Gå til innhold

Utlendinger voldtar norske jenter


nick

Anbefalte innlegg

Vårt primære ansvar er å sørge for sikkerhet til egne borgere. Hva folk måtte finne på i muslimske land, får de nesten finne ut av selv.

Vi kan i alle fall ikke være avlastningsland for potensielle voldtektsforbrytere i tusentall. Til det er prisen for høy, ikke minst for de som rammes.

*ler*

Du argumenterer så dårlig at det er pinlig for deg.

Men med tanke på at du tilhører gruppen som er ansvarlig for 95% av all voldelig kriminalitet i Norge, forventer jeg at du tar konsekvensen og deporterer deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 166
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    64

  • nick

    36

  • Grip

    16

  • Mistera

    13

Mest aktive i denne tråden

Mine innlegg er like våsete som dine!

Mer om denne saken har jeg ikke å si til deg, Sør!

Nei, jeg har presentert saklige argumenter, uten noe vås.

Du anklager meg for å "støtte" voldtektsforbrytere, som er like idiotisk av deg som hvis jeg skulle anklage deg for bankran.

Du kan bedre enn dette!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg hadde nok blitt like eitrende sinna om jeg selv hadde opplevd noe i nærheten av det du har opplevd! Håper du ikke har mistet heeelt respekten for meg da, Mistera ;o)

Jeg har ikke det:)

Hender jo at jeg også blir misforstått... og det er kjipe greier, men jeg kan desverre ikke noe for dette...

Klarer heller ikke å ligge unna slike diskusjoner, men ser meg nødt til det, etter at Sør fløy inn på det arrogante skinnhellige teppe sitt! GRRRR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birgitta

Nei, og det er selvsagt uansett irrelevant, fordi vi er en rettsstat, og vi dømmer ikke folk pga statistikk, men pga hvilke handlinger de (som individ) har utført.

Hva er det du forsøker å få frem? Ahmed fra Marokko voldtok noen, så derfor er José fra Chile også skyldig, fordi begge er utlendinger?

Med vennlig hilsen

Nei, og Arne er heller ikke skyldig fordi Bjarne har gjort noe galt. :-)

Men det viser jo en tendens. At det er "noe" i denne gruppen som ikke er som det skal være. Og siden man, som du hevder, ikke kan si at det er noe galt med gruppen "menn", så må man hoppe ned til kategorien innvandrere.

-Ikke for å dømme noen, slik man riktig nok må gjøre på individnivå, men for å bli klar over hvor det må settes inn krefter for å få bukt med problemene. (Hvilke krefter som må til skal jeg ikke begi meg ut på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg har ikke det:)

Hender jo at jeg også blir misforstått... og det er kjipe greier, men jeg kan desverre ikke noe for dette...

Klarer heller ikke å ligge unna slike diskusjoner, men ser meg nødt til det, etter at Sør fløy inn på det arrogante skinnhellige teppe sitt! GRRRR

*sender deg en beroligende klem* :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har presentert saklige argumenter, uten noe vås.

Du anklager meg for å "støtte" voldtektsforbrytere, som er like idiotisk av deg som hvis jeg skulle anklage deg for bankran.

Du kan bedre enn dette!

Med vennlig hilsen

Klart jeg vet at jeg kan bedre, men er det noe bedre å kalle meg rasist da?

Noe jeg ikke er!

Som du har gjort gjentatte ganger.

Jeg vet at du er for strenger straff for voldtektsforbrytere, men jeg vet også at du er for at vedkommende er uskyldig til det motsatte er bevist... og det er forsåvidt jeg også det... SÅ lenge det kommer fram til at vedkommende er det, når h*n er det! Og ikke at OFFERET er skyldig i overgrepet...fordi h*n gikk på gaten!

Tror ikke du noengang har deltatt som OFFER i en rettsak der den SKYLDIGE går fri, selv om ALLE beviser viser at han ER det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*sender deg en beroligende klem* :o)

takk trenger det nå:) diskusjonene er allerede igang...hmmm.

Det er ikke det at jeg ikke skjønner h*n, men h*n ser så svart hvitt på alt... om man sier en negativ ting om en som har voldtatt eller gjort noe ulovlig, ja så ser man jammen meg slik på resten og!

Det er DET som irriterer meg med h*n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og Arne er heller ikke skyldig fordi Bjarne har gjort noe galt. :-)

Men det viser jo en tendens. At det er "noe" i denne gruppen som ikke er som det skal være. Og siden man, som du hevder, ikke kan si at det er noe galt med gruppen "menn", så må man hoppe ned til kategorien innvandrere.

-Ikke for å dømme noen, slik man riktig nok må gjøre på individnivå, men for å bli klar over hvor det må settes inn krefter for å få bukt med problemene. (Hvilke krefter som må til skal jeg ikke begi meg ut på)

Hei,

Jeg har hatt denne diskusjonen minst 500 ganger. "Alle" forsøker å forklare hvorfor man skal generalisere, og "om å sette inn krefter", men INGEN (noensinne) klarer å si konkret hva det er man vil gjøre.

Voldtekt er et meget alvorlig problem (jeg har argumentert for strengere straffer i årevis, og jeg støtter DIXI både med tid og penger), men man oppnår INTET ved å synke ned på rasisme-nivået. Vi MÅ fastholde at ansvar er en individuell sak, og har intet med hudfarge, osv. å gjøre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk trenger det nå:) diskusjonene er allerede igang...hmmm.

Det er ikke det at jeg ikke skjønner h*n, men h*n ser så svart hvitt på alt... om man sier en negativ ting om en som har voldtatt eller gjort noe ulovlig, ja så ser man jammen meg slik på resten og!

Det er DET som irriterer meg med h*n.

Mistera,

Jeg vil gjerne ha en ny minste-straff for voldtekt på f.eks. 6 års fengsel.

Jeg har støttet DIXI i årevis.

Jeg har sittet vakt natt etter natt, for jenter som har blitt truet med voldtekt.

Jeg har brukt natt etter natt til å snakke med folk som har blitt utsatt for voldtekt/overgrep. Kjørt dem til politi, legevakt, osv. Vært i retten.

Men jeg synker ikke ned til "det er jødenes skyld" argumentasjonen til Grip/nick her, og det mener jeg du også bør passe deg for. (Enten man kaller "dem" for jøder, muslimer eller utlendinger.)

La oss plassere skylden på de krekene som voldtar, istedet for å skylde på grupper.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg vet at jeg kan bedre, men er det noe bedre å kalle meg rasist da?

Noe jeg ikke er!

Som du har gjort gjentatte ganger.

Jeg vet at du er for strenger straff for voldtektsforbrytere, men jeg vet også at du er for at vedkommende er uskyldig til det motsatte er bevist... og det er forsåvidt jeg også det... SÅ lenge det kommer fram til at vedkommende er det, når h*n er det! Og ikke at OFFERET er skyldig i overgrepet...fordi h*n gikk på gaten!

Tror ikke du noengang har deltatt som OFFER i en rettsak der den SKYLDIGE går fri, selv om ALLE beviser viser at han ER det!

Jo, faktisk har jeg det, Mistera. Meget nær familie har opplevd akkurat det du beskrev. Kreket ble heldigvis dømt for narko noen måneder etterpå.

Ikke bare det - jeg kjenner flere som aldri ble stilt for retten.

Men det betyr fremdeles ikke at vi skal generalisere på skyld. Tvertimot skal vi passe oss for nettopp å gi krekene en unnskyldning.

Vi skal vise at vi er bedre enn dem (krekene), og at vi ikke sverter uskyldige jøder/muslimer/utlendinger. Og når vi får dømt krekene skal vi heller kjempe for at de sitter inne LENGE. Svært lenge.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birgitta

Hei,

Jeg har hatt denne diskusjonen minst 500 ganger. "Alle" forsøker å forklare hvorfor man skal generalisere, og "om å sette inn krefter", men INGEN (noensinne) klarer å si konkret hva det er man vil gjøre.

Voldtekt er et meget alvorlig problem (jeg har argumentert for strengere straffer i årevis, og jeg støtter DIXI både med tid og penger), men man oppnår INTET ved å synke ned på rasisme-nivået. Vi MÅ fastholde at ansvar er en individuell sak, og har intet med hudfarge, osv. å gjøre.

Med vennlig hilsen

"...men INGEN (noensinne) klarer å si konkret hva det er man vil gjøre."

Jeg kan ikke begi meg ut på slikt, for jeg har ingen utdannelse innen kriminologi eller annet relevant.. Jeg er bare en jente som ser statistikken, men jeg ser ikke dermed på Ahmed (naboen min) som en overgriper i utgangspunktet.

At ingen har gitt deg svarene du ønsker kan du ikke klandre _meg_ for (Da gir du meg ansvaret for noe andre ..øh.. IKKE har gjort! :-)

"man oppnår INTET ved å synke ned på rasisme-nivået."

Men når fakta sier at menn med utenlandsk opprinnelse er overrepresenter på voldsstatistikken, så er jo dette faktaopplysninger, basert på empiri, ikke rasisme? Jeg mener det ikke er det.

Men jeg skjønner at du gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birgitta

Mistera,

Jeg vil gjerne ha en ny minste-straff for voldtekt på f.eks. 6 års fengsel.

Jeg har støttet DIXI i årevis.

Jeg har sittet vakt natt etter natt, for jenter som har blitt truet med voldtekt.

Jeg har brukt natt etter natt til å snakke med folk som har blitt utsatt for voldtekt/overgrep. Kjørt dem til politi, legevakt, osv. Vært i retten.

Men jeg synker ikke ned til "det er jødenes skyld" argumentasjonen til Grip/nick her, og det mener jeg du også bør passe deg for. (Enten man kaller "dem" for jøder, muslimer eller utlendinger.)

La oss plassere skylden på de krekene som voldtar, istedet for å skylde på grupper.

Med vennlig hilsen

Jo, men når en gruppe utpeker seg spesielt, så må vel forebyggende tiltak også settes inn her?

Det må da være mulig uten at det skal stemples som rasisme?

Hvordan mener du ellers vi skal få bukt med overgripere - forebyggende, altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"...men INGEN (noensinne) klarer å si konkret hva det er man vil gjøre."

Jeg kan ikke begi meg ut på slikt, for jeg har ingen utdannelse innen kriminologi eller annet relevant.. Jeg er bare en jente som ser statistikken, men jeg ser ikke dermed på Ahmed (naboen min) som en overgriper i utgangspunktet.

At ingen har gitt deg svarene du ønsker kan du ikke klandre _meg_ for (Da gir du meg ansvaret for noe andre ..øh.. IKKE har gjort! :-)

"man oppnår INTET ved å synke ned på rasisme-nivået."

Men når fakta sier at menn med utenlandsk opprinnelse er overrepresenter på voldsstatistikken, så er jo dette faktaopplysninger, basert på empiri, ikke rasisme? Jeg mener det ikke er det.

Men jeg skjønner at du gjør det.

Hei,

Tallmaterialet i statistikken i seg selv er ikke rasistisk, og det er det heller ingen som har påstått.

Poenget er at hvis man f. eks. førte statistikk over "jøder og svindel" så vil folk flest innse at slikt er basert på rasistiske premisser. Det blir ikke mindre rasistisk å føre statistikk over "hudfarge vs voldtekt" eller lignende. At man mener at dette er avhengig, viser jo at man må tro at hudfargen osv er relevant.

===

Men tilbake til hva man skal bruke dette til:

Vi kan ikke (det er ulovlig ihht europeisk lov) å sende alle med "mørk hud" på "anti-vold kurs".

Vi (staten) har selvsagt ikke lov til å diskriminere på noen som helst måte.

Det vi KAN gjøre er:

1) Sende hele skoleklasser på "kurs".

2) Velge ut individer (f. eks. de som mobber, eller de som blir dømt for noe) til kurs.

Men i begge tilfellene må det gjøres uavhengig av rase, hudfarge, religion, osv. Vi kan ikke bare sende "de svarte" dit. Det må enten være ALLE, eller de INDIVIDENE som har gjort seg skyldige i "mobbing" (eller lignende).

I begge tilfellene er statistikken irrelevant.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest birgitta

Hei,

Tallmaterialet i statistikken i seg selv er ikke rasistisk, og det er det heller ingen som har påstått.

Poenget er at hvis man f. eks. førte statistikk over "jøder og svindel" så vil folk flest innse at slikt er basert på rasistiske premisser. Det blir ikke mindre rasistisk å føre statistikk over "hudfarge vs voldtekt" eller lignende. At man mener at dette er avhengig, viser jo at man må tro at hudfargen osv er relevant.

===

Men tilbake til hva man skal bruke dette til:

Vi kan ikke (det er ulovlig ihht europeisk lov) å sende alle med "mørk hud" på "anti-vold kurs".

Vi (staten) har selvsagt ikke lov til å diskriminere på noen som helst måte.

Det vi KAN gjøre er:

1) Sende hele skoleklasser på "kurs".

2) Velge ut individer (f. eks. de som mobber, eller de som blir dømt for noe) til kurs.

Men i begge tilfellene må det gjøres uavhengig av rase, hudfarge, religion, osv. Vi kan ikke bare sende "de svarte" dit. Det må enten være ALLE, eller de INDIVIDENE som har gjort seg skyldige i "mobbing" (eller lignende).

I begge tilfellene er statistikken irrelevant.

Med vennlig hilsen

Hva med alle innvandrermenn? Uansett nasjonalitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men når en gruppe utpeker seg spesielt, så må vel forebyggende tiltak også settes inn her?

Det må da være mulig uten at det skal stemples som rasisme?

Hvordan mener du ellers vi skal få bukt med overgripere - forebyggende, altså?

Hei,

For det første - MEnneskerettighetene forbyr oss (selvsagt) fra å si "alle de med svart hud skal på anti-voldtektskurs).

Som jeg skrev i et annet innlegg til deg - tiltakene (hva enn de er) må enten gjelde ALLE, eller må gjelde individer (uavhengig av hudfarge) som har gjort seg skyldige i noe.

Mer generelt må vi jobbe med holdningsendringer, og slå hardt ned på kjønnsdiskriminering, å bruke nedsettende bemerkninger mot jenter/kvinner, og lignende.

Vi må forklare elevene i ungdomsskolene hva som er voldtekt, og hvilke konsekvenser dette kan få.

Det er mye vi kan gjøre, men vi skal ikke henge ut uskyldige grupper. Ikke bare er det ulovlig, men det tjener ingen at vi som jobber for å redusere voldtekter blir sett på som rasister.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med alle innvandrermenn? Uansett nasjonalitet?

Definisjonen av en "innvandrer" i Norge går på foreldrenes fødested. Vi kan selvsagt ikke si at "folk med foreldre fra land med mange med svart hudfarge" skal på kurs.

Ca 50% av innvandrere i Norge er norske statsborgere, og kan ikke "særbehandles" på noen måte.

Jeg tror også at det er langt mer produktivt å "sende alle på kurs", istedet for å henge ut én del av befolkningen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Papp

Gruppen "menn" er ansvarlig for 95% av all voldelig kriminalitet i Norge. Du er tydeligvis i den gruppen.

Ok. Jeg dømmer ingen. Jeg trekker ingen normative konklusjoner. Jeg beskriver noe.

Når en gruppe mennesker er overrepresentert, vil man gjerne analysere fenomenet. Hvorfor er det slik? Vi bør og må finne ut hvorfor menn er overrepresentert på voldsstatistikken, og hvorfor innvandrere er det samme.

Det er en utfordring å balansere dette mot rettsprinsipper, men heldigvis dømmer ikke forskere folk for voldtekt, og rettsjuryer bedriver ikke forskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birgitta

Hei,

For det første - MEnneskerettighetene forbyr oss (selvsagt) fra å si "alle de med svart hud skal på anti-voldtektskurs).

Som jeg skrev i et annet innlegg til deg - tiltakene (hva enn de er) må enten gjelde ALLE, eller må gjelde individer (uavhengig av hudfarge) som har gjort seg skyldige i noe.

Mer generelt må vi jobbe med holdningsendringer, og slå hardt ned på kjønnsdiskriminering, å bruke nedsettende bemerkninger mot jenter/kvinner, og lignende.

Vi må forklare elevene i ungdomsskolene hva som er voldtekt, og hvilke konsekvenser dette kan få.

Det er mye vi kan gjøre, men vi skal ikke henge ut uskyldige grupper. Ikke bare er det ulovlig, men det tjener ingen at vi som jobber for å redusere voldtekter blir sett på som rasister.

Med vennlig hilsen

Jeg er selvsagt hjertens enig, men vi kan ikke lukke øynene for fakta..

Du sammenligner med Hitler, og han gasset jødene. Det er noe annet å være oppmerksom på et problem enn å gasse alle som faller inn under denne "problemkategorien" - du må ikke ilegge meg en annen mening..

Du nevner at rasisme er forbudt, men med innvandrere mener man jo ikke bare de med svart hud, som du skriver. Det er vel ikke rasisme å bruke termen fremmedkulturelle, eller innvandrere?

Tiltakene du nevner vil fange opp 2. generasjonsinnvandrere og dem som allerede bor her, enten de er opprinnelig norske eller utenlandske. I tillegg burde det igangsettes tiltak for dem som vil ha opphold her. Uansett nasjonalitet. Igjen - uten at jeg kan argumentere for type tiltak (men det må være lov å mene det likevel ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birgitta

Definisjonen av en "innvandrer" i Norge går på foreldrenes fødested. Vi kan selvsagt ikke si at "folk med foreldre fra land med mange med svart hudfarge" skal på kurs.

Ca 50% av innvandrere i Norge er norske statsborgere, og kan ikke "særbehandles" på noen måte.

Jeg tror også at det er langt mer produktivt å "sende alle på kurs", istedet for å henge ut én del av befolkningen.

Med vennlig hilsen

Obs obs - med "innvandrere" mener jeg ikke bare dem med svart hudfarge - det er det du som har spesifisert ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naturbarn

:) Takk for støtten

Det er en trist historie, og den hendte meg, derfor gjør innlegg som togli skriver her rebelsk....

Jeg har ikke i mine levedager sett at en Norsk voldtektsforbryter unnskylder overgrepene sine med en vanskelig barndom...

Det er det som er forskjellen!

På de 16 årene som har gått så har ikke regjeringen forandret så mye på innvandringen, de har ikke kommet med et godt nok tilbud til de innvandrere som allerede er her, tviler på at tilbudet noen gang blir bedre...

Å komme redd og alene til et land, der du ikke kjenner noen, ingen snakker ditt språk, opplevelsene du har med deg kan ikke beskrives osv osv... så blir de satt på et bittelite rom alene i flere månder...med tankene og opplevelsene friskt i minne... Ja det må være rett og slett grusomt.

MEN så har vi de som kommer hit og får innvilget søknadene sine, ute etter penger og gull og grønne skoger, de vet akkurat åssen de skal klare seg, de vet hvilke instanser de skal kontakte for å få penger, de kan regelverket, de har allerede familie her som skor seg godt på den norske stat osv osv... de er dem jeg har noe imot, det var en "sånn" en han var, han som voldtok meg... han felte ikke en tåre engang i retten da han fortalte om hvor grusomt han hadde hatt det, fordi han satt der å LØY. åssen jeg vet han løy er en annen historie.

Vi burde iallefall ta bedre vare på de som rettsmessig er her allerede... resten "sorry" men på hue og ræva ut!

HELT ENIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...