Gå til innhold

Reise til London- Hva gjør vi der?

Anbefalte innlegg

Gjest reiselysten og sliten..
Skrevet

Vi skal for første gang på 4 år reise på "kjærlighetstur" uten barn.Langweekend og vi er mellom 20 og 30år. Hva gjør vi der? Hvor drar vi for å

Kose oss?

Slappe av?

Spise god mat?

Shoppe?

Oppleve noe?

Fortsetter under...

Gjest reiselysten og sliten..
Skrevet

All of the above.

Ja, men spørsmplet var Hvor? Altså steder å anbefale? I London...

Skrevet

Ja, men spørsmplet var Hvor? Altså steder å anbefale? I London...

Tower of London er en severdighet verdt å få med seg.

En fin rekreasjonstur en søndag kan være å ta båt på Themsen til Greenwich Village, som i tillegg til observatoriet også har en skjønn liten småby med marked på søndager.

Hvis dere liker småbutikker og markeder så anbefaler jeg Covent Garden og Portobello Road. Det er så lenge siden jeg har vært i London at jeg ikke husker hvilke dager som anbefales, men sjekk i en guidebok. (En god guidebok er et absolutt MUST!)

For shopping i varehus/ kjedebutikker etc er det mye i hele Oxford street (sånn cirka strekningen mellom Marble Arch og Tottenham Court Road), Regents street, Queensway mm.

Mange vil gjerne få med seg musicals og eller teater.

Spis "Pub Lunch"! (Ikke en kulinarisk nytelse, men koselig og veldig britisk!)

Museer: Her er jo smaken så ymse, så det beste tipset er vel å gå igjennom en guidebok og lese om det.

Ellers så synes jeg at man bør få med seg en tur i Hyde Park, rett og slett fordi den er så kjent!

Men mange parker er mye koseligere enn Hyde Park, altså, som f.eks. Holland Park

Skrevet

Jeg anbefaler at dere kjøper en reisehåndbok om London. Der står det forklart forskjellige attraksjoner med åpningstider, priser, hvordan man kommer seg dit. Restauranter, hotel osv. Veldig praktisk.

Skrevet

Guidede spaserturer med 'The original London walks':

http://www.walks.com

Vi har vært på flere; siste var 'The along the Thames pub walk' en mørk regntung novemberkveld, og det var en uglemmelig opplevelse.

Annonse

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Tower of London er en severdighet verdt å få med seg.

En fin rekreasjonstur en søndag kan være å ta båt på Themsen til Greenwich Village, som i tillegg til observatoriet også har en skjønn liten småby med marked på søndager.

Hvis dere liker småbutikker og markeder så anbefaler jeg Covent Garden og Portobello Road. Det er så lenge siden jeg har vært i London at jeg ikke husker hvilke dager som anbefales, men sjekk i en guidebok. (En god guidebok er et absolutt MUST!)

For shopping i varehus/ kjedebutikker etc er det mye i hele Oxford street (sånn cirka strekningen mellom Marble Arch og Tottenham Court Road), Regents street, Queensway mm.

Mange vil gjerne få med seg musicals og eller teater.

Spis "Pub Lunch"! (Ikke en kulinarisk nytelse, men koselig og veldig britisk!)

Museer: Her er jo smaken så ymse, så det beste tipset er vel å gå igjennom en guidebok og lese om det.

Ellers så synes jeg at man bør få med seg en tur i Hyde Park, rett og slett fordi den er så kjent!

Men mange parker er mye koseligere enn Hyde Park, altså, som f.eks. Holland Park

Hude Park er jo bare kjent, ikke så hyggelig. Men ta en tur med London Eye og en tur med guidet busstur. Og så MÅ dere selvfølgelig gå å se teater!!! Kan ikke ha vært i London uten å ha sett et teaterstykke. På Leicester Square er det en bilett bod, der du får store avslag på forestillinger. Jeg har sett Løvenes Konge, Chitty Chitty Bang Bang, Grease, Les Miserables og flere. Anbefales.

Skrevet

Hvis dere ikke allerede har reist, så anbefaler jeg at dere drar til Waterloo Station og tar toget ut til Hampton Court. Det er det gamle slottet hvor blant annet Henrik den 8 bodde og mange andre kongelige. Store fine hager og rusle rundt i som passer for en kjærlighetstur.

Sightseeing inne på Kensington Palace er også og anbefale. Dra til St.Paul Katedralen og gå alle trappetrinnene til toppen og stå og se utover hele London. Flott skue, hvis fint vær, og cruise på Thamsen er også veldig bra hvis fint vær. Ta en tur innom Sherlock Holmes museet i Baker street, litt ovenfor Oxford street, det er også morsomt.

Tar dere en av de Ghost-turene i den gamle bydelen får dere masse spennende og spesiell historie. Selv om den bydelen nå er ny, blir dere geleidet innimellom der man ellers ikke ville ha gått.

God tur

Pappa Bjørn
Skrevet

Lære engelskmenn å snakke som folk og kjøre på rette siden av veien?

mariaflyfly
Skrevet

Lære engelskmenn å snakke som folk og kjøre på rette siden av veien?

Snakke som folk??? Hva mener du? *Fornærma*

mariaflyfly
Skrevet

Sist jeg var over, hadde vi en dags i Windsor. Fantastisk sted!

Ellers skygg unna London Dungeon. Jeg holdt på å få hjerteinnfarkt der for noen år sida.

Gjest Big Mac
Skrevet

Sist jeg var over, hadde vi en dags i Windsor. Fantastisk sted!

Ellers skygg unna London Dungeon. Jeg holdt på å få hjerteinnfarkt der for noen år sida.

Lettskremt?

London Dungeon er da gøy!!!

mariaflyfly
Skrevet

Lettskremt?

London Dungeon er da gøy!!!

Det syntes jeg ikke da en guide i Dracula kostyme dro meg bort fra resten av gruppa og låste meg og to venninner inne i et "obduksjonsrom". Eller da Jack the Ripper befølte meg på halsen...*grøsser ennå*

Annonse

Gjest Big Mac
Skrevet

Det syntes jeg ikke da en guide i Dracula kostyme dro meg bort fra resten av gruppa og låste meg og to venninner inne i et "obduksjonsrom". Eller da Jack the Ripper befølte meg på halsen...*grøsser ennå*

Det var jo det jeg sa: London Dungeon er gøy!

Gjest mor i juni
Skrevet

Det var jo det jeg sa: London Dungeon er gøy!

Greit for deg å si - Jack the Ripper brydde seg tross alt ikke om mannfolk ;-)

Gjest Big Mac
Skrevet

Greit for deg å si - Jack the Ripper brydde seg tross alt ikke om mannfolk ;-)

Nei, vi har nok noe felles der, jeg og Jack.

Gjest osiris
Skrevet

Går på pub vel! Og en tur innom Coven Garden på dagtid skader ikke

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...