Gå til innhold

Utlendinger voldtar norske jenter


nick

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Ok, så det er de 15 år gamle jentene sin egen feil dette da?

FY F...!

det var nettopp det ditt innlegg sa her togli, og wow som respekten falt hundrede meter!

Ojsann, da må jeg være dårlig til å uttrykke meg. Får vel skylde på at norsk er mitt andrespråk ;o)

Det er selvsagt aldri et voldtektsoffers skyld at man blir voldtatt! Mitt poeng er at det blir for dumt å lage en overskrift som sier at "utlendinger voldtar norske jenter". I mine ører høres det ut som en veldig generalisering. Klart at dette er et stort problem som bør løses. Jeg tror bare ikke verden blir noe bedre sted å leve ved at vi nordmenn rakker ned på utlendingene.

Jeg hører selv til en minoritetsgruppe som døv. Hvis en eller to døve gjør noe dumt, kan du tro vi får høre at døve er sånn og sånn... Kanskje derfor jeg reagerer som jeg gjør på at man fokuserer på at den som gjorde det eller det er sånn og sånn (døv, utlending, rullestolbruker, same etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 166
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    64

  • nick

    36

  • Grip

    16

  • Mistera

    13

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli

Det du ikke ser i de diskusjonene er; at innvandrerene "bruker" det de har opplevd til at de skal bli stakkarslige slik at sånne som deg, får sympati for dem og ikke ofrene...

Og jøss det funker.... og det er jeg vel et av de eneste bevisene på har inne på DOL!

Det var slike meninger som dine, som gjorde det slik at "min" stakkars gjerningsmann gikk fri... han hadde hatt det såååå vondt, at han bare måtte gjøre noen noe!!! Stakkars lille mann, han måtte voldata og kutte opp en 12 år gammel pike... la hanne igjen for å dø også gjorde han.. men neida han hadde hatt det såååå voldsomt grusomt i livet sitt, at jeg ikke fortjente bedre... og at jeg var lys var jo bare et tegn på at jeg var en hore ikke sant?

Det er svært sjeldent at Norske voldteksts menn "rettferdiggjør" sine handlinger på den måten som innvandrerene gjør.. det gjør det om til et kulturellt spørsmål, noe som det IKKE burde være...

de skylder på handlinger gjort mot dem, for å skade andre... det er det som er forskjellen!

Men så vet ikke jeg om du noengang har sittet i en rettsal, og tigget om livet ditt, om at gjerningsmannen må ta sin straff... men da tatt i betraktning til hva GJERNINGSMANNEN har OPPLEVD i sitt hjemmland, så gikk HAN fri... OFFERET hva skjedde med det?

MEG dømte de til et fengsel av angst, rus, selvmordstanker, rett til helvete sendte de meg!

Men som du sier, det er jo min egen feil!

Når jeg leser inlegget ditt forstår jeg godt at du reagerer som du gjør. Det gjør meg vondt at du har opplevd dette... Jeg mener selvsagt at en voldtektsforbryter, uansett rase, må dømmes svært strengt! Man kan ikke i en rettsak ta hensyn til overgriperens bakgrunn. Det gjør meg vondt at den/de som gjorde dette mot deg ikke fikk den straffen de fortjente. Her er det noe ved rettsystemet som ikke fungerer som det skal. Det blir vel også et av mine poenger. Skal Norge ta imot innvandrere, må vi også gi dem opplæring i norsk levesett.

Jeg kjenner personlig noen innvandrere, og alle jeg kjenner er kjempehyggelige mennesker som synes det er vondt når en av deres "egne" begår forbrytelser.

Håper jeg fikk forklart meg litt bedre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik at han kan begå ugjerninger i andre land?

Du er så "smart" at det er til å gråte over.

Jeg mener krekene som har gjort dette burde fengsles. Lenge.

Vårt primære ansvar er å sørge for sikkerhet til egne borgere. Hva folk måtte finne på i muslimske land, får de nesten finne ut av selv.

Vi kan i alle fall ikke være avlastningsland for potensielle voldtektsforbrytere i tusentall. Til det er prisen for høy, ikke minst for de som rammes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann, da må jeg være dårlig til å uttrykke meg. Får vel skylde på at norsk er mitt andrespråk ;o)

Det er selvsagt aldri et voldtektsoffers skyld at man blir voldtatt! Mitt poeng er at det blir for dumt å lage en overskrift som sier at "utlendinger voldtar norske jenter". I mine ører høres det ut som en veldig generalisering. Klart at dette er et stort problem som bør løses. Jeg tror bare ikke verden blir noe bedre sted å leve ved at vi nordmenn rakker ned på utlendingene.

Jeg hører selv til en minoritetsgruppe som døv. Hvis en eller to døve gjør noe dumt, kan du tro vi får høre at døve er sånn og sånn... Kanskje derfor jeg reagerer som jeg gjør på at man fokuserer på at den som gjorde det eller det er sånn og sånn (døv, utlending, rullestolbruker, same etc).

Jeg er ikke bedre en deg:) jeg bare er LITT for engasjert i dette spm... da jeg har dårlige erfaringer...

Har også diskutert dette til det kjedsomlige med sør, igjen og igjen... og igjen...

For meg er det to sorter innvandrere, de som kommer hit for å drive kriminalitet, eller rømmer hjemlandet fordi de har drept, voldtatt ol. og de som kommer hit av rettmessige grunner.

Noe mer genralisering vil jeg ikke være med på!

Du får bare unnskylde at jeg går opp i mente i mine innlegg i denne diskusjonen, men jeg kjenner og vet om så utrolig mange som både har blitt antastet og voldtatt av innvandrere som siden har gått fri fordi de ikke visste bedre...(sa de) da hjelper det lite å stå i retten å GLISE når du forteller hvor vanskelig man har hatt det, iallefall for OFFERET...

Og da ser jeg bare RØDT....

Ja jeg er tempramentsfull og stolt av det og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke bedre en deg:) jeg bare er LITT for engasjert i dette spm... da jeg har dårlige erfaringer...

Har også diskutert dette til det kjedsomlige med sør, igjen og igjen... og igjen...

For meg er det to sorter innvandrere, de som kommer hit for å drive kriminalitet, eller rømmer hjemlandet fordi de har drept, voldtatt ol. og de som kommer hit av rettmessige grunner.

Noe mer genralisering vil jeg ikke være med på!

Du får bare unnskylde at jeg går opp i mente i mine innlegg i denne diskusjonen, men jeg kjenner og vet om så utrolig mange som både har blitt antastet og voldtatt av innvandrere som siden har gått fri fordi de ikke visste bedre...(sa de) da hjelper det lite å stå i retten å GLISE når du forteller hvor vanskelig man har hatt det, iallefall for OFFERET...

Og da ser jeg bare RØDT....

Ja jeg er tempramentsfull og stolt av det og:)

Og det er neppe det beste utgangspunktet for en rasjonell diskusjon.

Å generalisere slik du gjør er akkurat like idiotisk som å påstå at alle kristne er torturister, basert på hva som skjedde i fengselet i Bagdad.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birgitta

Gruppen "menn" er ansvarlig for 95% av all voldelig kriminalitet i Norge. Du er tydeligvis i den gruppen.

Derfor må man hoppe ned en kategori.

I dette tilfellet; menn med utenlandsk opprinnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Du skriver at det er "uakseptabelt", men legger likevel skyldes på nordmenn generelt, heri opptatt offeret.

Etter mitt syn bør folk som ikke kan holde muslim-pikken i buksa, ikke få opphold her i landet.

Det er tydelig for enhver at de aller fleste muslimer ser på norske kvinner som vantro horer, og den mannlige del av islamistene føler seg derfor bemyndiget til å voldta hvem det måtte være...med stilltiende aksept fra det muslimske miljø.

Det er et politisk ansvar at dette skjer. Politikerne har ansvar for å ha sluppet inn tusenvis av potensielle voldtektsmenn hvert eneste år. Resultatet ser vi på statistikken. Det helvete som det enkelte offer opplever, er vi heldigvis forskånet for.

Jeg er helt enig i at det er noe riv ruskende galt med det norske samfunnet. Skal vi ta imot innvandrere, må vi gjøre mye mer for å gi dem opplæring - deri også gjøre mer for å inkludere dem i det norske samholdet. Det gjør vi kanskje best ved å ikke rakke ned på utlendinger generelt. Det er utrolig hvor stor påvirkningskraft media har. Skriver man "Utlendinger voldtar norske jenter" mange nok ganger, vokser hatet mot utlendingene - og også mot de mange som faktisk er uskyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du ikke ser i de diskusjonene er; at innvandrerene "bruker" det de har opplevd til at de skal bli stakkarslige slik at sånne som deg, får sympati for dem og ikke ofrene...

Og jøss det funker.... og det er jeg vel et av de eneste bevisene på har inne på DOL!

Det var slike meninger som dine, som gjorde det slik at "min" stakkars gjerningsmann gikk fri... han hadde hatt det såååå vondt, at han bare måtte gjøre noen noe!!! Stakkars lille mann, han måtte voldata og kutte opp en 12 år gammel pike... la hanne igjen for å dø også gjorde han.. men neida han hadde hatt det såååå voldsomt grusomt i livet sitt, at jeg ikke fortjente bedre... og at jeg var lys var jo bare et tegn på at jeg var en hore ikke sant?

Det er svært sjeldent at Norske voldteksts menn "rettferdiggjør" sine handlinger på den måten som innvandrerene gjør.. det gjør det om til et kulturellt spørsmål, noe som det IKKE burde være...

de skylder på handlinger gjort mot dem, for å skade andre... det er det som er forskjellen!

Men så vet ikke jeg om du noengang har sittet i en rettsal, og tigget om livet ditt, om at gjerningsmannen må ta sin straff... men da tatt i betraktning til hva GJERNINGSMANNEN har OPPLEVD i sitt hjemmland, så gikk HAN fri... OFFERET hva skjedde med det?

MEG dømte de til et fengsel av angst, rus, selvmordstanker, rett til helvete sendte de meg!

Men som du sier, det er jo min egen feil!

Du skriver: "Det er svært sjeldent at Norske voldteksts menn "rettferdiggjør" sine handlinger på den måten som innvandrerene gjør.."

Dette er generaliserende vås - jeg har hørt akkurat det samme. Faktisk snakket jeg med en psyk for noen dager siden som påstod at det som hun MEST merket med nordmenn var at de ALLTID skyldte på "hendelser i barndommen" for å bortforklare alt mulig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er neppe det beste utgangspunktet for en rasjonell diskusjon.

Å generalisere slik du gjør er akkurat like idiotisk som å påstå at alle kristne er torturister, basert på hva som skjedde i fengselet i Bagdad.

Med vennlig hilsen

Der var du ja.... gidder ikke diskutere dette med deg, i frykt for å få HELE eksamenstiden ødelagt av at du kaller meg det ene og det andre!

Hvorfor, jo fordi det går innpå meg at du støtter desse SVINA som voldtar.

Trenger ikke det akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor må man hoppe ned en kategori.

I dette tilfellet; menn med utenlandsk opprinnelse.

Faktisk må man "hoppe ned" helt til man kommer ned til individer. Å skylde på "utlendinger" er ikke forskjellig fra at Hitler skyldte på "jødene" - det er akkurat samme prinsipp.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er neppe det beste utgangspunktet for en rasjonell diskusjon.

Å generalisere slik du gjør er akkurat like idiotisk som å påstå at alle kristne er torturister, basert på hva som skjedde i fengselet i Bagdad.

Med vennlig hilsen

Generalisering har du selv vært den beste representant for etter at du gikk bananas på grunn at saddam-slenget fikk litt pryl i Bagdad.

Når det gjelder mannlige muslimer er det helt forsvarlig å generalisere. De aller fleste anser norske kvinner som vantro horer. Derfor voldtar de i langt større grad enn nordmenn, og oppnår status i de muslimske miljøene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Det er svært sjeldent at Norske voldteksts menn "rettferdiggjør" sine handlinger på den måten som innvandrerene gjør.."

Dette er generaliserende vås - jeg har hørt akkurat det samme. Faktisk snakket jeg med en psyk for noen dager siden som påstod at det som hun MEST merket med nordmenn var at de ALLTID skyldte på "hendelser i barndommen" for å bortforklare alt mulig.

Med vennlig hilsen

Se svaret mitt til ditt andre irriterende innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du ja.... gidder ikke diskutere dette med deg, i frykt for å få HELE eksamenstiden ødelagt av at du kaller meg det ene og det andre!

Hvorfor, jo fordi det går innpå meg at du støtter desse SVINA som voldtar.

Trenger ikke det akkurat nå!

Kan du fortelle meg HVOR jeg støtter noen som voldtar?

Det er løgn, og det vet du godt.

Tvertimot så har jeg i årevis argumentert for at fengselstraffene for voldtekt skal bli langt strengere.

Skjerpings, Mistera.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest birgitta

Faktisk må man "hoppe ned" helt til man kommer ned til individer. Å skylde på "utlendinger" er ikke forskjellig fra at Hitler skyldte på "jødene" - det er akkurat samme prinsipp.

Med vennlig hilsen

Hadde han en statistikk over hvor mange jøder som begikk uakseptable handlinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generalisering har du selv vært den beste representant for etter at du gikk bananas på grunn at saddam-slenget fikk litt pryl i Bagdad.

Når det gjelder mannlige muslimer er det helt forsvarlig å generalisere. De aller fleste anser norske kvinner som vantro horer. Derfor voldtar de i langt større grad enn nordmenn, og oppnår status i de muslimske miljøene.

Jeg har jo ikke påstått at "alle kristne er torturister".

Du, derimot, generaliserer vedr. jøder/muslimer akkurat slik Hitler gjorde det.

Det er ingen forskjell på å rakke ned på jøder eller muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birgitta

Faktisk må man "hoppe ned" helt til man kommer ned til individer. Å skylde på "utlendinger" er ikke forskjellig fra at Hitler skyldte på "jødene" - det er akkurat samme prinsipp.

Med vennlig hilsen

Ikke "uakseptable handlinger"; lovbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg er ikke bedre en deg:) jeg bare er LITT for engasjert i dette spm... da jeg har dårlige erfaringer...

Har også diskutert dette til det kjedsomlige med sør, igjen og igjen... og igjen...

For meg er det to sorter innvandrere, de som kommer hit for å drive kriminalitet, eller rømmer hjemlandet fordi de har drept, voldtatt ol. og de som kommer hit av rettmessige grunner.

Noe mer genralisering vil jeg ikke være med på!

Du får bare unnskylde at jeg går opp i mente i mine innlegg i denne diskusjonen, men jeg kjenner og vet om så utrolig mange som både har blitt antastet og voldtatt av innvandrere som siden har gått fri fordi de ikke visste bedre...(sa de) da hjelper det lite å stå i retten å GLISE når du forteller hvor vanskelig man har hatt det, iallefall for OFFERET...

Og da ser jeg bare RØDT....

Ja jeg er tempramentsfull og stolt av det og:)

Jeg må bare si at jeg hadde nok blitt like eitrende sinna om jeg selv hadde opplevd noe i nærheten av det du har opplevd! Håper du ikke har mistet heeelt respekten for meg da, Mistera ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han en statistikk over hvor mange jøder som begikk uakseptable handlinger?

Nei, og det er selvsagt uansett irrelevant, fordi vi er en rettsstat, og vi dømmer ikke folk pga statistikk, men pga hvilke handlinger de (som individ) har utført.

Hva er det du forsøker å få frem? Ahmed fra Marokko voldtok noen, så derfor er José fra Chile også skyldig, fordi begge er utlendinger?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se svaret mitt til ditt andre våsete innlegg.

Mine innlegg er like våsete som dine!

Mer om denne saken har jeg ikke å si til deg, Sør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...