Gå til innhold

Burde jeg fått beskjed over telefon?

Anbefalte innlegg

Gjest også spurt på graviditetsforum

Jeg er gravid og har fått den typiske svangerskapsplagen hemorroider. Apoteksalve har ikke hjulpet noe særlig. Og i dag begynte de å gjøre vondt, derfor ringte jeg legesenteret mitt for å høre om de hadde ledig time til meg i dag.

Dama i andre enden fikk vite at jeg er gravid og hva problemet var. Fastlegen min hadde ikke noe ledig, men de hadde en annen lege med ledig time, som riktignok kostet noe mer.. en privat lege eller noe.

Hvertfall, jeg takket ja til timen og dro avgårde. Men av legen får jeg bare til svar at hemorroider er det lite å gjøre med mens man er gravid. Ikke bra med kortisonpreparater da. That's it, og 390 kr, takk!!

Ærlig talt, sure penger for lite ull..

Kunne ikke legesekretæren fortalt meg dette da jeg bestilte timen, eller er det altfor mye forlangt at de skal inneha slik kunnskap?? Til og med pleierne på telefonen hos veterinæren min gir bedre service enn dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146467-burde-jeg-f%C3%A5tt-beskjed-over-telefon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest thetraveller

Det der synes jeg var dårlig service!

Jeg kan gi deg et annet svar, helt gratis. Ta ca 15-30 ml Dulphalac daglig (anbefaler på kvelden), så smører du tarmen, mykgjør avføringen, og holder magen i fin form. Da slipper du å trykke noe ekstra, og du unngår de verste vondtene siden du allerede har fått hemorrider. Det går an å redusere dem, så jeg anbefaler deg å prøve.

Du blir ikke avhengig av Dulphalac (eller annen lactose), det hjelper deg bare til å holde magen i form. Kjøpes på apoteket.

Gjest den gravide

Det der synes jeg var dårlig service!

Jeg kan gi deg et annet svar, helt gratis. Ta ca 15-30 ml Dulphalac daglig (anbefaler på kvelden), så smører du tarmen, mykgjør avføringen, og holder magen i fin form. Da slipper du å trykke noe ekstra, og du unngår de verste vondtene siden du allerede har fått hemorrider. Det går an å redusere dem, så jeg anbefaler deg å prøve.

Du blir ikke avhengig av Dulphalac (eller annen lactose), det hjelper deg bare til å holde magen i form. Kjøpes på apoteket.

Det mener jeg og.. :-(

Tusen takk for råd, men jeg har utrolig nok aldri vært så fin i magen som nå under svangerskapet..

Legen begynte på et lengre foredrag om kosthold og forebygging, og jeg brøt inn 3 ganger og sa jeg ikke hadde problemer med treg mage.. men han bare fortsatte. *s*

Gjest kjerringråd

Jo du burde fått den beskjeden pr telefon.

Men her kommer et BILLIGT godt gammelt kjerringråd !!!

Kjøp deg et kålhode, riv til ett blad som passer "sprekken din", bruk gjerne strykejern på kålbladet for å myke det opp litt. Legg det godt inn i sprekken, etter noen få dager skal du se at hemoridene dine er BORTE !!!!

Dette rådet fikk jeg av min bestemor da jeg gikk gravid, og du det hjelper !!! Vet også at de eldre sykepleierene på gamlehjemmet her bruker dette kjerringrådet.

Det er verdt et forsøk, for hemorider er VONDT

Gjest kålhode i rompa :-)

Jo du burde fått den beskjeden pr telefon.

Men her kommer et BILLIGT godt gammelt kjerringråd !!!

Kjøp deg et kålhode, riv til ett blad som passer "sprekken din", bruk gjerne strykejern på kålbladet for å myke det opp litt. Legg det godt inn i sprekken, etter noen få dager skal du se at hemoridene dine er BORTE !!!!

Dette rådet fikk jeg av min bestemor da jeg gikk gravid, og du det hjelper !!! Vet også at de eldre sykepleierene på gamlehjemmet her bruker dette kjerringrådet.

Det er verdt et forsøk, for hemorider er VONDT

Det skal jeg jammen prøve.. Takk!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...