Gå til innhold

Utlendinger voldtar norske jenter


nick

Anbefalte innlegg

Jeg er selvsagt hjertens enig, men vi kan ikke lukke øynene for fakta..

Du sammenligner med Hitler, og han gasset jødene. Det er noe annet å være oppmerksom på et problem enn å gasse alle som faller inn under denne "problemkategorien" - du må ikke ilegge meg en annen mening..

Du nevner at rasisme er forbudt, men med innvandrere mener man jo ikke bare de med svart hud, som du skriver. Det er vel ikke rasisme å bruke termen fremmedkulturelle, eller innvandrere?

Tiltakene du nevner vil fange opp 2. generasjonsinnvandrere og dem som allerede bor her, enten de er opprinnelig norske eller utenlandske. I tillegg burde det igangsettes tiltak for dem som vil ha opphold her. Uansett nasjonalitet. Igjen - uten at jeg kan argumentere for type tiltak (men det må være lov å mene det likevel ;-)

Hei,

Nei, det er selvsagt ikke rasistisk å bruke ord som "innvandrer", men rasisme går på mer enn bare hudfarge - det går også på folkegruppe (innvandrere, muslimer, jøder).

Du er ikke den eneste som ikke kan foreslå noe konkret å bruke denne statistikken til - fordi det finnes nemlig ikke. Jeg har ihvertfall ikke fått presentert ett eneste (lovlig) forslag, og jeg har hatt denne debatten i flere år.

Derimot blir slik statistikk misbrukt av Grip, nick og "Hvit Valgallianse", som vil sverte alle utlendinger.

====

Videre - vi bor i en rettsstat, og vi kan ikke tvinge folk på "tiltak" med mindre de har gjort seg skyldige i noe. Vi kan ikke si "du er jøde/muslim, så du må på kurs" - det er bare ikke lov.

Det vi derimot kan gjøre er å ta folk som er dømt for langt mindre ting, og sende dem på "tiltak". Men igjen - dette må gjøres uavhengig av etnisk bakgrunn, og derved er statistikken igjen irrelevant.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 166
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    64

  • nick

    36

  • Grip

    16

  • Mistera

    13

Mest aktive i denne tråden

Ok. Jeg dømmer ingen. Jeg trekker ingen normative konklusjoner. Jeg beskriver noe.

Når en gruppe mennesker er overrepresentert, vil man gjerne analysere fenomenet. Hvorfor er det slik? Vi bør og må finne ut hvorfor menn er overrepresentert på voldsstatistikken, og hvorfor innvandrere er det samme.

Det er en utfordring å balansere dette mot rettsprinsipper, men heldigvis dømmer ikke forskere folk for voldtekt, og rettsjuryer bedriver ikke forskning.

Nei, men det er ulovlig med rasisme, lenge før rasismen innebærer at folk blir puttet i fengsel pga hudfargen.

Du snakker som om "utlendinger" var en ensformig gruppe. Faktum er at "utlendinger" må være den mest heterogene gruppen som eksisterer - de har, i prinsippet, absolutt intet som forener dem, og å føre statistikk på dem er derfor håpløst.

Jeg har skrevet mange svar til "birgitta", og du kan lese dem (så slipper jeg å skrive det samme enda en gang).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs obs - med "innvandrere" mener jeg ikke bare dem med svart hudfarge - det er det du som har spesifisert ;-)

Hei,

Jeg vet det, men i praksis er det dem med mørk hudfarge det gjelder. Det er ikke folk fra Canada eller Danmark vi snakker om her.

Det blir heller ikke mindre rasistisk om vi går på folkegrupper (jøder, muslimer) eller lignende.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birgitta

Hei,

Jeg vet det, men i praksis er det dem med mørk hudfarge det gjelder. Det er ikke folk fra Canada eller Danmark vi snakker om her.

Det blir heller ikke mindre rasistisk om vi går på folkegrupper (jøder, muslimer) eller lignende.

Med vennlig hilsen

"Jeg vet det, men i praksis er det dem med mørk hudfarge det gjelder."

Når det gjelder - hva da? Ang. hvem som blir brukt i statistikk over overgrep, eller som faktisk utfører overgrep..? *falt litt ut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Papp

Nei, men det er ulovlig med rasisme, lenge før rasismen innebærer at folk blir puttet i fengsel pga hudfargen.

Du snakker som om "utlendinger" var en ensformig gruppe. Faktum er at "utlendinger" må være den mest heterogene gruppen som eksisterer - de har, i prinsippet, absolutt intet som forener dem, og å føre statistikk på dem er derfor håpløst.

Jeg har skrevet mange svar til "birgitta", og du kan lese dem (så slipper jeg å skrive det samme enda en gang).

Med vennlig hilsen

Nei, det gidder jeg ikke.

Må først få presisere at jeg ikke har skrevet ordet "utlendinger" en eneste gang i denne tråden! Jeg skreiv "personer med innvandrerbakgrunn", men kunne kanskje spesifisert mer. Menn med innvandrerbakgrunn fra de og de geografiske områdene..

Jeg snakker ikke som om gruppa jeg refererer til er en homogen gruppe. Jeg generaliserer, ja, men uten generaliseringer hadde ikke samfunnsvitenskapen hatt noe eksistensgrunnlag. Man må være skeptisk når man leser statistikk, men gode tolkninger er gjort på akkurat dette feltet.

Med fare for å gjenta meg sjøl: Når én gruppe avviker fra andre grupper det er naturlig å sammenligne med, er det interessant å studere hvordan, og ikke minst hvorfor.. Dette har ingen ting med rasisme å gjøre, men er ett av flere viktige midler for å skaffe innsikt, noe som er viktig for å *motvirke* rasisme.

Avsnittet ditt om rasisme har lite med dette å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barnepiken

Jo, faktisk har jeg det, Mistera. Meget nær familie har opplevd akkurat det du beskrev. Kreket ble heldigvis dømt for narko noen måneder etterpå.

Ikke bare det - jeg kjenner flere som aldri ble stilt for retten.

Men det betyr fremdeles ikke at vi skal generalisere på skyld. Tvertimot skal vi passe oss for nettopp å gi krekene en unnskyldning.

Vi skal vise at vi er bedre enn dem (krekene), og at vi ikke sverter uskyldige jøder/muslimer/utlendinger. Og når vi får dømt krekene skal vi heller kjempe for at de sitter inne LENGE. Svært lenge.

Med vennlig hilsen

Det var da ikke narko vedkommende burde sitte inn for.... Du som er så opptatt av strengere straffer for voldtekt, kan jeg ikke fatte hvorfor du synes det er ok, at han blir dømt for narko når han burde bli dømt for både narko og voldtekt.....?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*ler*

Du argumenterer så dårlig at det er pinlig for deg.

Men med tanke på at du tilhører gruppen som er ansvarlig for 95% av all voldelig kriminalitet i Norge, forventer jeg at du tar konsekvensen og deporterer deg selv.

Det er et faktum at muslimske menn er kraftig overrepresentert i voldtektsstatistikken.

Vi skaper altså - gjennom politiske vedtak - en situasjon som medfører at flere norske kvinner blir utsatt for voldtekt og trakassering, enn de ellers ville blitt.

Jeg trenger knapt å nevne alle de andre ulemper som påføres skattebetalerne gjennom denne ukontrollerte innvandringen.

Økning i annen grov kriminalitet kommer i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, faktisk har jeg det, Mistera. Meget nær familie har opplevd akkurat det du beskrev. Kreket ble heldigvis dømt for narko noen måneder etterpå.

Ikke bare det - jeg kjenner flere som aldri ble stilt for retten.

Men det betyr fremdeles ikke at vi skal generalisere på skyld. Tvertimot skal vi passe oss for nettopp å gi krekene en unnskyldning.

Vi skal vise at vi er bedre enn dem (krekene), og at vi ikke sverter uskyldige jøder/muslimer/utlendinger. Og når vi får dømt krekene skal vi heller kjempe for at de sitter inne LENGE. Svært lenge.

Med vennlig hilsen

Ok du kjenner, men du har ikke kjent!

En viss forskjell det, når det er sagt så har heller jeg aldri disset de innvandrere som ikke har gjort noe heller!

Jeg er like hard mot Norske nordmenn som voldtar som mot utenlandske... de jeg er imot er at de tar dem inn i landet, og at de får BLI etter en slik handling! En handling som de hadde fått dødstraff for i hjemlandet!

En viatnameser sa engang til meg, at om han i hjemlandet hadde voldtatt en kvinne hadde han blitt halshugd...eller mistet et lem, kompisene hans bare ler av dommene her i norge bare noen månder hadde en kompis av ham fått etter en serdeles grov voldtekt her i landet.

Ikke hadde han lært noe i fengselet, dessuten hadde han lyst til å gjøre det igjen...

Men selv om papirene hans sier at han kan gjøre det igjen, så får han fortsatt bli, fordi han løy, slik som alle kompisene i den gjengen har gjort!

Jeg tviler ikke på at arbeidet fu gjør er godt, Sør...

Men det er desverre ikke alle som er uskyldige til det motsatte er bevist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok du kjenner, men du har ikke kjent!

En viss forskjell det, når det er sagt så har heller jeg aldri disset de innvandrere som ikke har gjort noe heller!

Jeg er like hard mot Norske nordmenn som voldtar som mot utenlandske... de jeg er imot er at de tar dem inn i landet, og at de får BLI etter en slik handling! En handling som de hadde fått dødstraff for i hjemlandet!

En viatnameser sa engang til meg, at om han i hjemlandet hadde voldtatt en kvinne hadde han blitt halshugd...eller mistet et lem, kompisene hans bare ler av dommene her i norge bare noen månder hadde en kompis av ham fått etter en serdeles grov voldtekt her i landet.

Ikke hadde han lært noe i fengselet, dessuten hadde han lyst til å gjøre det igjen...

Men selv om papirene hans sier at han kan gjøre det igjen, så får han fortsatt bli, fordi han løy, slik som alle kompisene i den gjengen har gjort!

Jeg tviler ikke på at arbeidet fu gjør er godt, Sør...

Men det er desverre ikke alle som er uskyldige til det motsatte er bevist!

Men Mistera, drittsekker finnes i alle land, og er da ikke avhengig av hvilket pass de har.

"Utlendinger" er mer enn bare vietnamesere (hvor de heller ikke har halshugging eller amputasjon, for den saks skyld).

====

Du skriver at du er like hard mot nordmenn. For det første har jeg aldri sett deg skrive noe særlig "mot nordmenn", og for det andre - hvis du er like hard mot alle, hvorfor gjøre et poeng ut av om folk er "utlendinger" eller ei?

Vi skal dømme folk etter hva de har gjort, og ikke etter hvilket pass de har.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok du kjenner, men du har ikke kjent!

En viss forskjell det, når det er sagt så har heller jeg aldri disset de innvandrere som ikke har gjort noe heller!

Jeg er like hard mot Norske nordmenn som voldtar som mot utenlandske... de jeg er imot er at de tar dem inn i landet, og at de får BLI etter en slik handling! En handling som de hadde fått dødstraff for i hjemlandet!

En viatnameser sa engang til meg, at om han i hjemlandet hadde voldtatt en kvinne hadde han blitt halshugd...eller mistet et lem, kompisene hans bare ler av dommene her i norge bare noen månder hadde en kompis av ham fått etter en serdeles grov voldtekt her i landet.

Ikke hadde han lært noe i fengselet, dessuten hadde han lyst til å gjøre det igjen...

Men selv om papirene hans sier at han kan gjøre det igjen, så får han fortsatt bli, fordi han løy, slik som alle kompisene i den gjengen har gjort!

Jeg tviler ikke på at arbeidet fu gjør er godt, Sør...

Men det er desverre ikke alle som er uskyldige til det motsatte er bevist!

Når det gjelder følelser i forbindelse med voldtekt, skal jeg slett ikke uttale meg.

Når det gjelder annen kriminalitet, vil det oppfattes som spesielt urimelig at folk som vi har gitt hus og mat og vern fra forfølgelse, skal bli overrepresentert i kriminalstatistikkene i sitt nye hjemland.

Det blir som om man blir invitert hjem til folk og gir seg til å stjele fra vertsskapet. Kanskje formelt ikke verre enn annet tyveri, men likevel en type som folk flest finner ekstra frastøtende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da ikke narko vedkommende burde sitte inn for.... Du som er så opptatt av strengere straffer for voldtekt, kan jeg ikke fatte hvorfor du synes det er ok, at han blir dømt for narko når han burde bli dømt for både narko og voldtekt.....?????

Jeg synes selvsagt IKKE at det er OK at han ikke ble dømt.

Men vi er altså nødt til å ha et rettssystem i Norge, og vi kan ikke bare kaste folk i fengsel basert på "alle vet at du voldtok" eller "alle vet at du ranet banken".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder følelser i forbindelse med voldtekt, skal jeg slett ikke uttale meg.

Når det gjelder annen kriminalitet, vil det oppfattes som spesielt urimelig at folk som vi har gitt hus og mat og vern fra forfølgelse, skal bli overrepresentert i kriminalstatistikkene i sitt nye hjemland.

Det blir som om man blir invitert hjem til folk og gir seg til å stjele fra vertsskapet. Kanskje formelt ikke verre enn annet tyveri, men likevel en type som folk flest finner ekstra frastøtende.

Det er da like urimelig at "norske nordmenn", som aldri har sett noe ille i sitt liv, går ut og voldtar.

Voldtekten blir ikke "verre" fordi om kreket er utlending eller ei.

Din åpenbare rasisme stinker, og din trakassering av "innvandrere" (som f. eks. jøder) bringer minner fra 1930 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Mistera, drittsekker finnes i alle land, og er da ikke avhengig av hvilket pass de har.

"Utlendinger" er mer enn bare vietnamesere (hvor de heller ikke har halshugging eller amputasjon, for den saks skyld).

====

Du skriver at du er like hard mot nordmenn. For det første har jeg aldri sett deg skrive noe særlig "mot nordmenn", og for det andre - hvis du er like hard mot alle, hvorfor gjøre et poeng ut av om folk er "utlendinger" eller ei?

Vi skal dømme folk etter hva de har gjort, og ikke etter hvilket pass de har.

Med vennlig hilsen

Siden muslimske menn har en voldsom overhyppighet som gjerningsmenn i voldtektsstatistikk, er det all mulig grunn til å importere tusenvis hvert eneste år.

Det er meningsløst, siden nesten ingen av dem har beskyttelsesbehov og kun er ute etter økonomisk vinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det gidder jeg ikke.

Må først få presisere at jeg ikke har skrevet ordet "utlendinger" en eneste gang i denne tråden! Jeg skreiv "personer med innvandrerbakgrunn", men kunne kanskje spesifisert mer. Menn med innvandrerbakgrunn fra de og de geografiske områdene..

Jeg snakker ikke som om gruppa jeg refererer til er en homogen gruppe. Jeg generaliserer, ja, men uten generaliseringer hadde ikke samfunnsvitenskapen hatt noe eksistensgrunnlag. Man må være skeptisk når man leser statistikk, men gode tolkninger er gjort på akkurat dette feltet.

Med fare for å gjenta meg sjøl: Når én gruppe avviker fra andre grupper det er naturlig å sammenligne med, er det interessant å studere hvordan, og ikke minst hvorfor.. Dette har ingen ting med rasisme å gjøre, men er ett av flere viktige midler for å skaffe innsikt, noe som er viktig for å *motvirke* rasisme.

Avsnittet ditt om rasisme har lite med dette å gjøre.

Hvis du ikke mener at kriminaliteten er avhengig av folkegruppen (f. eks. jøder, muslimer, pakistanere) - noe som åpenbart er rasistisk - hvorfor lage slik statistikk da?

Hva vil du med den?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden muslimske menn har en voldsom overhyppighet som gjerningsmenn i voldtektsstatistikk, er det all mulig grunn til å importere tusenvis hvert eneste år.

Det er meningsløst, siden nesten ingen av dem har beskyttelsesbehov og kun er ute etter økonomisk vinning.

Igjen, mer rasistisk pisspreik fra deg.

Det er akkurat slike utsagn man finner i nazistisk litteratur, bare med "jøder" i tilleg til "muslimer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da like urimelig at "norske nordmenn", som aldri har sett noe ille i sitt liv, går ut og voldtar.

Voldtekten blir ikke "verre" fordi om kreket er utlending eller ei.

Din åpenbare rasisme stinker, og din trakassering av "innvandrere" (som f. eks. jøder) bringer minner fra 1930 årene.

Det må være fullt legalt å kritiskere muslimers kvinnesyn. Det er svinsk, nedverdigende, undertrykkende og gammeldags patriarkalsk.

Dette er meget viktig å sette søkelys på, og så får du heller holde frem med glammet ditt om jødene og hitler.

Totalitære "religioner" må tåle søkelys og kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke mener at kriminaliteten er avhengig av folkegruppen (f. eks. jøder, muslimer, pakistanere) - noe som åpenbart er rasistisk - hvorfor lage slik statistikk da?

Hva vil du med den?

Med vennlig hilsen

Muslimer hevder å tilhøre en tro, og ikke en nasjonalitet eller rase.

Begrepet rasisme blir derfor meningsløst. Det er som man skulle kalle deg rasist fordi du kritiserer FrP.

Vrøvl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg vet det, men i praksis er det dem med mørk hudfarge det gjelder."

Når det gjelder - hva da? Ang. hvem som blir brukt i statistikk over overgrep, eller som faktisk utfører overgrep..? *falt litt ut*

Når folk flest (i Norge) snakker om "innvandrere" og/eller "utlendinger" så er det jo ikke (hvite) kanadiere eller dansker de tenker på. Det er hovedsakelig land hvor folk har mørk hud.

Når folk snakker om å sende "dem" på "tiltak", så er ikke "dem" den kanadiske direktøren i Esso, som er like mye utlending som en immigrant fra Marokko.

Ergo går dette hovedsakelig på hudfarge/folkegruppe.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, mer rasistisk pisspreik fra deg.

Det er akkurat slike utsagn man finner i nazistisk litteratur, bare med "jøder" i tilleg til "muslimer".

Det blir ikke noe mer rasistisk om du gjentar det, sør.

Jeg har påvist muslimers forkvaklede menneskesyn, og advarer mot det...og mot dets konsekvenser.

Siden du nevner nazisme, er det svært klare likehetstrekk mellom dette svineriet og det svineriet som angriper i dag, nemlig islam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være fullt legalt å kritiskere muslimers kvinnesyn. Det er svinsk, nedverdigende, undertrykkende og gammeldags patriarkalsk.

Dette er meget viktig å sette søkelys på, og så får du heller holde frem med glammet ditt om jødene og hitler.

Totalitære "religioner" må tåle søkelys og kritikk.

Du skriver: "Det er svinsk, nedverdigende, undertrykkende og gammeldags patriarkalsk."

Akkurat som ditt generelle menneskesyn, med andre ord.

Jeg har gjentatte ganger påpekt at du representerer akkurat samme menneskesyn som de verste av fundamentalistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...