Gjest Sal Bass Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 At en uskyldig blir dømt? Eller at en skyldig går fri? 0 Siter
Gjest åpen bart Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 Faktisk kan så mange som 10 skyldige gå fri før det er like ille som at 1 uskyldig blir dømt. Dette er common knowledge. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 At 1 uskyldig blir dømt. Heller 100 skyldige som går fri enn 1 uskyldig som blir dømt. 0 Siter
Gjest Sal Bass Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 At 1 uskyldig blir dømt. Heller 100 skyldige som går fri enn 1 uskyldig som blir dømt. Vil du da si at for eksempel Gamal Hossein burde få gå fri, siden det ikke er lagt fram fellende bevis for at han er skyldig? Da er det jo med andre ord en viss sjanse for at en uskyldig er dømt, og i så fall er vel det ganske ille? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 Vil du da si at for eksempel Gamal Hossein burde få gå fri, siden det ikke er lagt fram fellende bevis for at han er skyldig? Da er det jo med andre ord en viss sjanse for at en uskyldig er dømt, og i så fall er vel det ganske ille? Jeg har bare Hosein-saken fra media, og ut ifra det jeg der har lest forundrer det meg at han ble dømt. Det samme gjelder Orderud-saken, som jeg føler at jeg fulgte ganske nøye. 0 Siter
Lucretia Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Å bli uskyldig dømt er verst mener jeg. Er glad vi ikke har dødsstraff i norge. Det er jo tilfeller der uskyldige har blitt dømt til døden, for så å blitt funnet uskyldig... da det likevel var for sent. 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Faktisk kan så mange som 10 skyldige gå fri før det er like ille som at 1 uskyldig blir dømt. Dette er common knowledge. Det blir en holdningsfilosofisk problemstilling som ikke har noe med "kunnskap" å gjøre 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.