Gå til innhold

Hva handle i USA

Anbefalte innlegg

Gjest Big Mac
Skrevet

Hvordan kan jeg vite om jeg blir lurt?

Sjansen for å bli lurt er størst i populære turiststrøk (typisk små butikker som flommer over av varer.)

En vanlig teknikk er at selgeren å vise deg varen, dere blir enig om en pris, og så må selgeren på lageret for å hente et nytt uåpnet eksemplar til deg. Den boksen ser gjerne tilforlatelig ut, men innholdet kan fort være noe helt annet.

Fortsetter under...

Gjest Big Mac
Skrevet

Er det ikke noe med at CD'er og DVD'er kjøpt i USA ikke kan brukes i Norge da?

CD-er går bra. DVD-er fungerer bare på spillere som kan spille sone1-filmer.

Gjest Big Mac
Skrevet

(Forresten, CD-er er ikke nødvendigvis billig der borte, jeg opplever ofte at det er rimeligere å handle på platekompaniet når de har salg ;-)

Skrevet

Du har barn sant?

Mener at barneklær, særlig enkelte merker (uten at jeg er sikker på hvilke) er betydelig billigere enn i Europa, men størrelsene er mindre også, så vær obs. Min 3-åring bruker 98 kjøpt i Norge, men gensere fra USA i størrelse 3 år er i minste laget.

Jada, jeg har barn, og barneklær står allerede på handlelisten. Vi har fått endel klær tilsendt så jeg tror jeg har nogenlunde kontroll på størrelsene.

Men takk for svaret.

Skrevet

Sjansen for å bli lurt er størst i populære turiststrøk (typisk små butikker som flommer over av varer.)

En vanlig teknikk er at selgeren å vise deg varen, dere blir enig om en pris, og så må selgeren på lageret for å hente et nytt uåpnet eksemplar til deg. Den boksen ser gjerne tilforlatelig ut, men innholdet kan fort være noe helt annet.

Aha, men å handle i en mall på f.eks. Sears eller noe lignende i en helt vanlig kjedelig by er stort sett greit?

Skrevet

Flott! Da vet jeg at vi kan kjøpe CD'er. Kjempefint! Takk for svaret

Annonse

Gjest Big Mac
Skrevet

Aha, men å handle i en mall på f.eks. Sears eller noe lignende i en helt vanlig kjedelig by er stort sett greit?

Det går nok veldig bra.

Gjest epletre
Skrevet

Er det ikke noe med at CD'er og DVD'er kjøpt i USA ikke kan brukes i Norge da?

Saa lenge du har sonefri DVDspiller saa fungerer DVDene, CDene funker fint de ogsaa.

God tur!!

Skrevet

Hvis prisene er noenlunde tilsvarende prisene i England, så kan du med fordel kjøpe CD og DVD, og Redken hårprodukter :-)

HUgs at amerikanske DVD-filmar er sone 1, og ein kan ikkje utan vidare spela dei på europeiske DVD-spelarar. Ein må ha ein sonefri spelar, men ein del sone1-filmar kjem til og med med ein sjekk på om spelaren er sonefri, og vil nekte å bli spelt... Det var t.d. tilfelle med Spiderman.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...