Gå til innhold

selskapslek

Anbefalte innlegg

Gjest Sectio
Skrevet

Noen som kan noen morsomme eller koselige selskapsleker/aktiviterer man kan gjøre i et bryllup. Gjerne mens man sitter til bords.

Imponer meg.... :-)

Fortsetter under...

Skrevet

Selskapslek i bryllup???

Det eneste jeg kan komme på er den sangen, hvor de synger sånn at "alle som har fått fartsbot reiser seg, reiser seg, alle som har fått fartsbot setter seg. De som har måne reiser seg osv osv."

mariaflyfly
Skrevet

Dropp det, for guds skyld! Selskapsleker er bare nitrist og pinlig.

Gjest letitia
Skrevet

Få frem flere par, det nygifte selvsagt samt et par mer erfarne og mindre erfarne enn brudeparet.

Spør spørsmål som: Hvem har mest økonomisk sans? Hvem vet hvor alle tupperwareboksene ligger? Hvem bød ut på første date? osv....

En får utdelt to plakater pr individ, en "hun" og en "han". Parene skal svare individuelt, men konkurransen er likevel en parkonkurranse.

Gjest Daisy
Skrevet

Dropp det, for guds skyld! Selskapsleker er bare nitrist og pinlig.

Enig... bedre i utdrikkningslag. Bryllup er mer formelt, synes jeg.

Skrevet

Enig... bedre i utdrikkningslag. Bryllup er mer formelt, synes jeg.

Ja, barneselskap er det definitivt ikke.

Det er flere som har de reneste barneselskapene, kun av den grunn at de ikke serverer alkohol.

Trist. Slik skal i hvertfall ikke vi ha det!

Annonse

Skrevet

Er ikke helt på nett når det gjelder selskapsleker i bryllup, men den gode gamle kaklingen på glasset er grei nok. Alle klirrer med et bestikk på glasset helt til brudeparet har stått opp på stolene sine og gitt hverandre et kyss. Gjentas ørtenhundreganger under middagen....

Gjest Det er de jeg har vært borti
Skrevet

Leker er morsomt i bryllup, når folk begynner å bli litt brisne..(ikke hør på de som sier at det ikke passer seg).

Få brudeparet frem, der de skal få gjestene til å gjette hvilken sang de gjetter på, mens alle gjestene har fått beskjed om hvilken sang det er, og ikke skal si det. De skal gjette på alt mulig annet! Sangen er "Ja, vi elsker" Du må lage en krukke med masse lapper, men det må stå det samme på alle! Men dette funker kun dersom alle har fått med seg at de ikke skal si noe!

En annen er å feste tamponger i tau rundt livet på deltakerne. Det gjelder å få tampongen til å henge fast i en flaske med vann, og få flasken med seg over til den andre siden av rommet. Det er ikke lov til å bruke hendene, og det er ikke lov til å få hjelp! Så er det flere på hvert lag, og det gjelder å bli først ferdig!

Skrevet

Leker er morsomt i bryllup, når folk begynner å bli litt brisne..(ikke hør på de som sier at det ikke passer seg).

Få brudeparet frem, der de skal få gjestene til å gjette hvilken sang de gjetter på, mens alle gjestene har fått beskjed om hvilken sang det er, og ikke skal si det. De skal gjette på alt mulig annet! Sangen er "Ja, vi elsker" Du må lage en krukke med masse lapper, men det må stå det samme på alle! Men dette funker kun dersom alle har fått med seg at de ikke skal si noe!

En annen er å feste tamponger i tau rundt livet på deltakerne. Det gjelder å få tampongen til å henge fast i en flaske med vann, og få flasken med seg over til den andre siden av rommet. Det er ikke lov til å bruke hendene, og det er ikke lov til å få hjelp! Så er det flere på hvert lag, og det gjelder å bli først ferdig!

Slikt vil jeg definitivt ikke ha noe av i vårt bryllup. Da setter jeg meg heller alene på balkongen med et glass vin.

Skrevet

Er ikke helt på nett når det gjelder selskapsleker i bryllup, men den gode gamle kaklingen på glasset er grei nok. Alle klirrer med et bestikk på glasset helt til brudeparet har stått opp på stolene sine og gitt hverandre et kyss. Gjentas ørtenhundreganger under middagen....

Den eneste form for "leken" jeg kan gå med på er denne.

Eller å synge takkformatensangen i "våren"-melodi. Og før siste vers blåser alle opp en ballong hver og trapmer opp på stolene og smeller i siste strofe.

Gjest jeg bare spør!?!
Skrevet

Den eneste form for "leken" jeg kan gå med på er denne.

Eller å synge takkformatensangen i "våren"-melodi. Og før siste vers blåser alle opp en ballong hver og trapmer opp på stolene og smeller i siste strofe.

Så prippen du er da! Skal være litt morsomt også, når alt det formelle er over!

Det er vel kanskje ikke lov til å le heller???

Skrevet

Underholdning og barneleker er to ulike ting. Det skal være lov å le, men jeg hadde ikke ledd av at folk løp rundt med tamponger rundt livet eller mimelek.

Det har vel ikke noe med å være prippen eller ikke.

At gjester bidrar med underholdning av et eller annet slag håper jeg vil skje, men jeg vil ikke ha stolleken heller.

Gjest malun
Skrevet

Slikt vil jeg definitivt ikke ha noe av i vårt bryllup. Da setter jeg meg heller alene på balkongen med et glass vin.

Helt enig. Høres urharry ut.

Hadde ikke blitt glad om noen hadde dratt i gang sånne ting i vårt bryllup.

*grøss*

Annonse

Skrevet

Underholdning og barneleker er to ulike ting. Det skal være lov å le, men jeg hadde ikke ledd av at folk løp rundt med tamponger rundt livet eller mimelek.

Det har vel ikke noe med å være prippen eller ikke.

At gjester bidrar med underholdning av et eller annet slag håper jeg vil skje, men jeg vil ikke ha stolleken heller.

Helt enig med deg, cecily.

Syns sånne selskapsleker er tåpelige. Sånn "nå skal vi ha det moro-greie".

Men le og ha det moro er jeg med på, men det blir det mye bedre med uten tåpelige selskapsleker.

Skrevet

Det er lov å le, såklart.

Men selskapsleker er bare ikke morsomme. Det er bare pinlig tåpelig.

Gjest Bare stå på!
Skrevet

Jeg synes selskapsleker i bryllup høres kjempebra ut! Ikke hør på dem som sier noe annet.

I min 40-års dag hadde jeg selskapsleker. Flere av gjestene ga på forhånd uttrykk for at de var negative til slike leker, og en kamerat av meg nektet nesten å komme pga det.

Men de hadde det kjempegøy i selskapet, og etterpå takket de meg veldig - til og med han mest rigide av dem - fordi jeg hadde hatt selskapsleker!

Skrevet

Kjempefint med leker for å få gjestene oppvarmet og bedre kjent med hverandre.

Eksempel:

Få alle gjestene ut på gulvet. Si at de får 3 minutter på seg til å stille seg opp i rekkefølge etter høyde!

Straks de har gjort det, be dem stille seg opp i rekkefølge alfabetisk etter fornavn!

Til slutt etter fødselsdato, eller skostørrelse...

osv osv.

Lekent pleier å føre til mye latter underveis.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg synes selskapsleker i bryllup høres kjempebra ut! Ikke hør på dem som sier noe annet.

I min 40-års dag hadde jeg selskapsleker. Flere av gjestene ga på forhånd uttrykk for at de var negative til slike leker, og en kamerat av meg nektet nesten å komme pga det.

Men de hadde det kjempegøy i selskapet, og etterpå takket de meg veldig - til og med han mest rigide av dem - fordi jeg hadde hatt selskapsleker!

Jeg støtter kameraten din.

mariaflyfly
Skrevet

Det skjønner jeg godt. *grøsser*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Stolleken er alltid en slager mellom måltidene i bryllup.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...