Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En aldri så liten stemningsrapport fra feiringen her nord i isødet:

søttende mai er vi så gla' i

moro vi har fra morgen til kveld

regnet det øser

fra store pøser

kuling rett ifra vest

ungene fryser

nesen sin blå

mor pakker inn i ullpledd og så

rett inn i biler

så hjem vi iler

hjemme er aller best

Men nyter ungene i finstasen sin gjør vi okke som! Storebror i blådress, storesøster i nord - norsk Kystdrakt sydd av Mormor og minstegullet i Mormor - strikket bunad. Et vakkert trekløver om jeg så selv må si det;)

Til lykke med dagen alle sammen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147059-s%C3%B8ttende-mai-er-vi-s%C3%A5-gla-i/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres nesten ut som her i Bergen dette, hva vær og vind angår!! Vi koser oss inne nå, fyrer faktisk i ovnen, etter at gullet har gått i tog med barneparken. Så søt i Sunnhordlandsbunad :-)!!!

Ha fortsatt en fin dag der nord, del gjerne bilder av trekløveret ditt, Mamta!!

Klem fra

Høres nesten ut som her i Bergen dette, hva vær og vind angår!! Vi koser oss inne nå, fyrer faktisk i ovnen, etter at gullet har gått i tog med barneparken. Så søt i Sunnhordlandsbunad :-)!!!

Ha fortsatt en fin dag der nord, del gjerne bilder av trekløveret ditt, Mamta!!

Klem fra

Kan tenke meg at gullet var skjønn i bunaden sin, ja! Skal sende bilder av trekløveret mitt såsnart bildene er klare, jeg.

Hilsener fra

Jeg kan levende se dere for meg i blåsten der oppe :-)

Vi feiret dagen i Oslos befolkede gater, vinket til kongefamilien, og applaudert for Gran skole som gikk i toget med ekstra beskyttelse pga bombetrusler. Skolen ligger i vår bydel, så vi har fulgt ekstra med dem.

Utrolignok fikk vi ungene i seng i sånn nogenlunde normal tid, men det er sannelig ikke enkelt når dagens massive sukker inntak virkelig slår ut i full blomst sånn rett før leggetid :-)

Å feire 17. mai med barn er definitivt mye morsommere enn uten:-)

Og neste 17. mai - ja den feires på dine kanter av landet Mamta, mye mulig med vinden piskende i ansiktet, og gjett om jeg gleder meg !

Om ikke lenge så blir vi dessuten medlemmer i samme lokalavdeling av VB som deg og dine, så kanksje vi ses på et treff før året er omme :-)

Jeg kan levende se dere for meg i blåsten der oppe :-)

Vi feiret dagen i Oslos befolkede gater, vinket til kongefamilien, og applaudert for Gran skole som gikk i toget med ekstra beskyttelse pga bombetrusler. Skolen ligger i vår bydel, så vi har fulgt ekstra med dem.

Utrolignok fikk vi ungene i seng i sånn nogenlunde normal tid, men det er sannelig ikke enkelt når dagens massive sukker inntak virkelig slår ut i full blomst sånn rett før leggetid :-)

Å feire 17. mai med barn er definitivt mye morsommere enn uten:-)

Og neste 17. mai - ja den feires på dine kanter av landet Mamta, mye mulig med vinden piskende i ansiktet, og gjett om jeg gleder meg !

Om ikke lenge så blir vi dessuten medlemmer i samme lokalavdeling av VB som deg og dine, så kanksje vi ses på et treff før året er omme :-)

Næmmen, bangkok, da, dette var sannelig overraskende og hyggelige nyheter! Send gjerne en mail til meg på [email protected] jeg ble supernysgjerrig...;)

P.S. Å feire nasjonaldagen Oslo er noe helt eget...det hender faktisk jeg savner byen på en sådan dag.

Hilsener fra

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...