Gå til innhold

forvirra og fortvila


Gjest Tirill

Anbefalte innlegg

Gjest Tirill

Kom hjem fra en institusjon for en uke siden. Der skrev de et brev til legen min om at de mente jeg måtte få en skikkelig psykiatrisk vurdering, fodi de mente at jeg var manisk/depressiv. Dette hadde de kommet fram til etter å ha observert meg i 4 uker. To dager etter at jeg var kommet hjem var jeg hos psykologen min. Jeg fortalte han hva de hadde skrevet. Da sa han at det var "pisspreik" og at jeg ikke var syk, bare sterkt preget av en vanskelig barndom.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro eller gjøre.....oppsøke legen/eller ikke.....slutte med medisiner/eller ikke.....avslutte hos psykologen/eller ikke.

Hvis jeg ikke er syk, kan det vel ikke være nødvendig å bruke medisiner...er så forvirra!!!

Føler at jeg glir mer og mer inn i en depresjon igjen. At hodet mitt går i oppløsning innvendig.

Jeg har skuffet familien min ved at jeg ikke ble "frisk" og "lykkelig" på den institusjonen. De fortjener ikke dette.

Vær så snill å hjelp meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BerserkuS

Du har da ikke skuffet dem selv om du ikke ble "lykkelig", det er det ikke du som styrer. NB: Jeg har liten greie på psykologi, men jeg tror du både burde fortsette å gå til psykologen og medisinene. Du skriver selv at du merker at en ny depresjon brer seg over deg. Da er det jo noe i det legene på institusjonen diagnosiserte, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Jeg har noen kommentarer:

Jeg synes du uansett skal oppsøke legen.

Du skal ikke slutte med medisiner før du har snakket med legen. Det kan jo godt være du har en lidelse som trenger medisiner selv om du ikke er manisk depressiv.

Du skriver ikke noe om alder og ingenting om type institusjon. Dersom dette ikke var en psykiatrisk eller ungdomspsykiatrisk avdeling har de vanligvis liten diagnostisk kunnskap. Ofte blir tilstander med svingende følelser feiltolket som manisk depressiv sykdom av amatører.

Uansett: ikke gjør noen forandringer på behandlingstilbudet ditt før du har snakket med legen din. Fortsett hos psykologen.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen kommentarer:

Jeg synes du uansett skal oppsøke legen.

Du skal ikke slutte med medisiner før du har snakket med legen. Det kan jo godt være du har en lidelse som trenger medisiner selv om du ikke er manisk depressiv.

Du skriver ikke noe om alder og ingenting om type institusjon. Dersom dette ikke var en psykiatrisk eller ungdomspsykiatrisk avdeling har de vanligvis liten diagnostisk kunnskap. Ofte blir tilstander med svingende følelser feiltolket som manisk depressiv sykdom av amatører.

Uansett: ikke gjør noen forandringer på behandlingstilbudet ditt før du har snakket med legen din. Fortsett hos psykologen.

Lykke til :-)

Flott svar du gav NHD. Hvis hun ikke var på psyk.institusjon, hva slags andre institusjoner setter psykiatriske diagnoser på folk og forordner medisinering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...