Gå til innhold

Jævla nabokjerring, vil starte barnehage....

Anbefalte innlegg

Gjest AUDBS
Skrevet

Hei!

Vi bor på et nytt byggefelt i Halden. Vi kjøpte oss den fineste tomta på hele feltet, og bygde drømmehuset. Nedenfor oss er det to "bygdeungdommer" som har bygd DET huset, og har nå søkt kommunen om å starte barnehage i sokkeletasjen.De er i begynnelsen av tredve årene, og har tre barn selv, som bråker MER ENN NOK.... Om de ikke skal ha barnehage også!!!!! Andre naboer er enige med oss, med dem eller ingen av oss... Vi er fly forbanna, og skal gjøre det vi kan for å stoppe dem! Hva mener andre? TENK Å HA BYGD DRØMMEHUSET, SÅ SKAL MAN DAGLIG HA EN HEL MASSE UNGER FLYENDE PÅ NABOTOMTA... nEI, VET DU HVA....

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

8

• Åsemor

4

• Mistera

4

• mil1365380270

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest AUDBS
Skrevet

Er dere hjemme hele dagen da?

Neida, men poenget er ikke det! Poenget er at dette er et boligområde, ikke et næringsområde!!

Skrevet

Vi bor helt inntil en barnehage vi.Det eneste som er dumt med det,er at lillegutten vår ikke får bruke sklia når barnehagen har åpent.

Tror nok det finnes oftere barnehager i boligfelt enn på "øde" steder eller i byer.

Dette er vel noe som vi alle må finne oss i.

Skrevet

Dere har vel ikke det samme problemet som i mange andre kommuner i Norge, da. For lite med barnehageplasser.

Og siden dette irriterer dere så fælt, så har dere kanskje ikke unger selv?

mil1365380270
Skrevet

Må man ikke minst sende nabovarsel, før man gjør noe sånt?

Kontakt teknisk etat, og spør der. Det lureste er å komme de i forkjøpet...

Ellers må jeg si at barnehage kan være mange ting. Har du spurt hvor mange barn/hvilken aldersgruppe de har tenkt på?

Tenk å ha barnehagen til ungene i nabohuset, det må være deilig det?! Mange ting som øker trivselen, bortsett fra å ha det dørgende stille.

Jeg har ingen barn, men bosetter man seg i et byggefelt, må man regne med bråk uansett. Og barn på dagtid er vel ikke det verste?

Gjest konstantin
Skrevet

Neida, men poenget er ikke det! Poenget er at dette er et boligområde, ikke et næringsområde!!

Helt enig med AUBBS.Det må ta finnes regler for slike ting..sjekk det op med din kommune.

Skrevet

Ærlig talt. Hva naboen fortar seg i sitt eget hus har dere ingen ting med.

Skrevet

De som bor nedenfor meg hadde barnehage i kjelleren i årevis, uten at det plaget meg i det hele tatt. Jeg var forresten aldri hjemme mens barna var der.

Se heller det positive i at det blir flere barnehageplasser, antar det er mangel også i din kommune.

Gjest AUDBS
Skrevet

Må man ikke minst sende nabovarsel, før man gjør noe sånt?

Kontakt teknisk etat, og spør der. Det lureste er å komme de i forkjøpet...

Ellers må jeg si at barnehage kan være mange ting. Har du spurt hvor mange barn/hvilken aldersgruppe de har tenkt på?

Tenk å ha barnehagen til ungene i nabohuset, det må være deilig det?! Mange ting som øker trivselen, bortsett fra å ha det dørgende stille.

Jeg har ingen barn, men bosetter man seg i et byggefelt, må man regne med bråk uansett. Og barn på dagtid er vel ikke det verste?

vEL, JEG TROR HUN SØKER OM 10 BARN, ELLER HØYST 18 (!) De har sendt nabovarsel. Jeg ville ikke hatt barna mine der! Hun er helt udregelig, og er helt sikker på at hun ikke er noe flink i huset heller!

Skrevet

vEL, JEG TROR HUN SØKER OM 10 BARN, ELLER HØYST 18 (!) De har sendt nabovarsel. Jeg ville ikke hatt barna mine der! Hun er helt udregelig, og er helt sikker på at hun ikke er noe flink i huset heller!

Om man er flink i huset skal vel ikke ha noe å si.

Hun skal helt sikkert ikke passe alle barna alene.

Tror nok du bare må finne deg i det.Barnehage i boligfelt er helt normalt.

Skrevet

De som bor nedenfor meg hadde barnehage i kjelleren i årevis, uten at det plaget meg i det hele tatt. Jeg var forresten aldri hjemme mens barna var der.

Se heller det positive i at det blir flere barnehageplasser, antar det er mangel også i din kommune.

Helt enig! Jeg tror faktisk jeg vet hvem barnehage det siktes til her, bor også i Halden, og jeg ser positivt på tiltaket. Barnehagen jeg sikter til er allerede godkjent....

mil1365380270
Skrevet

Det var MANGE barn!

Sendte dere kommentar til nabovarselet, da?

Vet ikke hvordan det er med familiebarnehage, men ellers tror jeg hun må søke om tillatelse til næringsvirksomhet...

Dessuten tror jeg det er regler for alder, i forhold til hvor mange tilsynspersoner det må være. Hun må m.a.o. lønne ansatte, og det forplikter.

For all del, kontakt teknisk etat i kommunen! De hjelper deg!

Og hvis du er smart, fremstiller du deg selv som mye mer sympatisk enn du gjorde nå. Hvilken forskjell gjør det om hun ikke er perfekt husmor, hun kan lage en kjempebra hverdag for barna for det?!

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg er ikke så flink i huset jeg heller, men klarer faktisk og ta meg av barnet mitt + en del andre barn jeg passer innimellom for det!

Gjest papirtiger
Skrevet

Hvis du flytter til et byggefelt uten å vite at det kryr av barn der, så...

Skrevet

Nei.

Poenget er at det er du som er en "jævla nabokjerring", ikke hun som vil starte barnehage.

Gjest jævel kan du være sjøl
Skrevet

Flytt til ei hule på fjellet. Der er det lite barn. Irriterer meg skikkelig over folk som bor i byggefelt, men som ikke tåler noe. Barnehagen er stengt på kveldstid og i helger, så det er vel ikke noe problem....Om ikke dere er av den typen som slenger hjemme hele dagen.

Skrevet

Du høres ut som den sure kjerringa.

Med den holdningen der,er det vel en viss fare for at du ikke blir så populær i nabolaget akkurat.

Hva har du tenkt å gjøre på dagtid da?

Sitte på terassen å høre på fuglekvitter hele dagen?

Flytt i skogen da vel. Da får du fred og ro, og slipper irritere deg over naboer.

Det er som oftest mitt i et boligområde man startet barnehage, der barna befinner seg. Her jeg bor er det to familiebarnehager.

Skrevet

Aha dette er et tulleinnlegg.

Bare ute etter å se hvor mange svar du kan få.

Gjest AUDBS
Skrevet

Aha dette er et tulleinnlegg.

Bare ute etter å se hvor mange svar du kan få.

Neida, jeg tuller ikke. Fehodet ønsker å starte barnehage med en avdeling - dvs. inntil 18 barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...