Gå til innhold

Gi meg inspirasjon!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Daisy
Skrevet

Må lese til eksamen!! Gi meg inspirasjon. Er så mange andre ting jeg heller vil gjøre....

Skrevet

Vil du lese samme faget i sommer / til høsten, eller kan du tenke deg å bli ferdig med det nå for så å kunne gå videre? Det er alltid min inspirasjon - om jeg bare står på litt nå, så blir jeg faktisk ferdig med dette faget. Ett semester til med samme fag vil være helt pyton.

Skrevet

Huff, jeg skjønner åssen du sliter med motivering...

At man da har internett, og det finnest såå mye annet moro å ta seg til ( det er tilogmed gøy å vaske hus)

Det er desverre bare SPARKE seg i rumpen og hoppe i det!

Lykke til da:)

Gjest Daisy
Skrevet

Huff, jeg skjønner åssen du sliter med motivering...

At man da har internett, og det finnest såå mye annet moro å ta seg til ( det er tilogmed gøy å vaske hus)

Det er desverre bare SPARKE seg i rumpen og hoppe i det!

Lykke til da:)

Ja! Jeg har faktisk lyst til å rydde og vaske!!!

Skrevet

Ja! Jeg har faktisk lyst til å rydde og vaske!!!

Velkommen inn!

Gjest Daisy
Skrevet

Velkommen inn!

Nok å gjøre her hjemme hos meg selv ;o)

Skrevet

Nok å gjøre her hjemme hos meg selv ;o)

Jeg er bare så forferdelig glad for at jeg er ferdig med eksamener for en bitteliten stund fremover.

Min avsluttende eksamen for et par år siden står fortsatt som nesten marerittaktig. Jeg orket ikke å lese i flere uker, hjernen min hadde rett og slett fått nok. Var jeg så disiplinert at jeg fikk truet meg selv til å sette meg ned og lese, da leste jeg samme side en tre-fire ganger uten å få med meg innholdet. Ga helt opp jeg, og bare lot det stå til.

Heldigvis gikk det helt fint. Det går helt sikkert fint med deg også.

Når er den fæle dagen?

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg er bare så forferdelig glad for at jeg er ferdig med eksamener for en bitteliten stund fremover.

Min avsluttende eksamen for et par år siden står fortsatt som nesten marerittaktig. Jeg orket ikke å lese i flere uker, hjernen min hadde rett og slett fått nok. Var jeg så disiplinert at jeg fikk truet meg selv til å sette meg ned og lese, da leste jeg samme side en tre-fire ganger uten å få med meg innholdet. Ga helt opp jeg, og bare lot det stå til.

Heldigvis gikk det helt fint. Det går helt sikkert fint med deg også.

Når er den fæle dagen?

Ikke før 8.juni! Heldigvis en stund til enda.

Skrevet

Ikke før 8.juni! Heldigvis en stund til enda.

Er det pent vær i oslo enda?

Her er det ikke noe å skryte av, dessverre.

Dersom det å sitte og lese gir deg brekninger, gå heller en tur og snakk med deg selv. Still deg spørsmål som du kan forvente å få på eksamen, og svar på dem selv etterpå.

Ta for det et tema og legg ut om det for mammen og pappen, og se om du forklarer deg godt nok til at de skjønner hva du mener.

Skriv resyméer av hver bok eller utvalgte temaer.

Byr alt dette deg imot, legg deg i Frognerparken med et pledd, en saftig og svær is og nyt livet.

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Vil du lese samme faget i sommer / til høsten, eller kan du tenke deg å bli ferdig med det nå for så å kunne gå videre? Det er alltid min inspirasjon - om jeg bare står på litt nå, så blir jeg faktisk ferdig med dette faget. Ett semester til med samme fag vil være helt pyton.

Heldig du som har så god tid... Jeg har eksamen i morgen og tre fredager på rad... Har lest i hele går og dag... Håper bare det går bra.. Leser om språkhistorie, sosolingvistikk og dialekter.. Det er så mye å huske..

Gjest Daisy
Skrevet

Er det pent vær i oslo enda?

Her er det ikke noe å skryte av, dessverre.

Dersom det å sitte og lese gir deg brekninger, gå heller en tur og snakk med deg selv. Still deg spørsmål som du kan forvente å få på eksamen, og svar på dem selv etterpå.

Ta for det et tema og legg ut om det for mammen og pappen, og se om du forklarer deg godt nok til at de skjønner hva du mener.

Skriv resyméer av hver bok eller utvalgte temaer.

Byr alt dette deg imot, legg deg i Frognerparken med et pledd, en saftig og svær is og nyt livet.

Det er fint vær, men ikke såååå fint... Kanskje jeg tar meg en tur i parken på lørdag.

Jeg kan ikke spørre meg selv, for jeg vet ikke svarene. Da blir jeg bare frustrert!

Gjest bebba
Skrevet

Ta intensive økter, du finner selv ut hvor lange de skal være. Ta deg gode pauser og gjør det du har lyst til f.eks. å vaske og rydde. Da hviler du hjernen og får beveget deg litt.

Dette gjorde jeg den gangen jeg dro i voksen alder til USA for å studere og viste ikke hvordan jeg skulle gripe det an. Hadde ikke studert på engelsk før, ikke bodd i noe land med engelsk før, og ikke studert på mange, mange år. I begynnelsen var det nok å lese i ca. 10 minutter og tvinge meg til å konsentrere meg, da sto jeg opp og gikk litt rundt eller strikket litt (som jeg er spesielt glad i) i ca. 10 minutter igjen. Etterhvert økte jeg på. Samme gjorde jeg i forelesningene som var opptil to timers lange, og jeg kan love deg at det var ikke mye jeg fikk utav de første. Jeg økte også på der til jeg kunne holde ut hele forelesningen. Dette er min oppskrift, og leiligheten var aldri så ryddig som når jeg satt hjemme og leste for da brukte jeg gjerne pausene på å vaske og rydde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...