Gå til innhold

Bilde av biologiske foreldre

Anbefalte innlegg

Gjest kolombiamor

I forbindelse med vår hentereise i høst fikk vi fra fostermoren til barnet bilde av de biologiske foreldrene til barnet. Hun hadde laget et fint fotoalbum med bilder fra barnets første leveår som vi liker å bla i sammen med barnet vårt. Noen har reagert på at vi har bildet av de biologiske foreldrene i fotoalbumet. De tror barnet ikke har godt av det. Vi ønsker å være åpne omkring barnets opphav, men overdriver vi?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146335-bilde-av-biologiske-foreldre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi spurte også om det var mulighet for å få et bilde av biologisk mor, men fikk nei til svar. De hadde gjort det tidligere og tilbakemeldingene på dette har vært at enkelte barn har laget "solskinnshistorier" om sine biologiske foreldre og har "svart malt" sine adoptivforeldre (de kan dikte opp de merkeligste historier og da er det biologiske foreldre som er de "gode" og adoptivforeldrene som er de "onde" eller at de biologiske foreldrene skal komme å hente dem en dag).

Derfor har de gått tilbake på dette og gir ikke ut bilder. Men vi fikk se et passbilde av biologisk mor og barnet vårt har muligheten til å få se bilde den dagen h*n vil se sin mappe på barnehjemmet.

Det kan vel være mange forskjellige meninger om dette, men dere må finne fram til det som passer for dere.

Jeg hadde kanskje ventet til barnet er så pass stor at de skjønner det hele med en adopsjon ol. Men som sagt, gjør det som passer for dere :-)

Lykke til videre!

Gjest Tror ikke jeg tørr, desverre.....

Vi har bildet av den biologiske moren sammen med andre bilder. Det er jo helt naturlig spør du meg. Jeg skjønner ikke hvorfor alt skal gjemmes og holdes hemmelig til barnet blir eldre. For mitt barn er det helt naturlig å både snakke om og se på bildet av den andre moren. Det er jo hun som har født ham til verden!

På denne måten er det ikke noe som kommer som et sjokk, og det blir heller ikke uvanlig eller merkelig.

Lillesøster hos oss bodde i fosterhjem før vi fikk henne 12 måneder gammel (Kina - vi har ingen opplysninger om bioforeldre). Fosterfamilien var veldig glad i henne. Vi brevveksler med dem og har også noen bilder av dem.

Lillesøster (nå 4 år) er interessert og stolt av å ha en fosterfamilie, men hun blir også oppgiret og urolig om nettene hvis vi gir det mye oppmerksomhet. Det kan nok være en del som rører seg på det ubevisste planet, tenker jeg.

Vi har derfor valgt ikke å si noe om fosterfamilien i det siste. Lillesøster får ta initiativ selv hvis hun vil.

Andre som har opplevd liknende reaksjoner hos sitt barn?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...