Gå til innhold

Musepeker fryser og epost som ikke vil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp fått pc'n re-formattert og samvittighetsfullt installert programmer, bl.a. det meste av sikkerhetsforanstaltninger vil jeg tro. Operativsystem: W 98. Først som sist: Ikke be meg om å skifte operativsystem, jeg har ikke penger.

Alt ser i grunnen fint ut med unntak av to ting:

Det ene er at jeg ikke på vilkår får Eudora (gratis-versjon) i gang igjen som e-postklient. Jeg har lastet ned, installert, åpnet for Eudora i Alternativer for Internett (tilogmed prøvd tre ganger). Har endatil avinstallert Outlook (som Windows kjører opp som standard klient).

Kan føye til at da jeg kjøpte pc'n erstattet jeg også Outlook med Eudora, og da gikk alt greit (bare for å poengtere at jeg vet litt om hva jeg gjør).

Uansett - jeg ser at Eudora _er_ der, eller hva jeg skal si, fordi:

Prøver jeg å åpne 'E-post' på menylinja i Explorer, flasher Eudora-førstesiden opp etpar sekunder, men så skjer det ingenting mer. Det andre 'beviset' er at hvis jeg er inne på f.eks. en firmaside på nett, og klikker på 'Kontakt oss' (den derre direkte-epost-greia som mange har), flasher også Eudora-førstesiden opp etpar sekunder før ingenting. Den tredje varianten er at jeg prøver å åpne Eudora via Start > Programmer: Samme som skjer. Likedan hvis jeg prøver å åpne i C: og respektiv mappe.

Mitt andre og antakelig verre problem:

De siste dagene har musepeker (og skjerm?) frosset kontinuerlig. Tilstanden holder seg i etpar sekunder, før pekeren igjen lar seg flytte. Så går det en _kort_ stund før det samme skjer igjen og igjen... Jeg lurer litt på om det kan ligge for mange programmer i Oppstart el.l.? Eller handler dette om skjermkort og gud-vet-hva?

Noen med peil?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...