snike på buss og bane er å stjele fra fellesskapet. Og jeg vil gjerne verne om felles goder og være solidarisk. Så får vi bruke demokratiske metoder for å få senket prisene, dersom vi er uenige i dem!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...