Gå til innhold

kan skolen kreve at naboeiendommen kutter ned trær?

Anbefalte innlegg

Gjest kveldssol
Skrevet

Vi har høye trær langs gården, plantet av oldefar og de gir ly for vinden. Skolen grenser til gården, og de bygde et nytt bygg. Nå har foreldre klaget til skolen, og rektor ønsker at vi hogger ned trærne fordi det nye bygget ligger i skygge. Må vi føye oss? Jeg har IKKE lyst til å hogge ned trærne våre!! De er der for en grunn, samt at de er flotte og gamle. Blir trær felt vil det også se helt merkelig ut... trærne hører til her. Hva synes dere? Jeg mener det er frekt av skole å be om dette. De bygde det nye bygget der de gjorde, og burde tenkt på dette før. Altså lagt det til den andre siden (der det også er plass).

Fortsetter under...

Skrevet

Det finns regler rundt dette, men jeg kjenner dem ikke. Muligens må det opp i en tvistenemnd. I tilfelle syns jeg dere bør ta kontakt med en advokat for å få hjelp i saken. Gamle trær er viktige å redde!

Personlig syns jeg da de må være flott for elever å se ut på gamle trær. Skolen bør heller lære elevene å verdsette gamle trær, enn å hogge dem ned! Er det ikke noen skolemennesker dere kan alliere dere med? Eller hva med å få elevene selv i tale, og be dem sette i gang en "redd trærne" aksjon?!

:-)

Lykke til!

Skrevet

Det finns regler rundt dette, men jeg kjenner dem ikke. Muligens må det opp i en tvistenemnd. I tilfelle syns jeg dere bør ta kontakt med en advokat for å få hjelp i saken. Gamle trær er viktige å redde!

Personlig syns jeg da de må være flott for elever å se ut på gamle trær. Skolen bør heller lære elevene å verdsette gamle trær, enn å hogge dem ned! Er det ikke noen skolemennesker dere kan alliere dere med? Eller hva med å få elevene selv i tale, og be dem sette i gang en "redd trærne" aksjon?!

Lykke til!

eh, skal de ha sol på skolebygget?

Synes å huske at vi slet noe innmari med å holde sola UNNA fordi det ble for varmt, og sola skinte i øynene på folk slik at de ikke så tavla.

Gjest papirtiger
Skrevet

eh, skal de ha sol på skolebygget?

Synes å huske at vi slet noe innmari med å holde sola UNNA fordi det ble for varmt, og sola skinte i øynene på folk slik at de ikke så tavla.

Det lurte jeg også på..

Men jeg ville tatt opp saken med skolen, hvis ikke det fører frem så ta det til megleren.

Gjest kveldssol
Skrevet

Lykke til!

Takk for svar dere tre:) Joda, skolen vil ha mer lys og ha det mer oversiktlig. Nå ligger en liten del av skolen i skyggen, men det visste de jo da de byggde dette nybygget. Faren min som driver gården har lett for å si ja for å ikke lage bråk, så det er egentlig opp til ham. Jeg har sagt hva jeg mener, og håper trærne blir...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...