Gå til innhold

Hvordan holde vinglasset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, har ikke begynt ennå, faktisk. Tenkte bare litt *eh, kremt* framover ikveld ;)

Fikk besøk av noen som spiste sammen med oss, og pga. kjøring osv så ble det til at vi droppet vinen akkurat da (litt kjipt å sitte å kose seg bare oss to, når de andre måtte stå over). Men nå skal vi åpne den hvert øyeblikk...og spise resten av pizzaen som er igjen.

:) :)

Tykk eller tynn bunn?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du kan jo prøve å holde mest i stetten, og bare støtte litt på glasset med en finger eller to. Litt som om du kjærtegner glasset, liksom - fordi vinen var så god.

Kanskje det funker bedre, og kanskje det ikke blir langt like mye merke til som hvis du kun holder i klokken på glasset?

;)

Skal jeg være helt ærlig så pleier jeg bare å gjøre som sidemannen. Jeg er tross alt ikke så dannet av meg, så jeg pleier å herme under hele middagen. Tar sidemannen opp den ytterste kniven tar jeg også opp den, osv.

Det samme gjelder vinen: Jeg ser det an!

Skrevet

Tykk eller tynn bunn?

Tynn, selvfølgelig. :)

*pling* Der er den akkurat ferdig.

Da tar jeg en liten pause fra DOL, mens jeg spiser mer pizza og drikker vin... *glis*

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Med begge hendene...;)

mariaflyfly
Skrevet

Nei, har ikke begynt ennå, faktisk. Tenkte bare litt *eh, kremt* framover ikveld ;)

Fikk besøk av noen som spiste sammen med oss, og pga. kjøring osv så ble det til at vi droppet vinen akkurat da (litt kjipt å sitte å kose seg bare oss to, når de andre måtte stå over). Men nå skal vi åpne den hvert øyeblikk...og spise resten av pizzaen som er igjen.

:) :)

God pizza? ;o)

Skrevet

Intr. info du hadde der, Prozak...det hørte jeg ingenting om da jeg tok fagbrev.. Men klart...i vinens verden er det mye mystikk..og også mange myter...

Mvh

Vel - dette er ikke så lenge siden, så historiske fakta finnes det en god del av. Men det er utvilsomt stor forskjell på hvilke grunner man har hatt for å beholde denne upraktiske saken (stetten) i århundrene etter den ble oppfunnet, og den opprinnelige grunnen :-)

"..........................."

Skrevet

Holde i stetten er det 'korrekte'. Da unngår glasset fettete fingermerker.

Dessuten bør kvinner prøve å drikke fra samme sted. Det er direkte ulekkert med leppestiftklin hele veien rundt.

Skrevet

God pizza? ;o)

Åjaaaa....

det var knapt noe igjen. Laget tre stykker, med henholdsvis parmaskinke og sjampinjong, skinke og sjamponjong, og med pepperoni.

De ble utrolig gode...fikk en kommentar av han som var på besøk, at pizzaene så ut som når man bestiller pizza. :)

og det var kjempegodt ikveld også...og med vinen til var det bare helt *mmmmm*

Vinen _var_ god, smaken varte og var fyldig og nydelig, og vi koooste oss *smile*

Vi prøvde til og med ut vhvrordan vi skulle holde glasset...og det føltes mer profft å hole i stetten, såklart, men det vr mer praktisk å holde i både stett og klokken.

Jepp, denne pizzaen skal jeg lage flere ganger, og vinen skal noteres for spesiell anledninger. (f eks sommerfester...)

mariaflyfly
Skrevet

Åjaaaa....

det var knapt noe igjen. Laget tre stykker, med henholdsvis parmaskinke og sjampinjong, skinke og sjamponjong, og med pepperoni.

De ble utrolig gode...fikk en kommentar av han som var på besøk, at pizzaene så ut som når man bestiller pizza. :)

og det var kjempegodt ikveld også...og med vinen til var det bare helt *mmmmm*

Vinen _var_ god, smaken varte og var fyldig og nydelig, og vi koooste oss *smile*

Vi prøvde til og med ut vhvrordan vi skulle holde glasset...og det føltes mer profft å hole i stetten, såklart, men det vr mer praktisk å holde i både stett og klokken.

Jepp, denne pizzaen skal jeg lage flere ganger, og vinen skal noteres for spesiell anledninger. (f eks sommerfester...)

En bra kveld, med andre ord? ;o)

Skrevet

En bra kveld, med andre ord? ;o)

Jepp, det kan jeg skrive under på ;)

Tror jeg køyer snart, nå. :)

mariaflyfly
Skrevet

Jepp, det kan jeg skrive under på ;)

Tror jeg køyer snart, nå. :)

Håper du innrømmer at vinen var bedre enn gato Negro, dah! ;o)

God natt!:o)

Skrevet

Håper du innrømmer at vinen var bedre enn gato Negro, dah! ;o)

God natt!:o)

Jo, jeg innrømmer gjerne det.

Men den koster såpass at vi får kjøpe den innimellom, og så drikke Gato Negro på vanlige kvelder (pleier å tappe et glass fra kartongvin om kveldene).

Men at smaken var mer utsøkt er det ingen tvil om. :)

Du har greie på god vin, det er sikkkert.

natta :)

Skrevet

I stettet vil jeg tro. I hvert fall gjør jeg det :)

Skrevet

I stettet vil jeg tro. I hvert fall gjør jeg det :)

Pøh! Du drikker direkte fra flasken! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Pøh! Du drikker direkte fra flasken! ;-)

Med vennlig hilsen

Hysj på deg! ;)

Forresten, jeg så at du hadde ringt meg en dag, var det noe spes eller? :)

Skrevet

Hysj på deg! ;)

Forresten, jeg så at du hadde ringt meg en dag, var det noe spes eller? :)

Jepp! Av meget lange og kompliserte årsaker stod jeg plutselig, men tilfeldigvis, utenfor huset ditt! :-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jepp! Av meget lange og kompliserte årsaker stod jeg plutselig, men tilfeldigvis, utenfor huset ditt! :-)

Med vennlig hilsen

ååå, også var ikke jeg hjemme akkurat da.. Pokker og da!

Hadde vært koselig å snakke med deg igjen da.

Sende meg noen ord om hvordan det går med deg og dine en dag? :) [email protected]

mariaflyfly
Skrevet

Jo, jeg innrømmer gjerne det.

Men den koster såpass at vi får kjøpe den innimellom, og så drikke Gato Negro på vanlige kvelder (pleier å tappe et glass fra kartongvin om kveldene).

Men at smaken var mer utsøkt er det ingen tvil om. :)

Du har greie på god vin, det er sikkkert.

natta :)

Så veldig greie på det har jeg egentlig ikke, men jeg veit godt hva jeg liker og ikke liker. ;o)

"Lillebroren" til den vinen du drakk i går er den som bare heter Zenato Valpolicella. Den er også veldig god og koster ca 110,-

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...