Gå til innhold

Ekkelt med "anonym i dag"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flytte eller ferie?

Ferien kan jeg eventuelt misunne littegrann, men definitivt ikke flytting.

Nei heldivis ikke flytte. Vi skal bare på fjellet - som vanlig :-)

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• shandy

22

• cecily

4

• Mistera

2

• damedame

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har selv skrevet under anonym noen ganger, men det er fordi jeg kjenner flere her(ikke faste) i dagliglivet, og de da kan lettere avsløre nicket mitt!

Og iogmed at jeg har vært ganske open her inne og det ikke er "alle" dem jeg vil skal vite diverse ting om meg så har det blitt anonymt...

Men som Mor I Juni skriver, jeg kjenner DOL, har jo vært her siden 98. og vet at "vi" kan være ganske så harde på tastaturet i noen sammenhenger, og det vet vel de fleste faste Dolere om...

Gjest Daisy
Skrevet

Jo, det er nå så, men vitsen med å spørre om råd, og få råd her inne, må da være å få noe vettugt ut av det.

Det får de altså IKKE når de er redd for å få riper i lakken på sitt eget nick - synd men sant :-)

Når skal du kalve da?

Men det er jo ikke sikkert man vil bli gjenkjent med alt mulig hvis det er noen som kjenner en i RL.

Skrevet

jeg bruker sikkert 10 nick...hva er galt med det?? vist man vil være anonym so what??

Skrevet

Skjønte hva hun mente, da.. ;-) Når den kommer? Tja, den som visste det ;-)

Datoen er satt til 20. Men med slingringsmonn på +/- 2 uker, så har jeg i praksis termin i nesten hele juni.. :-)

...sniker meg inn.

Lykke til med fødselen og tiden som kommer!

Skrevet

jeg bruker sikkert 10 nick...hva er galt med det?? vist man vil være anonym so what??

Men vi kjenner deg ikke heller og du får derfor ikke noen personlige svar men hvis du synes det er greit så er det samme for meg.

Annonse

Gjest mor i juni
Skrevet

...sniker meg inn.

Lykke til med fødselen og tiden som kommer!

Tusen takk! :-)

Skrevet

av at folk gidder å irritere seg over dem som bruker anonyme nick! La nå folk få undertegne med hva de vil. Dèt er internett. Dèt er sånne diskusjonsteder som dette.

Du vil aldri klare å få en slutt på det likevel. Så bare aksepter det, og svar dem utifra det de har skrevet.

Gjest bebba
Skrevet

Næ, jeg er ikke helt sikker på om alle tenker sånn skjønner du.

Det er endel som ikke forstår, at de hadde fått mer sympati og forståelse, hvis leserne var klar over bakgrunnen deres og ikke bare et enkelt innlegg.

Også får man kommentarer som, "du forstår ikke" "og jeg kan ikke utdype mer" Da blir det vanskelig og komme med noe meningsfylt.

Må du svare og komme med noe meningsfylt? Jeg forstår ikke problemet ditt.

Skrevet

Men det er jo ikke sikkert man vil bli gjenkjent med alt mulig hvis det er noen som kjenner en i RL.

Nei det er jo sant, jeg mener hvis du treffer andre dolere som vet om nicket ditt.

Det beste er igrunn å holde det for seg selv - det har ikke jeg gjort desverre, ikke fordi jeg har truffet så mange dolere, men fordi jeg engang for noen år siden hadde hjemmeside på dol. Med bilder av meg og mine.

Jeg måtte da (for noen år siden) bytte til et annet fast nick. Ikke for å skjule meg for dolere, men en viss annen person. Det gikk ikke så lang tid før jeg ble gjenkjent her inne, men det gjorde ikke så mye, så lenge han andre satt å glante etter Shandy :-)

Nå driter jeg i hva han måtte finne på av sprell, og er også veldig forsiktig med hva jeg skriver om mitt privatliv.

Blir det noe faenskap igjen, har jeg et fast nick til jeg kan bruke isåfall.

Men det skal mye til, for mitt andre jeg er "Shandy" :-)

Gjest Daisy
Skrevet

Nei det er jo sant, jeg mener hvis du treffer andre dolere som vet om nicket ditt.

Det beste er igrunn å holde det for seg selv - det har ikke jeg gjort desverre, ikke fordi jeg har truffet så mange dolere, men fordi jeg engang for noen år siden hadde hjemmeside på dol. Med bilder av meg og mine.

Jeg måtte da (for noen år siden) bytte til et annet fast nick. Ikke for å skjule meg for dolere, men en viss annen person. Det gikk ikke så lang tid før jeg ble gjenkjent her inne, men det gjorde ikke så mye, så lenge han andre satt å glante etter Shandy :-)

Nå driter jeg i hva han måtte finne på av sprell, og er også veldig forsiktig med hva jeg skriver om mitt privatliv.

Blir det noe faenskap igjen, har jeg et fast nick til jeg kan bruke isåfall.

Men det skal mye til, for mitt andre jeg er "Shandy" :-)

Jeg har ikke så mange her inne jeg kjenner, men det er noen i RL som vet om nicket jeg bruker. Så hvis de VIL, kan de komme inn å se. Derfor gidder jeg ikke skrive om kjønnsvorter o.l (ha ha bare eksempler)

Skrevet

Skjønner poenget ditt, men synes egentlig det er verre med dem som slenger dritt under ukjent nick.

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, men samtidig skjønner jeg godt at folk gjør det. Ofte gjelder slike spørsmål problemstillinger som ivolverer flere enn dem selv, enten det er sjefen, svigermor eller barna - og da tar man ekstra hensyn for å sikre disse anonymitet selv om man kanskje er mindre nøye med sin egen.

Selvsagt kan dette påvirke kvaliteten på svarene - men det må jo den anynome ta på sin egen kappe.

Annonse

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Men jeg tror de faste nickene også kan gjøre at folk får støtte fra de de "kjenner" uansett hva saken gjelder. Og det blir jo heller ikke rett.

Det jeg tenker om denne saken er at de som undertegner seg "ikke nick i dag" etc. formelig ber om spekulasjoner om hva deres faste nick er. For de får jo sagt at de egentlig har et annet nick. Er ikke det unødvendig å fortelle?

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, men jeg tror nok at de som undertegner med "anonym i dag" er fullstendig klar over at de kan få mer motstand da enn om de hadde undertegnet med eget nick. De har likevel valgt å gjøre det, så da har de sikkert gode grunner for det.

Noen ganger lurer jeg på om folk skriver anonymt for å få folks_ærlige_mening - altså at de regner med at de fleste bare jatter med hvis de undertegner med fast nick.

Skrevet

Jeg har selv skrevet under anonym noen ganger, men det er fordi jeg kjenner flere her(ikke faste) i dagliglivet, og de da kan lettere avsløre nicket mitt!

Og iogmed at jeg har vært ganske open her inne og det ikke er "alle" dem jeg vil skal vite diverse ting om meg så har det blitt anonymt...

Men som Mor I Juni skriver, jeg kjenner DOL, har jo vært her siden 98. og vet at "vi" kan være ganske så harde på tastaturet i noen sammenhenger, og det vet vel de fleste faste Dolere om...

Jeg har litt dårlig forbindelse her, så derfor er det langt mellom svarene.

Joa, jeg skjønner hva du skriver, og forstår. I og med du skriver som du gjør, så er du sikkert også av dem som tåler å høre andre meninger enn du selv har.

Men det er det slettes ikke alle som gjør, og da får de som mange sier - takke seg selv.

Det jeg syntes er ekkelt, er hvis det f.eks er folk som virkelig har problemer med både det ene og det andre - for så å skrive et innlegg om en filleting som egentlig er bare tull å henge seg opp i, men som for dem kan være enda EN ting som topper isfjellet.

Da svarer man som regel ikke helt korrekt. Men igjen de får da takle det, selv om jeg ser at mange ikke gjør det.

Ha en fin dag :-)

Skrevet

Jeg har litt dårlig forbindelse her, så derfor er det langt mellom svarene.

Joa, jeg skjønner hva du skriver, og forstår. I og med du skriver som du gjør, så er du sikkert også av dem som tåler å høre andre meninger enn du selv har.

Men det er det slettes ikke alle som gjør, og da får de som mange sier - takke seg selv.

Det jeg syntes er ekkelt, er hvis det f.eks er folk som virkelig har problemer med både det ene og det andre - for så å skrive et innlegg om en filleting som egentlig er bare tull å henge seg opp i, men som for dem kan være enda EN ting som topper isfjellet.

Da svarer man som regel ikke helt korrekt. Men igjen de får da takle det, selv om jeg ser at mange ikke gjør det.

Ha en fin dag :-)

Går bra det, jeg sitter med LAN3 så jeg er på 24/7:)

Jeg er ikke redd for å sværte mitt nick, det er nok sværtet i fra før, men det får man om man er ærlig ikke sant!

Da er det værre med dem som hyler og skriker om det ene forså å kamuflere seg under et annet nick i en sak de ikke vil at nicket skal blir "sett ned på"

MEN jeg skjønner jo at de som kjenner folk her inne i RL må få kamuflere seg når de vil skrive innlegger som de IKKE vil at andre skal vite om...

Skrevet

av at folk gidder å irritere seg over dem som bruker anonyme nick! La nå folk få undertegne med hva de vil. Dèt er internett. Dèt er sånne diskusjonsteder som dette.

Du vil aldri klare å få en slutt på det likevel. Så bare aksepter det, og svar dem utifra det de har skrevet.

Jeg får aldri forandret det nei, og det er ikke det jeg prøver på heller. Jeg bare påpekte noe.

De får også svar etter hva de skriver ja.

Skrevet

Det burde jo være en pekepinne på at man etter beste evne bør prøve å svare hyggelig og med et snev av folkeskikk til de fleste.....verre enn det er det ikke, faktisk!

Skrevet

Nei, jeg forstår ikke hvorfor det skulle være 'ekkelt'?

Folk må få gjøre som de vil. Og det kan da bare evt plage dagens anonyme at svarene er kortere enn de kanskje ville fått ved å signere med vanlig og gjenkjennbart nick.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...