Gå til innhold

lesetest

Anbefalte innlegg

Gjest tomineline
Skrevet

Hvor mange ord i min er det vanlig å klare når man går i 6 klasse ?

finnes det noen steder der det står hva barn skal klare i de ulike klassetrinnene ?

Fortsetter under...

Gjest miemarie
Skrevet

Jeg går ut fra at du mener pr minutt. Det varierer fra 0 - 300. Men den kritiske grensen er 80 ord/minutt, tror jeg. Hvis du leser saktere enn det, så er det vanskelig for deg å lese. Tror gjennomsnittet er rundt 160 ord. En god leser klarer over 200.

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Jeg går ut fra at du mener pr minutt. Det varierer fra 0 - 300. Men den kritiske grensen er 80 ord/minutt, tror jeg. Hvis du leser saktere enn det, så er det vanskelig for deg å lese. Tror gjennomsnittet er rundt 160 ord. En god leser klarer over 200.

For en 6.klassing?? Det tviler jeg på... Hvor har du dette fra da? For en voksen så går det no bra med 200 og over det i minuttet, men for en så ung person, med så lite lesetrening??

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

For en 6.klassing?? Det tviler jeg på... Hvor har du dette fra da? For en voksen så går det no bra med 200 og over det i minuttet, men for en så ung person, med så lite lesetrening??

Har sjekket litt rundt og funnet at en gruppe studenter fra BI tok en sånn test og der varierte lesehastigheten fra 165 oim og oppover, så at en i 6 klasse skal lese så fort er unaturlig. Kan tenke meg ca 130oim. Prøv selv, ta tiden i ett min og regn ut for mange ord du har lest..

Gjest Lærer
Skrevet

Jeg mener at Carlstentesten, som er den vanligste lesetesten i skolen oppgir 80-100 ord/min. som middels hastighet i 6. klasse. Jeg har dessverre ikke testen foran meg, så jeg er ikke helt sikker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...