Gå til innhold

Jeg er verdens mest inneffektive!

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Jeg rydder i klesskap, og det er noe av det verste..Men svært nødvendig!

Jeg blir ikke kvitt NOE! Fordi jeg er en sentimental og manisk dust..

Jeg drømmer om et ryddig klesskap, som KUN inneholder ting jeg faktisk kunne tenke meg å bruke.

I mitt er det mildt sagt hummer&kanari.

Men jeg får altså totalt besluttningsvegring. Tenker at dette var jo en gave, og DENNE, den var jo så dyr, og tte nattkjoler..hmm, det er jo egentlig ikke så mange.. Og sånn denne er jo ny den kan jeg ikke kaste, men da må jeg ha den gamle og, for den er egentlig kulere.. Og sånn at alle må jo ha ett eller annet med flammemønster..;)OSV,OSV..BLÆH!

Jeg rydder alltid alt ut, sorterer i diverse "kanskje hauger" og ender med å putte alt tilbake, bare innerst.

Det er smekkfullt i skap og kommode.

Noen som har et tips eller tre for effektiv og nådeløs klesskap sortering?

Trenger man tre nattkjoler? Hva med en kjole som er dødsfin, men som gjør slemme ting med figuren min? Eller genser man fikk til jul av noen man liker, men som ikke er noe særlig fin? Sånne ting..

Desperat etter ett eller annet rydde system som kan adopteres..!

Tips?

P.S dette gjelder KUN klær..Alt annet og jeg er en nådeløs kaster. Why?!:-o

Gjest tudelitu
Skrevet

Jeg er helt konsekvent når jeg rydder i kleskap og kommoder. Jeg kaster ikke, men gir det bort til Fretex som tjener noen slanter på videresalg.

Når det gjelder barnet mitt, går jeg på str. i nakkemerket, alt som er under 140 går i gi-bort-posen.

Når det gjelder mine egne klær pakker jeg bort det som er falmet, slitt og det jeg er lei av å bruke. Forsikrer meg selv om at det er for sent å angre nå.

Såååååå...tar jeg meg en shopping-tur og unner meg noen nye plagg som belønning. Syns det er såååå mye pent å finne i klesbutikkene. Passer på å ikke kjøpe for mye eller plagg jeg vet jeg ikke kommer til å bruke så mye.

Elliminer alle angretanker:)

Gjest mor i juni
Skrevet

Ikke forbarm deg over kanskje-bunken. :-)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

1."Noen som har et tips eller tre for effektiv og nådeløs klesskap sortering?"

JA: få med en venninne en times tid, så lærer du straks en ny strategi. (ny og mer brutal)

2. " Hva med en kjole som er dødsfin, men som gjør slemme ting med figuren min?" : GIS BORT ... "Eller genser man fikk til jul av noen man liker, men som ikke er noe særlig fin?": GIS BORT. " Sånne ting..": GIS BORT.

Veldig tøft, men akk så deilig etterpå! Da kan du faktisk se klærne du kan bruke!!!

Lykke til :-)

Et glass vin til å feire når du har ryddet det første skapet fritt for 'grums'

laguna1365380434
Skrevet

Takk for gode råd!:o)

Nå har jeg vært dødsbrutal! Jeg har lagt brukbare ting som jeg dog ikke bruker i stor pose til fretex, samt liten pose som veninnen min kan få kikke på..(kjolene og sånn..)

Så har jeg kastet haugevis med ting, alt med nupper og slikt, uansett attachementsgrad..:-o Meget hardt, men digg og!;)

Posene har jeg satt ned, så jeg ikke skal fristes til gjennåpning..

Nå skal jeg belønne meg selv med middag og øl.. Og shoppe på litt på lørdag..;)

Digg med skuffer og skap som ikke renner over! Om jeg nå bare kunne få ansporet typen til litt opprensk i SINE skuffer også, da blir det bra..!

:-)

Skrevet

Ja dette var dagen for å rydde i klærne.

Jeg la alle klærne utover senga, og startet sorteringa. Har en full søppelsekk som skal til Fretex, og en like stor søppelsekk som skal kastes. (De vil bare ha hele klær, og jeg hadde jo minst 5 gensere med hull under armen eller slitehull på albuen.)

Etterpå ryddet jeg inn i skapene og kommoden igjen, og har fått et mye bedre system på alt!

Har fortsatt en skuff med bukser jeg "kanskje kan få på meg hvis jeg mister 5 cm rundt livet", men jeg ser ikke på det som SÅ usannsynlig heller, så det får heller gå til Fretex om et år eller to.

Nattkjolen jeg fikk til jul som var i str 48 istedetfor 38 har jeg verken kastet eller gitt bort, jeg syns fortsatt synd på han som kjøpte den ;)

Nydelig følelse nå ikkesant?

laguna1365380434
Skrevet

Ja dette var dagen for å rydde i klærne.

Jeg la alle klærne utover senga, og startet sorteringa. Har en full søppelsekk som skal til Fretex, og en like stor søppelsekk som skal kastes. (De vil bare ha hele klær, og jeg hadde jo minst 5 gensere med hull under armen eller slitehull på albuen.)

Etterpå ryddet jeg inn i skapene og kommoden igjen, og har fått et mye bedre system på alt!

Har fortsatt en skuff med bukser jeg "kanskje kan få på meg hvis jeg mister 5 cm rundt livet", men jeg ser ikke på det som SÅ usannsynlig heller, så det får heller gå til Fretex om et år eller to.

Nattkjolen jeg fikk til jul som var i str 48 istedetfor 38 har jeg verken kastet eller gitt bort, jeg syns fortsatt synd på han som kjøpte den ;)

Nydelig følelse nå ikkesant?

Absolutt nydelig!:-)

Grattis med nyvunnen orden i systemet!

Nå blir neste her badeskapet, men det er bare barnematen..Vanskelig med "kanskjeposer" der liksom, det er ganske enkelt brukbart eller kast.

Men jeg skal rydde i CD platene mine en dag også..DET blir vrient, men jeg har jævlig liten kåk og sikkert sekshundreplater så der trengs det en litewn opprensk før innkjøp av ny hylle!

Gjest kanskje slik?
Skrevet

Det som funker for meg er å hive ting etter hvert som jeg bruker det og ikke liker det. Så om jeg har på meg en genser jeg da syns er ekkel, så kaster jeg den, osv.

Funker hetl toppers og da slipper man å rydde skapet i det hele tatt.

Likedan gjør jeg da med sokker og truser og andre ting.

Skrevet

Absolutt nydelig!:-)

Grattis med nyvunnen orden i systemet!

Nå blir neste her badeskapet, men det er bare barnematen..Vanskelig med "kanskjeposer" der liksom, det er ganske enkelt brukbart eller kast.

Men jeg skal rydde i CD platene mine en dag også..DET blir vrient, men jeg har jævlig liten kåk og sikkert sekshundreplater så der trengs det en litewn opprensk før innkjøp av ny hylle!

Hehe... Da jeg flytta sammen med samboeren min for et halvt år siden fant vi ut at vi ikke kunne ha framme alle cd-ene, så alle hans ble satt i stua, og alle mine ble lagt i kjelleren. Men jeg lurer på om det ikke er på tide med en ordentlig sortering nå snart.

Tar det til jul ;)

Skrevet

Problemet er at dere jenter har altfor mye klær som er fullt brukbare. Hadde dere brukt klærne til de var slitt før dere kjøpte noe nytt hadde ikke dette vært noe problem.

Dere kjøper en ny topp eller eller kjole selv om det bugner av slike plagg i skapet deres fra før som knapt er brukt.

Dere kan jo ikke gå med samme plagget tre ganger:-).....hva ville ikke en venninne si da??...det er jo verre en atomkrig.

Enklere for oss menn som har to til tre plagg av hver type og de brukes til det er slitt.

Med andre ord drar vi ikke på oss bekymringer vi ikke trenger å ha:-)

Du får gi bort det som er brukbart, så andre kan få glede av det og kast det som ikke er brukbart (som om det fantes i ett jente-garderobeskap)

ilene1365380268
Skrevet

Jeg har samme problem som deg. Og har liten skapplass. Jeg har funnet denne løsningen; Rydder i klesskapene hyppigere, og kaster 1-3 ting (evt. FRETEX).

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Problemet er at dere jenter har altfor mye klær som er fullt brukbare. Hadde dere brukt klærne til de var slitt før dere kjøpte noe nytt hadde ikke dette vært noe problem.

Dere kjøper en ny topp eller eller kjole selv om det bugner av slike plagg i skapet deres fra før som knapt er brukt.

Dere kan jo ikke gå med samme plagget tre ganger:-).....hva ville ikke en venninne si da??...det er jo verre en atomkrig.

Enklere for oss menn som har to til tre plagg av hver type og de brukes til det er slitt.

Med andre ord drar vi ikke på oss bekymringer vi ikke trenger å ha:-)

Du får gi bort det som er brukbart, så andre kan få glede av det og kast det som ikke er brukbart (som om det fantes i ett jente-garderobeskap)

tror jenter (unntatt meg selv, selvsagt) er generelt altfor handle-glade. Og at det kjøpes mye rart, av dårlig kvalitet, som ikke holder i vask.

det er blitt slik at det selges mye DRITT. For uansett skal de jo prøve å lure oss til å kjøpe en annen fasong året etter. Dere har det myyyyye greiere, guttemenn! Det er alltid streite plagg for dere, som dessuten kler dere :P

Skrevet

Hehe , jeg har ingen tips til deg!

Jeg er nok enda verre ; jeg er 31 år men har fremdeles klær i skapet fra jeg var 17 år!!

Men jeg bruker dem også inniblant, rare meg....

Skrevet

Etter å ha sett et par episodera av "What not to wear" har jeg tøffet meg opp mentalt. Når jeg en gang blir rik, da skal jeg pælme sånn omtrent alt som ligger og henger i skuffer og skap.

Så skal jeg ut på shoppingtur. Og da skal jeg kun kjøpe skikkelig kvalitet, ikke noe møkkaklær fra h&m, vero moda og lignende. Alt som ikke ser pent ut på meg, ser ikke pent ut på meg, selv om jeg så gjerne skulle ønske det. Rett i søppelbøtta!

Halvslitte klær likedan. Rett i søppelbøtta med det! Eller Fretex da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...