Gå til innhold

Til dere røykere!

Gjest Jeg støtter ikke barnearbeid

Anbefalte innlegg

Gjest nopez
Skrevet

Jeg vet at det er barnearbeid i mange bransjer, men synes dette må være det verste! Og grunnen til at jeg tar det opp, er at jeg leste en reportasje ang. akkurat dette emnet! Men du har tydeligvis ikke noe problem med at en stakkars unge må jobbe i 13 timer hver dag for 7 øre timen!!! DU hadde sikkert gjort det med glede.....

Er du ferdig med ungdomsskolen ?

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

5

• favn

5

• Grip

4

• MsSophie

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest misforstått
Skrevet

"så er det anorektikerne som vinner siden de ikke spiser noe av det som framkaller kreft og gud vet hva anna."

Heh? Du mener at anorektikerne er sunne og ikke spiser kreftfremkallende mat? Problemet er vel heller at de ikke spiser i det hele tatt, og ikke noen misforstått sunnhetsfokus.

"..........................."

"Heh? Du mener at anorektikerne er sunne og ikke spiser kreftfremkallende mat? Problemet er vel heller at de ikke spiser i det hele tatt, og ikke noen misforstått sunnhetsfokus"

Nei, var ikke det jeg mente. Var satt temmelig på spissen. Har vært anorektiker selv og vet at det ikke er bra på noen måte.

Det kommer daglig fram div undersøkelser som sier at ditt og datt er farlig osv.

Det er på ingen måte ment stygt til noen.

Alt med måte er mitt motto

Gjest Daisy
Skrevet

Har ingen løsning på problemet! Men det går an for røykerne å få opp øynene for hva de gjør!

Det burde heller stått på røykpakkene "kjøper du denne, støtter du barnearbeid"...

Vi lever i en såpass egoistisk verden at jeg tror faren for å dø er en større redsel enn barnearbeid for mange. (snakker på generelt grunnlag - ikke på egne vegne).

Kanskje det skulle stått "røyker gir rynker" - så overfladiske er man at det er verre sett i manges øyne.

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Nei, jeg er mot barnearbeid, men for å få slutt på barnearbeidet hjelper det ikke at vi gjør barna arbidsledige. De fleste er faktisk avhengige av plantasjene for å overleve. Det er systemet som må forandres, ikke konsumerne.

Skrevet

"så er det anorektikerne som vinner siden de ikke spiser noe av det som framkaller kreft og gud vet hva anna."

Heh? Du mener at anorektikerne er sunne og ikke spiser kreftfremkallende mat? Problemet er vel heller at de ikke spiser i det hele tatt, og ikke noen misforstått sunnhetsfokus.

"..........................."

Jeg synes det var bra som ironi :)

Gjest Zombiebob
Skrevet

Vi lever i en såpass egoistisk verden at jeg tror faren for å dø er en større redsel enn barnearbeid for mange. (snakker på generelt grunnlag - ikke på egne vegne).

Kanskje det skulle stått "røyker gir rynker" - så overfladiske er man at det er verre sett i manges øyne.

Hva med: Røykere er egoister?

Gjest Zombiebob
Skrevet

Fjas som illustrerer intelligensnivået til de mest innbitte anti-røykerne. Barnearbeid kan støttes på 1000 andre måter enn gjennom røyking, så hvorfor fokuserer du bare på dette? Hvor har du kjøpt buksa di?

At barnearbeid foregår i andre industrier også er et elendig forsvar for røykerne!

Skrevet

Host, hark, blås...menne..hvis alle slutter så mister jo disse barna jobben da, eller?

Og hva med oss som haaar røyka, men for eksempel ikke røyker lengre??? Hvor lenge skal vi ha dårlig samvittighet? Og hva med festrøykerne??

Og du...gjelder dette sigarer også?

Og gjelder dette alle merker eller?

Skrevet

At barnearbeid foregår i andre industrier også er et elendig forsvar for røykerne!

Greit det, men hva skal folk røyke da?

Skrevet

Det finnes andre planter enn tobakksplanten.

Klart det blir flere turer :-) Akkurat nå er jeg imidlertid opptatt av 17.mai-været, ungene vet du...

... og mens jeg pludrer... nyinnkjøpt melkeskummer virker helt fint, det tok altfor mye på med håndvispteknikk.

Skrevet

Slapp a', Bonden har planene klare. Foreløpig har vi lagt oss på 1 prosent av BNP til uhjelp, hvis vi bare øker til tyve, kanskje tredve, så kanskje det drypper litt på ungene.

Men ikke før krigsherrene i disse såkalte «frigjøringshærene» har fått sitt.

Skrevet

Det finnes andre planter enn tobakksplanten.

Klart det blir flere turer :-) Akkurat nå er jeg imidlertid opptatt av 17.mai-været, ungene vet du...

... og mens jeg pludrer... nyinnkjøpt melkeskummer virker helt fint, det tok altfor mye på med håndvispteknikk.

Været i morra ser ut til å bli dårlig. Ille (for de som må ut med barna).

De av oss som kan slippe hjorden på byen alene, kan ligge på sofaen og ørte til en film på parabolen eller noe. Litt godt å spise, og kanskje en tur ut litt senere. Da spiller ikke været så stor rolle.

På våre kanter er det vel omtrent like varmt som i januar, og jeg begynner å bli rastløs av mangel på salt hav. Faaaan...så jeg hater dette helvetes kalde været. En ting er sikkert, favn. Når vi bli pensjonister skal vi kjøpe oss hus i Spania.

....

Den melkeskummeren får du demonstrere neste gang vi treffes. Ellers skal jeg allerede nå føre opp en slik på ønskelisten til jul.

Gjest Zombiebob
Skrevet

Må du absolutt røyke, kan du plukke selv.

Skrevet

Host, hark, blås...menne..hvis alle slutter så mister jo disse barna jobben da, eller?

Og hva med oss som haaar røyka, men for eksempel ikke røyker lengre??? Hvor lenge skal vi ha dårlig samvittighet? Og hva med festrøykerne??

Og du...gjelder dette sigarer også?

Og gjelder dette alle merker eller?

Det er bra at noen (fortsatt) har intuitivt moralsk gangsyn, forskrekkes av ting de leser osv - og som her tar opp barnearbeide som et stort og grusomt problem.

Som med de fleste ting vi ikke liker, er det dumt å argumentere med at det er så mye verre på andre områder.

--- Og så vil jeg benytte anledningen til å si at det gleder meg at du befinner deg i de ikke-røykendes rekker. Imponert er jeg ikke, det er tross alt ikke vanskelig å slutte, men glad på dine vegne :-)

Skrevet

Været i morra ser ut til å bli dårlig. Ille (for de som må ut med barna).

De av oss som kan slippe hjorden på byen alene, kan ligge på sofaen og ørte til en film på parabolen eller noe. Litt godt å spise, og kanskje en tur ut litt senere. Da spiller ikke været så stor rolle.

På våre kanter er det vel omtrent like varmt som i januar, og jeg begynner å bli rastløs av mangel på salt hav. Faaaan...så jeg hater dette helvetes kalde været. En ting er sikkert, favn. Når vi bli pensjonister skal vi kjøpe oss hus i Spania.

....

Den melkeskummeren får du demonstrere neste gang vi treffes. Ellers skal jeg allerede nå føre opp en slik på ønskelisten til jul.

Etter at jeg fikk saltvann i årene, har jeg, om mulig, blitt enda mer opptatt av været. Siste månedene har jeg feks irritert meg en smule over at en eller flere offentlige tjenestemenn har fjernet et flagg som tidligere var dandert _høyt_, og som altså fungerte like bra som Meterologisk institutt.

Skal vi satse på spansk-eller italienskkurs? Jeg heller definitivt til det siste, men hvis du heller...?

Skrevet

Etter at jeg fikk saltvann i årene, har jeg, om mulig, blitt enda mer opptatt av været. Siste månedene har jeg feks irritert meg en smule over at en eller flere offentlige tjenestemenn har fjernet et flagg som tidligere var dandert _høyt_, og som altså fungerte like bra som Meterologisk institutt.

Skal vi satse på spansk-eller italienskkurs? Jeg heller definitivt til det siste, men hvis du heller...?

Jeg er jo italofil, og lever ut mine lyster så langt mine midler rekker (og ofte lenger).

Meeen...vinterklimaet i Toscana er ikke mye å skryte av, og helt sør i Italia er tilstandene litt for mafiøse etter min smak.

Så skal vi ikke heller si sommer i Norge, vår/høst i Toscana og vinter på Costa del Sol? Det innebærer at vi må lære både spansk og italiensk, men med vår kapasitet burde ikke det være noe problem. Alternativt kan vi lære hver vårt språk, ikke sant?

Skrevet

Jeg er jo italofil, og lever ut mine lyster så langt mine midler rekker (og ofte lenger).

Meeen...vinterklimaet i Toscana er ikke mye å skryte av, og helt sør i Italia er tilstandene litt for mafiøse etter min smak.

Så skal vi ikke heller si sommer i Norge, vår/høst i Toscana og vinter på Costa del Sol? Det innebærer at vi må lære både spansk og italiensk, men med vår kapasitet burde ikke det være noe problem. Alternativt kan vi lære hver vårt språk, ikke sant?

Gode, konstruktive forslag. Jeg drister meg til å støtte forslaget om at begge satser på å utvide repertoaret med to språk. Tenk deg de trivelige kveldene med pluppetiplupp og learning-by-doing.

Skrevet

Har ingen løsning på problemet! Men det går an for røykerne å få opp øynene for hva de gjør!

Det burde heller stått på røykpakkene "kjøper du denne, støtter du barnearbeid"...

Ja, eller: "Kjøper du ikke denne, kan det være at du støtter barneprostitusjon."

Gjest Daisy
Skrevet

Hva med: Røykere er egoister?

Det også. Men jeg vil tørre å påstå at de fleste mennesker er egoister. Utenom Mor Theresa kanskje...

Gjest Zombiebob
Skrevet

Det også. Men jeg vil tørre å påstå at de fleste mennesker er egoister. Utenom Mor Theresa kanskje...

Jeg er slett ikke enig, kjenner mange som ikke faller inn i den kategorien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...