Telemarking1365380698 Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Hei! Jeg ble i slutten av april forkjølet..fikk feber og kraftig halsinfeksjon. Gikk ei uke på pencillin,og begynte å trene igjen før kuren var ferdig...Må også fortelle at jeg tar ca. 800 sit-ups hver dag + jogger 8-12 mil hver uke..jobber også intensivt i helsesektoren. Har ikke hatt forkjølese på 2-3 år,men ble nå slått skikkelig ut...antagelig pga. ekstremt mye jobbing og trening. Jeg jogget f.eks idag 15 km,og ble vanvittig slapp etter joggeturen..har også konstant vondt på venste side av strupehodet..er øm og det føles "hovent"...Dessuten så "brenner" det på venstre side av brystet..føles "varmt" og kommer noen "stikk" av og til...Jeg er vant til å kjøre meg hardt,og det er irriternende å "hangle" slik...det verste er å ikke kunne gi maks. under trening...deltar i konkuranser,og har ikke tidtil å bli syk,rett og slett... Jeg er svært takknemlig for et svar,lurer jo på om jeg har bronkitt...ogom jeg burde holde opp med treninga? Det er ikke lett,får abstinens av å ikke trene... Vennlig hilsen Knut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 -Telemarking. Kombinasjonen av et spennende men slitsomt yrkesliv og mye og intens trening, kan enkelte ganger tømme oss for krefter. I gitte situasjoner blir vår motstandskraft overfor infeksjoner (vårt immunsystem) redusert og vi får lett infeksjoner og selv om vi tar det med ro i forbindelse med dette, opptrer komplikasjoner oftere. Totalt sett tar det også lengre tid før vi er tilbake i god helse. Slik du beskriver din situasjon, synes jeg du skal gå til legen din for en helsesjekk før du starter med for mye fysisk aktivitet igjen. Ellers tenker jeg umiddelbart på virusinfeksjonen Mononucleose (Kyssesyken), når tidligere sunne og spreke folk blir fullstendig slått ut. Ettervirkningene av denne kan også være mange uker. Ellers føler jeg med deg Knut, når man er vant til å trene, så blir abstinensen ved lange opphold temmelig ugreit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest adriam Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 -Telemarking. Kombinasjonen av et spennende men slitsomt yrkesliv og mye og intens trening, kan enkelte ganger tømme oss for krefter. I gitte situasjoner blir vår motstandskraft overfor infeksjoner (vårt immunsystem) redusert og vi får lett infeksjoner og selv om vi tar det med ro i forbindelse med dette, opptrer komplikasjoner oftere. Totalt sett tar det også lengre tid før vi er tilbake i god helse. Slik du beskriver din situasjon, synes jeg du skal gå til legen din for en helsesjekk før du starter med for mye fysisk aktivitet igjen. Ellers tenker jeg umiddelbart på virusinfeksjonen Mononucleose (Kyssesyken), når tidligere sunne og spreke folk blir fullstendig slått ut. Ettervirkningene av denne kan også være mange uker. Ellers føler jeg med deg Knut, når man er vant til å trene, så blir abstinensen ved lange opphold temmelig ugreit. Mycoplasma?? har du tatt prøve på det? har hatt det og det du beskriver ligner på det jeg hadde... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Telemarking1365380698 Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Mycoplasma?? har du tatt prøve på det? har hatt det og det du beskriver ligner på det jeg hadde... Du har nok rett i at det kan være mycoplasma,Adrian...for jeg begynte å bli bedre..og begynte å trene for fullt igjen,bare en dag etter at pencilienkuren var ferdig...veldig dumt! Ble verre...og nå har jeg akkurat gjennomført en jobbeøkt på 9 dager i strekk..og avsluttet idag tidlig en 17 timer lang arb.økt. Helt kaputt,verker og "brenner" på begge sider av brystet. Men merkelig nok,jeg hoster ikke...og er heller ikke tungpustet. Men venstre side av hals (lymfekjertlene)er svært ømme og vonde,"brennende" følelse...Er ellers i ok form,men merker et vondt "sug" når jeg trekker pusten...Vurderer nå å ta en tur til legen,sykmelde meg.....For meg som er aktiv idr.utøver,trener vanlig 3-5 timer hver dag...er det tøfft å ikke kunne trene...men noe særlig valg har man ikke.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.