Gå til innhold

Jævla nabokjerring, vil starte barnehage....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan være enig i at jeg heller ikke ville like å ha en skole eller barnehage som nærmeste nabo.

Men det er slikt som kan skje, spesielt i et nytt boligfelt der det sikkert er mange barn. Å starte en familiebarnehage er jo et godt og nødvendig tiltak, så jeg må si at jeg ikke skjønner hvorfor du er såpass rasende som du faktisk er.

Og tenk på at veldig mange her inne er småbarnsforeldre og vil ikke være enig med deg når du uttaler deg så skarpt.

Egentlig så virker det som om du har noe utestående med dette naboparet fra før, og så kommer dette med barnehagen i tillegg.

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

8

• Åsemor

4

• Mistera

4

• mil1365380270

3

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434
Skrevet

Nå har jeg lest alle trådene nedover her og jeg synes folk er uvanlig sure.

Jeg skjønner deg jeg. Jeg fikk plutselig barnehage fem meter fra vinduene mine og det var ikke ørens lyd å få hele dagen om sommeren. For ikke å snakke om folk som bandt bikkje under vinduet mitt når de skulle levere ungen og bikkja gneldret i 20 min

Og ungene skrek når foreldrene gikk. En presterte å skrike to timer hver dag. Det var forferdelig å høre, både fordi jeg synes synd på ungen og fordi han holdt meg våken. Jeg startet ikke jobben før klokka 10 og trengte å sove fordi jeg hadde en liten baby som var våken mange ganger om natta fordi han skulle ha mat.

Og de voksne skrek, ungene slo seg, ingen gjorde noen ting og ungene kunne hyle lenge.

Jeg har to barnehager her jeg bor nå men akkurat så langt unna at jeg ikke blir forstyrret. Og jeg kjenner masse mennesker som har flyttet fordi barnehagen lå i første etasje i blokka de bodde og det gikk ikke an å bruke verandaen før ungene gikk hjem. Deretter kom alle naboungene og holdt det gående til 11 om kvelden om sommeren.

Jeg skjønner heller ikke helt hvorfor alle reagert så surt, selvom jeg må innrømme at damen uttrykte seg usympatisk.

Særlig når det er tillatt å klage på alt annet bråk! Ungebråk er tydeligvis fredet, og helt i orden.

Jeg hadde vindu ut mot en gårdspark der to dagmammaer slo i hjel hver morgen med alle dagbarna.. Og det var slitsomt! Hyling, og roping fra ungene..Og innkalling til nistematspising og høylydte beskjeder om alt mulig fra "tantene"..

Jeg har også sett hva slags holdninger som råder til hvem som har ansvar for hvilke unger.. Har du en hagedam eller noe som helst i hagen din som unger kan skade seg på må du visst påregne deg saksøking og dom om du ikke har satt opp tre gjerder og sikkerhetslåser. Det hadde skremt vettet av meg å bo i nærheten av ungene til enkelte av skribentene på dol, i hvertfall!;)

Når det er sagt hadde jeg nok ikke giddet å bli dødsur eller lagd noe oppløp. Jeg er mer for live and let live, og prøver å gå overens med folk og naboer selv om vi har forskjellige ideer om hva som er kos og hva som er bråk.

Skrevet

Du burde da aldri bosatt deg i et byggefelt... Finn deg en øde øy.

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke helt hvorfor alle reagert så surt, selvom jeg må innrømme at damen uttrykte seg usympatisk.

Særlig når det er tillatt å klage på alt annet bråk! Ungebråk er tydeligvis fredet, og helt i orden.

Jeg hadde vindu ut mot en gårdspark der to dagmammaer slo i hjel hver morgen med alle dagbarna.. Og det var slitsomt! Hyling, og roping fra ungene..Og innkalling til nistematspising og høylydte beskjeder om alt mulig fra "tantene"..

Jeg har også sett hva slags holdninger som råder til hvem som har ansvar for hvilke unger.. Har du en hagedam eller noe som helst i hagen din som unger kan skade seg på må du visst påregne deg saksøking og dom om du ikke har satt opp tre gjerder og sikkerhetslåser. Det hadde skremt vettet av meg å bo i nærheten av ungene til enkelte av skribentene på dol, i hvertfall!;)

Når det er sagt hadde jeg nok ikke giddet å bli dødsur eller lagd noe oppløp. Jeg er mer for live and let live, og prøver å gå overens med folk og naboer selv om vi har forskjellige ideer om hva som er kos og hva som er bråk.

Godt det er noen som er enig med meg altså.

Du, hvordan går det med babyen på fortauet? Jeg har tenkt masse på den babyen altså.

Gjest mor i juni
Skrevet

Men jeg svarte på feil sted, fikk telefon så jeg snakket og skrev på likt :o)

Åkæi da! :-)

laguna1365380434
Skrevet

Godt det er noen som er enig med meg altså.

Du, hvordan går det med babyen på fortauet? Jeg har tenkt masse på den babyen altså.

Den er MYE ute fortsatt.. Men jeg har snakket med eieren, og hun har babycalling i vognen,og grunnen til at den er på fortauet og ikke i bakhagen er at da kan hun stikke hodet ut av vinduet og kikke etter den nå og da..(vår leil er gjennomgående, men tydligvis ikke hennes)

Jeg sa jo ikke at jeg direkte LURTE på henne, bare småskravlet litt..;)

Hun virket i allefall blid og snill, det finnes nok naturlige forklaringer på det aller meste!:-)

Selvom jeg antagelig hadde vært litt redd for å sette en unge på fortauet i Oslo så lenge i slengen..Men dette har jeg ikke noe greie på, og med babycalling og alt mulig er det sikkert helt.greit.. Ungen har sikkert godt av frisk luft!

:-)

Annonse

Skrevet

Den er MYE ute fortsatt.. Men jeg har snakket med eieren, og hun har babycalling i vognen,og grunnen til at den er på fortauet og ikke i bakhagen er at da kan hun stikke hodet ut av vinduet og kikke etter den nå og da..(vår leil er gjennomgående, men tydligvis ikke hennes)

Hun virket i allefall blid og snill, det finnes nok naturlige forklaringer på det aller meste!:-)

Selvom jeg antagelig hadde vært litt redd for å sette en unge på fortauet i Oslo så lenge i slengen..Men dette har jeg ikke noe greie på, og med babycalling og alt mulig er det sikkert helt.greit.. Ungen har sikkert godt av frisk luft!

OK, da slipper jeg å tenke mer på det :o)

Hvis hun har babycalling og full oversikt, virker det greit nok. Hmmmm, jeg hadde aldri gjort da og jeg er ingen hønemor. Hun må være en modig dame ;o)

Gjest brusk
Skrevet

"Eieren" ? thihi

Skrevet

Men det er lov å bli forbannet og skrivet et skarpt innlegg her.

Men det hadde som Shandy sier hvert greit å bruke sitt egen nick så hadde nok reaksjonene vært annerledes. Tenk om det var deg som skulle jobbe fra august og aldri fikk fred.

ER mye man kan bli irritert over (f.eks jeg - som stadig ender i /rett ved byggetomter der det bråkes fra morgen til kveld i åresvis.) .. men enkelte ting bør man bare ikke forsøke å gjøre noe med. Selv om man er irritert.

Hvis jeg derimot ikke tenkte slik så kunne jeg jo alltids sendt inn en protest på at de bygger ut vgs'en ved huset der jeg bor. DET BRÅKER!

Skrevet

ER mye man kan bli irritert over (f.eks jeg - som stadig ender i /rett ved byggetomter der det bråkes fra morgen til kveld i åresvis.) .. men enkelte ting bør man bare ikke forsøke å gjøre noe med. Selv om man er irritert.

Hvis jeg derimot ikke tenkte slik så kunne jeg jo alltids sendt inn en protest på at de bygger ut vgs'en ved huset der jeg bor. DET BRÅKER!

Jeg ender alltid opp på jobber hvor man skal pusse opp :o) Jeg tror ikke jeg har jobbet et eneste sted hvor de ikke drev med oppussing.

Nå plages ikke jeg av vanlig ungestøy da. Her er ca 20 unger uti bakgården som leker og sparker fotball og det synes jeg er riktig hyggelig. Men det synes ikke naboen under. Jeg fikk en skikkelig skrape her om dagen fordi tre unger klatret på sykkelbodtaket hans og opp til meg. Minstemann er ikke hjemme så ingen av ungene var mine.

Gjest sandex
Skrevet

Skal være glad for at det finnes folk som vil starte opp barnehager :)

De fleste er vel likevel ikke hjemme på dagtid, og barna er jo bare ute på ettermiddagen, f.eks. fra 13.00 til 16.30 på hverdager. Er det såå plagsomt da?

Gjest tulaluralura
Skrevet

dakkars....

Gud forby å ha en BARNEHAGE i nabolaget. huff og huff.

Jeg føler med dere. Helt sant.

Og håper dere blir forskånet fra å reprodusere selv. For tenk å ha unger i DRØMMEHUSET?

ANGST og bæven

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Nå har jeg lest alle trådene nedover her og jeg synes folk er uvanlig sure.

Jeg skjønner deg jeg. Jeg fikk plutselig barnehage fem meter fra vinduene mine og det var ikke ørens lyd å få hele dagen om sommeren. For ikke å snakke om folk som bandt bikkje under vinduet mitt når de skulle levere ungen og bikkja gneldret i 20 min

Og ungene skrek når foreldrene gikk. En presterte å skrike to timer hver dag. Det var forferdelig å høre, både fordi jeg synes synd på ungen og fordi han holdt meg våken. Jeg startet ikke jobben før klokka 10 og trengte å sove fordi jeg hadde en liten baby som var våken mange ganger om natta fordi han skulle ha mat.

Og de voksne skrek, ungene slo seg, ingen gjorde noen ting og ungene kunne hyle lenge.

Jeg har to barnehager her jeg bor nå men akkurat så langt unna at jeg ikke blir forstyrret. Og jeg kjenner masse mennesker som har flyttet fordi barnehagen lå i første etasje i blokka de bodde og det gikk ikke an å bruke verandaen før ungene gikk hjem. Deretter kom alle naboungene og holdt det gående til 11 om kvelden om sommeren.

dorthe du har et poeng her. Hadde damen ikke sagt så mye dumt, hadde hun sikkert fått mer sympati. Det er noen bhg'r der ungene skriker høyest mulig, for de kjeder seg, eller ikke er venner osv..... slitsomt!

Annonse

Bente831365380491
Skrevet

Ligger ungen og sover i vogna på fortauet? Der alle kan gå forbi? Det hadde ikke jeg tort! Det er så mange rare folk her i verden, at plutselig så kunne man risikere at både vogna og ungen var borte....

Gjest Naturbarn
Skrevet

Jeg føler med deg, masse unger som skriker og skråler dagen lang!

Men jobber du ikke,da?Da er du jo borte når ungene holder på?

Og hvorfor kaller du naboene dine med hermetegn?Liker du dem ikke, eller er de ikke fine nok som naboer?

Favorittshowet ditt må være det britiske med Mrs Bucket!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...