Gå til innhold

Hva er verst?

Anbefalte innlegg

Gjest Sal Bass
Skrevet

At en uskyldig blir dømt?

Eller at en skyldig går fri?

Fortsetter under...

Gjest åpen bart
Skrevet

Faktisk kan så mange som 10 skyldige gå fri før det er like ille som at 1 uskyldig blir dømt.

Dette er common knowledge.

ShitDiddelyDo
Skrevet

At 1 uskyldig blir dømt.

Heller 100 skyldige som går fri enn 1 uskyldig som blir dømt.

Gjest Sal Bass
Skrevet

At 1 uskyldig blir dømt.

Heller 100 skyldige som går fri enn 1 uskyldig som blir dømt.

Vil du da si at for eksempel Gamal Hossein burde få gå fri, siden det ikke er lagt fram fellende bevis for at han er skyldig? Da er det jo med andre ord en viss sjanse for at en uskyldig er dømt, og i så fall er vel det ganske ille?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vil du da si at for eksempel Gamal Hossein burde få gå fri, siden det ikke er lagt fram fellende bevis for at han er skyldig? Da er det jo med andre ord en viss sjanse for at en uskyldig er dømt, og i så fall er vel det ganske ille?

Jeg har bare Hosein-saken fra media, og ut ifra det jeg der har lest forundrer det meg at han ble dømt.

Det samme gjelder Orderud-saken, som jeg føler at jeg fulgte ganske nøye.

Skrevet

Å bli uskyldig dømt er verst mener jeg. Er glad vi ikke har dødsstraff i norge. Det er jo tilfeller der uskyldige har blitt dømt til døden, for så å blitt funnet uskyldig... da det likevel var for sent.

Annonse

Gjest tjohooo
Skrevet

Faktisk kan så mange som 10 skyldige gå fri før det er like ille som at 1 uskyldig blir dømt.

Dette er common knowledge.

Det blir en holdningsfilosofisk problemstilling som ikke har noe med "kunnskap" å gjøre ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...