Gå til innhold

Utlendinger voldtar norske jenter


nick

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 166
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    64

  • nick

    36

  • Grip

    16

  • Mistera

    13

Mest aktive i denne tråden

He that lieth down with dogs shall rise up with fleas.

Jeg må nesten korrigere meg selv, politiet er ute etter to andre overgripere. De står ikke at nr 3 er utlending, but care to bet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QuePasta

He that lieth down with dogs shall rise up with fleas.

Så hva du sier er at det er jentenes egen feil?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Kanskje ligger litt av skylda på oss nordmenn (som aldri gjør noe galt) også? Vi kunne blitt flinkere til å integrere våre nye landsmenn og ta i mot dem på en måte som gjør at de føler seg velkomne. Slik kunne vi nok unngått at mange opparbeider seg et slikt sinne at de tyr til vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ligger litt av skylda på oss nordmenn (som aldri gjør noe galt) også? Vi kunne blitt flinkere til å integrere våre nye landsmenn og ta i mot dem på en måte som gjør at de føler seg velkomne. Slik kunne vi nok unngått at mange opparbeider seg et slikt sinne at de tyr til vold.

Ja det er synd på dem. Klart de må få lov til å leke litt med 15 åringer som kompensasjon. Skal vi stille i solidaritetestog for disse stakkars misfortåtte voldtektsmennene? Det hele er nok bare en liten kulturkollisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hva du sier er at det er jentenes egen feil?!?

Åpenbart, i tillegg kaller han utlendingene for loppebefengte bikkjer. Ikke en gang jeg drar den så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ja det er synd på dem. Klart de må få lov til å leke litt med 15 åringer som kompensasjon. Skal vi stille i solidaritetestog for disse stakkars misfortåtte voldtektsmennene? Det hele er nok bare en liten kulturkollisjon.

Det er klart vi ikke kan akseptere dette, men du og dine meningsfeller har en tendens til å se veldig sort-hvitt på dette temaet. Noe må gjøres, og kanskje kan det være en ide å analysere oss selv og _våre_ holdninger oppi det hele også?

Voldtekter og annen vold er grusomt, uansett hvem som er overgriperen. Jeg blir bare rimelig lei av at man hele tiden skal poengtere at det var en "utlending" som gjorde dette. Poenget er vel at voldtekter er forkastelig uansett hvem som er overgriperen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart vi ikke kan akseptere dette, men du og dine meningsfeller har en tendens til å se veldig sort-hvitt på dette temaet. Noe må gjøres, og kanskje kan det være en ide å analysere oss selv og _våre_ holdninger oppi det hele også?

Voldtekter og annen vold er grusomt, uansett hvem som er overgriperen. Jeg blir bare rimelig lei av at man hele tiden skal poengtere at det var en "utlending" som gjorde dette. Poenget er vel at voldtekter er forkastelig uansett hvem som er overgriperen.

Et virkelig herlig pk-innlegg. Det blir spennende å se om noen kan matche dette utover dagen.

Du er ironisk, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart vi ikke kan akseptere dette, men du og dine meningsfeller har en tendens til å se veldig sort-hvitt på dette temaet. Noe må gjøres, og kanskje kan det være en ide å analysere oss selv og _våre_ holdninger oppi det hele også?

Voldtekter og annen vold er grusomt, uansett hvem som er overgriperen. Jeg blir bare rimelig lei av at man hele tiden skal poengtere at det var en "utlending" som gjorde dette. Poenget er vel at voldtekter er forkastelig uansett hvem som er overgriperen.

Hva nøyaktig mener du med: "du og dine meningsfeller?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hva nøyaktig mener du med: "du og dine meningsfeller?"

Vel, jeg har jo lest endel innlegg fra deg og enkelte andre her inne. Hvis jeg ikke tar grådig feil, handler de aller fleste innleggene om omtrent det samme (negativt syn på utlendinger). Innimellom har jeg vært inne på tanken om at det kunne vært greit med et eget forum for de som aldri blir lei av å diskutere slike saker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva du sier er at det er jentenes egen feil?!?

...øh.... ????

Noen andre meninger du vil tillegge meg, og som jeg heller aldri har gitt uttrykk for?

Det er selvsagt KUN det kreket som utfører en voldtekt som er skyld i det. Enten kreket er utlending eller nordmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Et virkelig herlig pk-innlegg. Det blir spennende å se om noen kan matche dette utover dagen.

Du er ironisk, ikke sant?

Nei, jeg forsøker ikke å være ironisk. Kanskje det er du som ikke klarer å se på slike ting på en annen måte enn i svart-hvitt? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nesten korrigere meg selv, politiet er ute etter to andre overgripere. De står ikke at nr 3 er utlending, but care to bet?

Kan du redegjøre for hvilken relevans passet til vedkommende har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du redegjøre for hvilken relevans passet til vedkommende har?

Mitt poeng er at voldtekt åpenbart forekommer, hvis ikke ville ikke utlendinger bli stilt for retten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg forsøker ikke å være ironisk. Kanskje det er du som ikke klarer å se på slike ting på en annen måte enn i svart-hvitt? ;o)

Jeg velger å se svart/hvitt på voldtekt.

Jeg forstår deg slik at du åpner for muligheten av at voldtekt i noen tilfeller er offerets feil, og/eller at gjerningsmannens bakgrunn/religion kan gjøre voldtekt forståelig og endog akseptabelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du redegjøre for hvilken relevans passet til vedkommende har?

Det har i alle fall den relevans at vedkommende bør trynes ut av landet, slik at vi slipper tilsvarende berikelser i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QuePasta

Kanskje ligger litt av skylda på oss nordmenn (som aldri gjør noe galt) også? Vi kunne blitt flinkere til å integrere våre nye landsmenn og ta i mot dem på en måte som gjør at de føler seg velkomne. Slik kunne vi nok unngått at mange opparbeider seg et slikt sinne at de tyr til vold.

Vi burde hvertfall grave i årsakene, uavhengig av hva de er, det være seg en dårlig integrasjonsprosess, eller kulturforskjeller.

Men det krever at noen får lov til å se på invandrerkriminalitet som et fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg velger å se svart/hvitt på voldtekt.

Jeg forstår deg slik at du åpner for muligheten av at voldtekt i noen tilfeller er offerets feil, og/eller at gjerningsmannens bakgrunn/religion kan gjøre voldtekt forståelig og endog akseptabelt?

Da misforstår du meg ganske grundig!

Uansett er voldtekt forkastelig, men hvordan kan _vi_ være med på å lære andre at dette er helt uakseptabelt. De aller fleste vet at voldtektsmenn og andre forbrytere stort sett har hatt og har et vanskelig liv. Ingen er født som voldtektsforbryter. Undersøkelser viser at mange utlendinger har vonde opplevelser fra sine hjemland. De opplever også problemer med å bli inkluderte i det norske samfunnet. Opplevelsen av å bli sett ned på som menneske fordi man f.eks. har en annen hudfarge, kultur etc., vil på sikt kunne føre til et sinne som igjen vil kunne gå utover andre mennesker. Hadde vi vist dem forståelse (ikke for trangen til å voldta - bare så du ikke misforstår meg!) og gitt dem forståelse for norsk kultur og holdninger (politisk sak), hadde vi nok unngått mange negative saker der utlendinger er involvert. Skjønner du meg litt bedre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...