Gå til innhold

mangel på sosialt liv :(

Anbefalte innlegg

Gjest klinken

hei.

jeg lever et veldig asosialt liv. jeg har kun 1 god venn.

jeg har veldig lav selvtillit pga fedme og strekkemerker over hele magen. jeg blir kalt stygg og tjukk nesten hver skoledag, og det er ikke akkurat oppmuntrende.

når jeg kan går jeg en annen vei for å ungå folk.

jeg har en ganske "tøff" atitude på skolen for å unngå å bli et mobbeoffer (noe som jeg har været siden jeg begynte i 1. klasse)

jeg er livredd for det motsatte kjønn pga jeg tenker bare på hvor stygg/fet jeg er. og tenker nesten konstant på hva andre tenker om meg. :(

alle mine problemer ender med mitt dårlige selvbilde. jeg syns selv jeg ser direkte stygg ut. og kan aldri tro at noen vil kunne finne meg attraktiv.

kan noen hjelpe meg? oppmuntre meg til å komme ut av denne kontor stolen ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147044-mangel-p%C3%A5-sosialt-liv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars deg. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg har heller ikke noe sosialt liv. Har ingen venner eller ingen kjæreste. Fordi jeg er så redd for andre mennesker. Også føler meg meg så stygg og har mye mindreverdighetskomplekser. Vondt at du også sliter. Da er vi ivertfall to vennen. klem fra meg.

Jeg er også sterkt overvektig, men eldre enn deg. Fant mannen i mitt liv for 4 år siden. Han fridde når jeg var på mitt aller største(!), og for 2 år siden giftet vi oss. Så selv om det kanskje er vanskelig å tro på når man går på skolen og "alle" er utseende-fikserte og slenger bemerkninger, så er det også mange her i verden som ser forbi ens størrelse, og ser personen!

Og i går var jeg på fest hos en venninne, og traff igjen en av hennes venninner som jeg ikke har sett på flere år. Det var så koselig, hun husket sider ved meg, personlige egenskaper, så MEG, ikke at jeg har blitt ganske så mange antall kilo større siden sist jeg så henne (har vært stor tidligere også, men større nå enn sist vi møttes). Det tror jeg knapt hun la merke til. :-)

Så - vær deg selv, prøv å omgås flere folk. Men det er ikke viktig å ha mange (overflatiske) venner, men en eller noen virkelig gode! Selv har jeg i perioder hatt en stor bekjentskapskrets, men når tiden går er det bare noen av de som alltid er der.

Våg å tro på at du er like mye verdt som alle andre, og velg dine venner med omhu.

Lykke til videre i livet! :-)

Gjest sinober

Stakkars deg. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg har heller ikke noe sosialt liv. Har ingen venner eller ingen kjæreste. Fordi jeg er så redd for andre mennesker. Også føler meg meg så stygg og har mye mindreverdighetskomplekser. Vondt at du også sliter. Da er vi ivertfall to vennen. klem fra meg.

Vi er flere i samme båt.

Jeg er ikke så opptatt av at jeg føler meg stygg på utsiden (men jeg gjør jo det og).. jeg føler mer at jeg er stygg på innsiden, ikke slem altså, men uinteressant, patetisk og dum.

Kanskje vi skulle møttes? for gjøre noe tullete og koselig sammen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...