pasient_24 Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hei. Vet ikke om det er rett plass å spørre, men jeg prøver i det minste... Lurte på hvor viktig det er for meg å ikke belaste foten. Fikk beskjed fra lege om å ikke belaste foten på seks uker (diagnose: "S 32.4. Fractura acetabuli lateri sinistri"). Har ikke fått noe slags behandling (alt lå så fint at det ikke var nødvendig). Det er nå gådd 3,5 uker og jeg har begynnt å gå LITT på foten uten krykker. Dvs i i hjemmet og kortere distanser... Prøver selvsagt å være forsiktig. Nesten ikke ubehag så lenge jeg er forsiktig. Lurte på hvor "skadelig" dette KAN være? Legen jeg fikk diagnosen av pratet noe om at jeg måtte være forsiktig pga brusken i hoften eller noe slikt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 -pasient-24 Jo, det tror jeg er riktig. Rådet om fullstendig avlasting av hoften bør du følge. Men du kan jo trene ellers resten av kroppen. Gå på et treningsinstitutt og sett igang med øvelser for rygg, mage, armer og det "gode" beinet ditt. Hvis du kan ordne med en ergometersykkel slik at du bare bruker det friske benet, er det også bra. Armsykkel er også fin styrke- og kondisjonstrening. Når du opprettholder din fysiske form ved alternativ trening, kommer du også raskere i aktivitet når du blir friskmeldt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.