Gjest Sectio Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Noen som kan noen morsomme eller koselige selskapsleker/aktiviterer man kan gjøre i et bryllup. Gjerne mens man sitter til bords. Imponer meg.... :-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Selskapslek i bryllup??? Det eneste jeg kan komme på er den sangen, hvor de synger sånn at "alle som har fått fartsbot reiser seg, reiser seg, alle som har fått fartsbot setter seg. De som har måne reiser seg osv osv." 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Dropp det, for guds skyld! Selskapsleker er bare nitrist og pinlig. 0 Siter
Gjest letitia Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Få frem flere par, det nygifte selvsagt samt et par mer erfarne og mindre erfarne enn brudeparet. Spør spørsmål som: Hvem har mest økonomisk sans? Hvem vet hvor alle tupperwareboksene ligger? Hvem bød ut på første date? osv.... En får utdelt to plakater pr individ, en "hun" og en "han". Parene skal svare individuelt, men konkurransen er likevel en parkonkurranse. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Dropp det, for guds skyld! Selskapsleker er bare nitrist og pinlig. Enig... bedre i utdrikkningslag. Bryllup er mer formelt, synes jeg. 0 Siter
cecily Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Enig... bedre i utdrikkningslag. Bryllup er mer formelt, synes jeg. Ja, barneselskap er det definitivt ikke. Det er flere som har de reneste barneselskapene, kun av den grunn at de ikke serverer alkohol. Trist. Slik skal i hvertfall ikke vi ha det! 0 Siter
monass Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Er ikke helt på nett når det gjelder selskapsleker i bryllup, men den gode gamle kaklingen på glasset er grei nok. Alle klirrer med et bestikk på glasset helt til brudeparet har stått opp på stolene sine og gitt hverandre et kyss. Gjentas ørtenhundreganger under middagen.... 0 Siter
Gjest Det er de jeg har vært borti Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Leker er morsomt i bryllup, når folk begynner å bli litt brisne..(ikke hør på de som sier at det ikke passer seg). Få brudeparet frem, der de skal få gjestene til å gjette hvilken sang de gjetter på, mens alle gjestene har fått beskjed om hvilken sang det er, og ikke skal si det. De skal gjette på alt mulig annet! Sangen er "Ja, vi elsker" Du må lage en krukke med masse lapper, men det må stå det samme på alle! Men dette funker kun dersom alle har fått med seg at de ikke skal si noe! En annen er å feste tamponger i tau rundt livet på deltakerne. Det gjelder å få tampongen til å henge fast i en flaske med vann, og få flasken med seg over til den andre siden av rommet. Det er ikke lov til å bruke hendene, og det er ikke lov til å få hjelp! Så er det flere på hvert lag, og det gjelder å bli først ferdig! 0 Siter
cecily Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Leker er morsomt i bryllup, når folk begynner å bli litt brisne..(ikke hør på de som sier at det ikke passer seg). Få brudeparet frem, der de skal få gjestene til å gjette hvilken sang de gjetter på, mens alle gjestene har fått beskjed om hvilken sang det er, og ikke skal si det. De skal gjette på alt mulig annet! Sangen er "Ja, vi elsker" Du må lage en krukke med masse lapper, men det må stå det samme på alle! Men dette funker kun dersom alle har fått med seg at de ikke skal si noe! En annen er å feste tamponger i tau rundt livet på deltakerne. Det gjelder å få tampongen til å henge fast i en flaske med vann, og få flasken med seg over til den andre siden av rommet. Det er ikke lov til å bruke hendene, og det er ikke lov til å få hjelp! Så er det flere på hvert lag, og det gjelder å bli først ferdig! Slikt vil jeg definitivt ikke ha noe av i vårt bryllup. Da setter jeg meg heller alene på balkongen med et glass vin. 0 Siter
cecily Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Er ikke helt på nett når det gjelder selskapsleker i bryllup, men den gode gamle kaklingen på glasset er grei nok. Alle klirrer med et bestikk på glasset helt til brudeparet har stått opp på stolene sine og gitt hverandre et kyss. Gjentas ørtenhundreganger under middagen.... Den eneste form for "leken" jeg kan gå med på er denne. Eller å synge takkformatensangen i "våren"-melodi. Og før siste vers blåser alle opp en ballong hver og trapmer opp på stolene og smeller i siste strofe. 0 Siter
Gjest jeg bare spør!?! Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Den eneste form for "leken" jeg kan gå med på er denne. Eller å synge takkformatensangen i "våren"-melodi. Og før siste vers blåser alle opp en ballong hver og trapmer opp på stolene og smeller i siste strofe. Så prippen du er da! Skal være litt morsomt også, når alt det formelle er over! Det er vel kanskje ikke lov til å le heller??? 0 Siter
cecily Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Så prippen du er da! Skal være litt morsomt også, når alt det formelle er over! Det er vel kanskje ikke lov til å le heller??? Underholdning og barneleker er to ulike ting. Det skal være lov å le, men jeg hadde ikke ledd av at folk løp rundt med tamponger rundt livet eller mimelek. Det har vel ikke noe med å være prippen eller ikke. At gjester bidrar med underholdning av et eller annet slag håper jeg vil skje, men jeg vil ikke ha stolleken heller. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Slikt vil jeg definitivt ikke ha noe av i vårt bryllup. Da setter jeg meg heller alene på balkongen med et glass vin. Helt enig. Høres urharry ut. Hadde ikke blitt glad om noen hadde dratt i gang sånne ting i vårt bryllup. *grøss* 0 Siter
amber sun Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Underholdning og barneleker er to ulike ting. Det skal være lov å le, men jeg hadde ikke ledd av at folk løp rundt med tamponger rundt livet eller mimelek. Det har vel ikke noe med å være prippen eller ikke. At gjester bidrar med underholdning av et eller annet slag håper jeg vil skje, men jeg vil ikke ha stolleken heller. Helt enig med deg, cecily. Syns sånne selskapsleker er tåpelige. Sånn "nå skal vi ha det moro-greie". Men le og ha det moro er jeg med på, men det blir det mye bedre med uten tåpelige selskapsleker. 0 Siter
amber sun Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Så prippen du er da! Skal være litt morsomt også, når alt det formelle er over! Det er vel kanskje ikke lov til å le heller??? Det er lov å le, såklart. Men selskapsleker er bare ikke morsomme. Det er bare pinlig tåpelig. 0 Siter
Gjest Bare stå på! Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Jeg synes selskapsleker i bryllup høres kjempebra ut! Ikke hør på dem som sier noe annet. I min 40-års dag hadde jeg selskapsleker. Flere av gjestene ga på forhånd uttrykk for at de var negative til slike leker, og en kamerat av meg nektet nesten å komme pga det. Men de hadde det kjempegøy i selskapet, og etterpå takket de meg veldig - til og med han mest rigide av dem - fordi jeg hadde hatt selskapsleker! 0 Siter
ekte nick Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Kjempefint med leker for å få gjestene oppvarmet og bedre kjent med hverandre. Eksempel: Få alle gjestene ut på gulvet. Si at de får 3 minutter på seg til å stille seg opp i rekkefølge etter høyde! Straks de har gjort det, be dem stille seg opp i rekkefølge alfabetisk etter fornavn! Til slutt etter fødselsdato, eller skostørrelse... osv osv. Lekent pleier å føre til mye latter underveis. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Jeg synes selskapsleker i bryllup høres kjempebra ut! Ikke hør på dem som sier noe annet. I min 40-års dag hadde jeg selskapsleker. Flere av gjestene ga på forhånd uttrykk for at de var negative til slike leker, og en kamerat av meg nektet nesten å komme pga det. Men de hadde det kjempegøy i selskapet, og etterpå takket de meg veldig - til og med han mest rigide av dem - fordi jeg hadde hatt selskapsleker! Jeg støtter kameraten din. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Slikt vil jeg definitivt ikke ha noe av i vårt bryllup. Da setter jeg meg heller alene på balkongen med et glass vin. Det skjønner jeg godt. *grøsser* 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Stolleken er alltid en slager mellom måltidene i bryllup. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.