Gå til innhold

Hvorfor Margareth taper i kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror at han var såpass puse-stylet-tøff at han hadde falt gjennom der, gitt.

Muligens, men det får vi aldri svar på gitt :)

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• shandy

8

• serendipity

8

• Kakel

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Helt sant. Gutten min stemmer Kjartan og Datteren min Margareth....altså trenger egentlig ingen av de å stemme. Thihi. Men de må jo få lov likevel da...en gang hver.

Og hva stemmer mor? *S*

Gjest mor i juni
Skrevet

Men kanskje det er lurest likevel å velge låter som hun synger skikkelig bra og som passer til hennes stemme?

Vet ikke om "Walking on sunshine" er en typisk låt med fjortisappell, men det var ihvertfall ikke Margareths beste fremførelse!

Det er vel ingen fjortislåt heller ;-)

Jeg tror altså mange stemmer på den låta de liker. Og jeg står fast på at det sannsynligvis er flest fjortiser som bruker penger på dette, og at de ikke er så opptatt av/kan bedømme sangprestasjonen i seg selv. Dermed..

Nei, det blir spennende å se! :-)

Gjest mor i juni
Skrevet

Så Beatles og Alanis Morisette er "sært"?

Det var jeg som skrev det. :-)

Mener ikke at Alanis og Beatles er sære nei, men for fjortiser er det ikke så velkjent musikk. Kanskje Alanis.. men etter min mening er uansett disse sangene typiske må-høres-flere-ganger-for-å-bli-fine. Første gangen får man ikke helt tak i melodien, og det kan nok høres sært ut for en fjortis.

Noe sånt. :-)

Skrevet

Det er vel ingen fjortislåt heller ;-)

Jeg tror altså mange stemmer på den låta de liker. Og jeg står fast på at det sannsynligvis er flest fjortiser som bruker penger på dette, og at de ikke er så opptatt av/kan bedømme sangprestasjonen i seg selv. Dermed..

Nei, det blir spennende å se! :-)

Jeg er helt enig med deg, og det at de ikke kan bedømme sangprestasjonene fikk vi jo tydelig bevist i og med at Sandra kom så langt....

Men det er ikke bare fjortiser som ikke kan bedømme dette, da, en gammel onkel sa en gang om Sputnik: "Men han er jo flink til å synge , da!"

En million trailersjåfører kan jo ikke ta feil! *S*

Skrevet

Uten å kommentere det du skriver.

Jeg har lest og hørt at mange kommer til å stemme på Margaret fordi hun er jente, og at de VIL at ei jente skal vinne, kun fordi hun er jente - uavhengig av hva hun presterer i kveld.

Jeg syntes Kjartan er best av disse to, og håper selvsagt at han vinner, men jeg føler meg slettes ikke sikker.

Hvis man skal tro det man leser og hører, så vinner Margaret, og jeg håper jeg tar feil, selv om hun også er flink. Det som er hennes problem er at hun synger helt på grensen av hva hun klarer mange ganger - det gjør ikke Kjartan, men behersker det hele med glans (så langt iallefall, så får kvelden vise)

Håper inderlig at folk flest har såpass til vett, at de ikke stemmer på Margaret, KUN fordi hun er jente. Det blir for dumt, men det er altså det jeg har lest og hørt.

Annonse

Skrevet

Jeg har lest og hørt at mange kommer til å stemme på Margaret fordi hun er jente, og at de VIL at ei jente skal vinne, kun fordi hun er jente - uavhengig av hva hun presterer i kveld.

Jeg syntes Kjartan er best av disse to, og håper selvsagt at han vinner, men jeg føler meg slettes ikke sikker.

Hvis man skal tro det man leser og hører, så vinner Margaret, og jeg håper jeg tar feil, selv om hun også er flink. Det som er hennes problem er at hun synger helt på grensen av hva hun klarer mange ganger - det gjør ikke Kjartan, men behersker det hele med glans (så langt iallefall, så får kvelden vise)

Håper inderlig at folk flest har såpass til vett, at de ikke stemmer på Margaret, KUN fordi hun er jente. Det blir for dumt, men det er altså det jeg har lest og hørt.

Jeg har også forundret meg over at noen sier at de håper en jente skal vinne - uansett! Det er da ikke særlig "likestillingsfremmende" at jenter vinner fordi de er jenter, og ikke fordi de er best!!

En ting at mange sa det på et tidlig stadium i prosessen, at det hadde vært artig hvis en jente vant.

Men jeg hørte en si etter sist fredag, at hun egentlig hadde håpet at det skulle være to jenter i finalen, men ettersom Susanne sang så mye dårligere enn Kjartan, så var det forsåvodt forjent at han skulle i finalen...

Skjønner ikke slik tankegang, jeg! Og det fullstendig uavhegnig av hvem man måtte mene er best!

Gjest mor i juni
Skrevet

Jeg er helt enig med deg, og det at de ikke kan bedømme sangprestasjonene fikk vi jo tydelig bevist i og med at Sandra kom så langt....

Men det er ikke bare fjortiser som ikke kan bedømme dette, da, en gammel onkel sa en gang om Sputnik: "Men han er jo flink til å synge , da!"

En million trailersjåfører kan jo ikke ta feil! *S*

Der har du pokker meg rett igjen. For en syk verden vi lever i!! (Det med hvor mange som liker Sputnik, altså..)

:-)

Skrevet

Jeg har også forundret meg over at noen sier at de håper en jente skal vinne - uansett! Det er da ikke særlig "likestillingsfremmende" at jenter vinner fordi de er jenter, og ikke fordi de er best!!

En ting at mange sa det på et tidlig stadium i prosessen, at det hadde vært artig hvis en jente vant.

Men jeg hørte en si etter sist fredag, at hun egentlig hadde håpet at det skulle være to jenter i finalen, men ettersom Susanne sang så mye dårligere enn Kjartan, så var det forsåvodt forjent at han skulle i finalen...

Skjønner ikke slik tankegang, jeg! Og det fullstendig uavhegnig av hvem man måtte mene er best!

Skjønner ikke slik tankegang jeg heller, og det var derfor jeg påpekte dette i mitt svar til hovedinnlegget. Syntes faktisk folk som stemmer Margaret, KUN fordi hun er jente, er noe korte i topplokket.

Nå er det forsåvidt ingen krise om hun vinner heller - jenta er flink hun, men Kjartan er bedre :-) Det hadde vært langt verre å endt opp med Susanne.

Grøss.

Skrevet

Skjønner ikke slik tankegang jeg heller, og det var derfor jeg påpekte dette i mitt svar til hovedinnlegget. Syntes faktisk folk som stemmer Margaret, KUN fordi hun er jente, er noe korte i topplokket.

Nå er det forsåvidt ingen krise om hun vinner heller - jenta er flink hun, men Kjartan er bedre :-) Det hadde vært langt verre å endt opp med Susanne.

Grøss.

Jeg liker Maragerth godt jeg. Hun har ikke alltid vært like heldig i fremføringene sine, eller låtvalget, men når begge deler har klaffet har det vært knall!

Men slik som Idol er lagt opp, så må/bør man kanskje beherske "det meste", og derfor har gode, men smale artister som f.eks. Roald og Øystein røket ut - de passer best i en liten nisje.

Margaret er for all del mye mer allrounder enn disse to, men ikke så mye som Kjartan. Kjartan har også (kanksje pga alderen?) hatt betraktelig mer selvtillit på scenen.

Men jeg har faktisk ingen bestemt favoritt - hvem som helst kan vinne! Jeg lar guttungen stemme på Kjartan, som han digger, og så slenger jeg vel inn en stemme eller to på den av dem som jeg synes fortjener det etter å ha hørt kveldens show! :-)

serendipity
Skrevet

Det er nettopp det som gjør Kjartan så forutsigbar, han våger aldri noe nytt med stemmen og ligger stort sett i det samme toneleiet hele tiden. Drepende kjedelig...

Skrevet

Det er nettopp det som gjør Kjartan så forutsigbar, han våger aldri noe nytt med stemmen og ligger stort sett i det samme toneleiet hele tiden. Drepende kjedelig...

Det at du mener det er jo en god grunn til å la være å stemme på ham!

Men "problemet" som shandy skriver om er dersom folk stemmer på bakgrunn av sangerens kjønn.

serendipity
Skrevet

Det at du mener det er jo en god grunn til å la være å stemme på ham!

Men "problemet" som shandy skriver om er dersom folk stemmer på bakgrunn av sangerens kjønn.

Jeg stemmer overhodet ikke på Kjartan..... Og jeg stemmer ikke for Margaret ... fordi hun er jente. Men fordi jeg syntes hun er flink til å vise ulike sider ved seg selv og fordi hun er særegen nok til å kunne holde en hel konsert uten at det ville blitt kjedelig... tror jeg..

Annonse

Skrevet

Jeg stemmer overhodet ikke på Kjartan..... Og jeg stemmer ikke for Margaret ... fordi hun er jente. Men fordi jeg syntes hun er flink til å vise ulike sider ved seg selv og fordi hun er særegen nok til å kunne holde en hel konsert uten at det ville blitt kjedelig... tror jeg..

Jeg er enig med deg i det - tror lettere at de vil bli spennende med henne på en konsert med låter som passer bra til hennes stemme.

Men idol legger opp til at man skal være veldig "allrounder" og klare det meste.

Dessuten synes jeg det har vist seg med de aller, aller fleste i finalerunden at de har vært litt for unge til å tørre å være skikkelig kul på scenen.

Mange av de ville ha meget godt av å få noen år på baken.

Gjest brusk
Skrevet

Og hva stemmer mor? *S*

Holder en knapp på M, men noen ganger har jeg litt lysst å sette en rakett i baken på henne...om dyu skjønner. Synes hun er litt tam enkelte ganger, men de gangene hun tar av er hun veldig flink. tipper hun tar av idag når hun synger Alanis-sangen hvertfall.

Gleder meg mest til å høre hvordan de to versjonene av samme sang blir, og det gjør kanskje utslaget vedr hvem jeg stemmer på.

Skrevet

Fy søtten å jeg misunner deg som skal dit, jeg fikk jo aldri ut fingern til å bestille noen biletter, så jeg kan igrunn bare takke meg selv:-)

Jeg håper Kjartan vinner, men begge er bra, så det blir gøy uansett. Men hei på Kjartan for meg da.

Reiser på fjellet jeg, så vi får se det på video etterpå. Skal bli godt å komme bort litt gitt.

God helg :-)

Skal skrive plakat med Shandy på jeg - da skjønner dem ikkeno! hehe

God helg tilbake!

Gjest brusk
Skrevet

Men kanskje det er lurest likevel å velge låter som hun synger skikkelig bra og som passer til hennes stemme?

Vet ikke om "Walking on sunshine" er en typisk låt med fjortisappell, men det var ihvertfall ikke Margareths beste fremførelse!

Den sangen er jo gørr kjedelig da... En glad sommerlåt, ikke noe mer.

Skrevet

Den sangen er jo gørr kjedelig da... En glad sommerlåt, ikke noe mer.

Jeg husker jo godt da den kom - da var ihvertfall jeg i rette alder for å digge den! ;-)

Men syntes ikke den "satt" hos M.

Skrevet

Skal skrive plakat med Shandy på jeg - da skjønner dem ikkeno! hehe

God helg tilbake!

Hehe, eller "Shandy digger Kjartan" Dægen, da tror jeg at jeg hadde svima av gitt :-))

Næ, jeg skal prøve å få gjort noe mer her, så vi kommer oss avgårde så fort som mulig etterpå. Hjelper jo ikke om de greier å få inn Tv2 der oppe, hvis jeg ikke rekker oppover i tide.

Jeg skal ta med den bærbare å kikke innom dol senere i kveld. Skal bli gøy å se hva som blir skrevet :-)

Kos deg i kveld da.

Skrevet

Totalt uenig, Kjartan kunne jeg godt holdt ut med i noen timer :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...