Gå til innhold

Tips mot hodepine??

Gjest holder på å bli gal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en forferdelig hodepine, som har vart i 3 dager snart! Forsvinner ikke om natta heller....Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette? Det ødelegger meg helt! Har tatt 2 pinex idag, vil ikke ta noe mer, da jeg er gravid. Har ikke tatt noe de andre dagene heller, men pint meg gjennom det! Helt pyton!

Sover ikke bra om natten heller, drømmer mye. Kan det ha noe å si??

Fortsetter under...

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg pleier å få sånn hodepine i flere dager hvis jeg har vært veldig stresset. Da pleier jeg som regel også å være stiv i nakken etc. Det hjelper ofte litt med en massasje, men ellers er det ikke mye å gjøre med. Hjelper ikke meg med hodepinetabletter heller.

Skrevet

Jeg pleier å få sånn hodepine i flere dager hvis jeg har vært veldig stresset. Da pleier jeg som regel også å være stiv i nakken etc. Det hjelper ofte litt med en massasje, men ellers er det ikke mye å gjøre med. Hjelper ikke meg med hodepinetabletter heller.

Har vært litt stresset ja, men er plaget med ryggen, og det kommer derfra! Klarer ikke å gjøre noe!!!

Blir så frustrert...

Skrevet

Har desverre ikke noe råd å komme med, annet enn massasje, som Daisy også sier. Det er vel migrene du har, siden det er såpass hard, og det er aldeles for jævlig. Det er jeg den første til å forstå, og sender all min sympati til deg.

Lær mannen din hvor han skal trykke - gjerne over nesebenet(fungerer endel for meg), samt massere. Husker godt mamma masserte meg når jeg var liten, hun visste akkurat hvordan hun skulle gjøre det - i og med hun hadde hatt migrene selv.

God bedring.

Gjest malun
Skrevet

Klem helt innerst mellom tommel og pekefinger, i den "hudfolden" i hånden der før beinet begynner. Har du hodepine, merker du raskt et veldig vondt punkt der. Masser det i noen minutter, før du bytter til den andre hånden og gjentar det.

Etter en stundt vil det føles som om hodepinen "glir" av deg.

Gjest Rusle
Skrevet

Har vært litt stresset ja, men er plaget med ryggen, og det kommer derfra! Klarer ikke å gjøre noe!!!

Blir så frustrert...

Hvis hodepinen er uutholdelig, kan du jo oppsøke legevakt.

Annonse

Gjest papirtiger
Skrevet

Mest sannsynlig mangler du væske, drikk mye kaldt vann. Spesielt viktig nå som du er gravid.

laguna1365380434
Skrevet

Klem helt innerst mellom tommel og pekefinger, i den "hudfolden" i hånden der før beinet begynner. Har du hodepine, merker du raskt et veldig vondt punkt der. Masser det i noen minutter, før du bytter til den andre hånden og gjentar det.

DET tror jeg at jeg kan forklare! Sånn har velmenende folk har gjort på meg maaange ganger..

Du skal være litt hard inne i hånda der, om du har hodepine, ikke sant? Og liksom massere ut det harde punktet?

Det gjør nemlig så dritvondt å bli klemt der, at en øyeblikkelig glemmer at en hadde den skrekkeligste hodepine..Enkelt og grei!

Da er det like godt råd mot hodepine å f.eks knekke lilletåa, eller lignende..;-)

Nope, har jeg vondt vil jeg ha pille, gjerne en sterk en.

*konservativ og lite åpen for det alternative*

Gjest mor i juni
Skrevet

Jeg hadde slike perioder i løpet av svangerskapet, og skjønner altfor godt hvordan du har det.. Sovnet med hodepine og våknet med hodepine - flere dager i strekk over mange uker.

Jeg har ikke noe godt råd til deg, jeg måtte ty til paralgin forte 3-4 ganger. Bare en halv hver gang. Paracet er greit i graviditeten, og 1 gram pr gang er greit, sa jordmor.

Hjalp ikke meg med å ligge på mørkt og kjølig rom heller, men kanskje det funker for deg? Evt kald klut på panna.

Litt massasje av nakke, hode og panne?

Skrevet

Klemmer du på et ekte triggerpunkt vil du få forsterket referert smerte.

Har du f.eks vondt i hodet og finner et triggerpunkt i m.masseter (kjevemuskelen, ligger midt i kinnet), da vil smerten i hodet bli ti ganger verre. Ved videre stimulering skal smerten bli mindre innen et minutt for så å forsvinne for en tid.

Gjest malun
Skrevet

DET tror jeg at jeg kan forklare! Sånn har velmenende folk har gjort på meg maaange ganger..

Du skal være litt hard inne i hånda der, om du har hodepine, ikke sant? Og liksom massere ut det harde punktet?

Det gjør nemlig så dritvondt å bli klemt der, at en øyeblikkelig glemmer at en hadde den skrekkeligste hodepine..Enkelt og grei!

Da er det like godt råd mot hodepine å f.eks knekke lilletåa, eller lignende..;-)

Nope, har jeg vondt vil jeg ha pille, gjerne en sterk en.

*konservativ og lite åpen for det alternative*

men nå ble det jo faktisk bedt om et alternativ til tabletter, da...

laguna1365380434
Skrevet

men nå ble det jo faktisk bedt om et alternativ til tabletter, da...

Joda, men den der er da annerkjent som humbug?

Gjest malun
Skrevet

Joda, men den der er da annerkjent som humbug?

Tja...jeg gir egentlig blanke i om det dreier seg om en placebo-effekt eller ikke, så lenge jeg har en opplevelse av at det virker.

Annonse

Gjest mor i juni
Skrevet

Glemte å si.. har du ødemer i kroppen? Bl.a. hodepine _kan_ være et tegn på svangerskapsforgiftning..

laguna1365380434
Skrevet

Tja...jeg gir egentlig blanke i om det dreier seg om en placebo-effekt eller ikke, så lenge jeg har en opplevelse av at det virker.

Virker det er jo alt bare velstand!:-)

Hos meg har metoden bare det resultat at jeg fortsatt har hodepine OG vondt i hånda..;)

Gjest iskaldt
Skrevet

Mest sannsynlig mangler du væske, drikk mye kaldt vann. Spesielt viktig nå som du er gravid.

En greier å drikke mer om vannet ikke er helt iskaldt.

Gjest malun
Skrevet

Virker det er jo alt bare velstand!:-)

Hos meg har metoden bare det resultat at jeg fortsatt har hodepine OG vondt i hånda..;)

Hehe, ikke så bra, selvsagt.

Skrevet

Glemte å si.. har du ødemer i kroppen? Bl.a. hodepine _kan_ være et tegn på svangerskapsforgiftning..

Hva er ødemer??

Har bestandig vært plaget av mye hodepine. Fikk beskjed av legen at jeg skulle være forsiktig med å ta smertestillende til jeg var over de 3 første månedene.

Tror hodepinen kommer av stramme muskler i ryggen og nakken. Er veldig plaget med det, og kjenner at det kommer derfra...

Skrevet

Hva er ødemer??

Har bestandig vært plaget av mye hodepine. Fikk beskjed av legen at jeg skulle være forsiktig med å ta smertestillende til jeg var over de 3 første månedene.

Tror hodepinen kommer av stramme muskler i ryggen og nakken. Er veldig plaget med det, og kjenner at det kommer derfra...

Går du til fysikalsk behandling?

Viss ikke, be om en rekvisisjon av legen din.

Skrevet

Går du til fysikalsk behandling?

Viss ikke, be om en rekvisisjon av legen din.

Går ikke til det nå, men har gjort det tidligere. Det hjelper ikke. Har sikkert vært hos 6 forskjellige fysioterapeuter, manuellterapeut, kiropraktor, akupunktur, homøpat, ortopeder osv osv. Ingenting hjelper, og derfor er det ikke noe vits å betale i dyre dommer for å få behandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...