Gå til innhold

Hva gjør ejg feil? bakt potet

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla
Skrevet

lagde bakte poteter i går, men de ble litt harde inni.. Hadde de i ovnen i 1,5 time på 225 grader. de var ganske store..

Før har jeg hatt dem en time, men det ble altfor lite, men skulle da tro 1,5 time holdt? Hva gjør jeg feil? Hadde dem i midten på rist. Hvor lenge har dere de i ovnen og på hvor mange grader?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har dem i ovnen til de er myke. Stikker kviv nedi for å kjenne om de er ferdige

petter smart
Skrevet

225 grader i minst 2 timer. Prøv med en gaffel og kjenn om de er myke inni.

Er det veldig store kan de trenge 3 timer, evt høyere temperatur.

Gjest Pricilla
Skrevet

Jeg har dem i ovnen til de er myke. Stikker kviv nedi for å kjenne om de er ferdige

Stakk i dem i går og, og de kjentes ferdige ut.. Men var altså litt harde inni. er litt dumt å ikke vite når de er feridige (ca.) for har jo en del tilbehør til som burde være ferdig samtidig.. Må ha minst to timer neste gang da! ; ) jaja.. takker for svar.

Skrevet

Stakk i dem i går og, og de kjentes ferdige ut.. Men var altså litt harde inni. er litt dumt å ikke vite når de er feridige (ca.) for har jo en del tilbehør til som burde være ferdig samtidig.. Må ha minst to timer neste gang da! ; ) jaja.. takker for svar.

Det går fort 2 timer syntes jeg for å få de helt ferdige.

Går alltid mye lenger tid enn anntatt.

Er potetene store kan det fort gå mer enn to timer til de er ferdige.

Skrevet

Ein ting er at det tar lenger tid enn ein forventar, men eg trur no det har litt å gjere med typen potet å gjere også. Enkelte er så melne og gode og blir ferdige fort, mens andre (t.d. ferdige "bakepoteter" vi kjøpte her for ei tid sida) står i tusen og ei natt og allikevel er harde inni...

Annonse

Gjest Nikkløs
Skrevet

Lager de i micro`n jeg. Ca.15-20 min. på 2 store poteter.

Stikker de med stekegaffel 4-5 ganger på hver side, legger de på en tallerken (uten folie) snur de etter 1/2 tiden.

Synes de blir like fine som de som blir bakt i ovn.

Gjest Pricilla
Skrevet

Det går fort 2 timer syntes jeg for å få de helt ferdige.

Går alltid mye lenger tid enn anntatt.

Er potetene store kan det fort gå mer enn to timer til de er ferdige.

Er litt rart det der.. Da samboern eide restaurant så lagde de bakte poteter på null komma niks! Tok ikke over en time i hvert fall.. var rå og i vanlig ovn.. Skjønner ikke det helt.. De ble aldri harde inni.

Skrevet

Guff opp til 250 grader, skjær kryss i dem, legg dem i grovt salt i en langpanne og bak dem til de er ferdige, 1-1,5 t

Skrevet

Er litt rart det der.. Da samboern eide restaurant så lagde de bakte poteter på null komma niks! Tok ikke over en time i hvert fall.. var rå og i vanlig ovn.. Skjønner ikke det helt.. De ble aldri harde inni.

På restaurantene lager de ikke bakte poteter i ovnen...de koker store plastkledte poteter i kasserolle og pakker de inn i aluminiumsfolie etterpå (så de skal SE bakte ut!), eller de tar dem i mikroovnen..

Jeg jobber på restaurant, og har blitt overrasket over flere av triksene deres. Maten deres er ikke så forseggjort og "fra bunnen" som man gjerne tror..

Skrevet

moren min koker de litt først også ca halvtime på grillen! kjempegodt!!

Skrevet

Jeg tar dem 45min til 1,5t alt etter størrelse, uten folie på 250 grader.

Olje i bunn av form, og havsalt oppå.

Blir ikke harde. Dersom jeg stikker i dem og de er harde har jeg dem inni litt til.

Skrevet

Er sjelden jeg lager det, men minnes at jeg pleide å ha de i ca en time, og det fungerte bra. Men lagde nå for noen dager siden, og da var de veldig harde etter en time (selv om de kjentes myke ut da jeg kjente etter med kniven)

Kanskje disse var større enn de jeg har brukt før (husker ikke siden det er så sjeldent)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...