Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal sannsynligvis ut og handle kjøkkenmaskin senere i dag og lurer fælt på hvilken maskin jeg skal ha.

Jeg vil ha en som er stor nok til deiger på 2 l væske, den skal ha blender (ekstrautstyr), visp, kniv (i blenderen?), deigelter og gjerne mulighet for en del ekstrautstyr utover dette (det har vel de fleste).

Hvilken maskin har du god erfaring med? Prisen er ikke så voldsomt nøye, men Kenwood til 4000,- + ekstrautstyr begynner å kjennes for å si det sånn...

Fortsetter under...

Skrevet

Venninnen min har Bosch MUM 7000 (usikker på tallet), og den er kjempefin. Virker bra til både store og små porsjoner ser det ut som.

Selv har jeg Electrolux Assistent, som jeg arvet fra moren min. Den er 30 år gammel, men nokså lik den som selges idag. Anbefales ikke. Den rører dårlig, er stor, tung og uhåndterlig.

Til daglig bruker jeg en Philips Facilio, som er grei til smått, men den tar ikke 2 liter.

Skrevet

Venninnen min har Bosch MUM 7000 (usikker på tallet), og den er kjempefin. Virker bra til både store og små porsjoner ser det ut som.

Selv har jeg Electrolux Assistent, som jeg arvet fra moren min. Den er 30 år gammel, men nokså lik den som selges idag. Anbefales ikke. Den rører dårlig, er stor, tung og uhåndterlig.

Til daglig bruker jeg en Philips Facilio, som er grei til smått, men den tar ikke 2 liter.

Jeg har Electrolux Assistent, og er kjempefornøyd med den!

Den bruker jeg hver gang jeg lager brød, og nå har jeg akkurat laget Mariaflyflys pizzadeig i den...

Men jeg liker best maskiner uten for mye dill og utenomutstyr (For jeg bruker det sjelden, likevel).

Skrevet

Har hatt eksens gamle assistent fra 1979 på lån, men ville ha noe nyere og eget. :o) Var forsåvidt fornøyd med den, men hadde lite ekstrautstyr som visp, hakker og sånt til den da.

Annonse

Pappa Bjørn
Skrevet

Vi har den største fra Kenwood, og den er helt rå. Går du på Elkjøp får du den til 3500 med alt utstyr. De har også en MegaPack til Major som stadig er på tilbud. Bare si du fant den 500 billigere hos expert så får du rabatt.

Skrevet

Så tusenkronersspørsmålet: hvem forhandler Braun? Jeg har en gammel Braun foodprocessor, men ikke søren om jeg husker hvor jeg kjøpte den...

Elkjøp:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/no_NO_B/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=fMbnnRh0EsHnrVjbSbgkfBJRgHv_XKxonIk=?ProductID=p5vD4Qjo0AIAAADvLnsDVZCt&CatalogCategoryID=&filename=producttype_text%2cproductpage_text%2cprodtypes_vartypes_text

Og expert. Men der har de ikke internet-pris, man må klikke seg inn på sin butikk for å finne pris. Teit system. http://www.expert.no/produkter.asp?sku=31006&menu_id=901&navigate=1&kampanje=0&kamp_id=0

Skrevet

Ah! Elkjøp har butikk på den kanten jeg skal så da er jo saken biff! :o)

Hva skulle man vel gjort uten DOL!? ;o)

Skrevet

Nei, uten dol hadde det vel aldri blitt noen kjøkkenmaskin på deg ;)

Noter deg prisen, hvis det er dyrere i butikken får du avslag når du sier "da går jeg hjem og bestiller fra internett istedet, siden det er billigere". Har iallefall hørt om flere som har gjort det sånn. (Hvis det er samme typen du skal ha da...)

Skrevet

Forresten, jeg har en Braun sjøl (fikk i gave av foreldrene mine for en del år tilbake). Ligner den K3000-modellen. Den er fin, men det er så mye deler... Og så er det en dings i midten på alle bollene som visp, elteklo etc festes på, istedenfor at slike ting kommer ovenifra og ned i bollen. Hm - klønete forklaring, men håper du forstår. Om du ser på Bosch MUM og Kenwood, så har de feste for elteklo, visp etc ovenfra. Virker mer praktisk synes jeg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...