Gjest tomineline Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 Hvor mange ord i min er det vanlig å klare når man går i 6 klasse ? finnes det noen steder der det står hva barn skal klare i de ulike klassetrinnene ? 0 Siter
Gjest miemarie Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 Jeg går ut fra at du mener pr minutt. Det varierer fra 0 - 300. Men den kritiske grensen er 80 ord/minutt, tror jeg. Hvis du leser saktere enn det, så er det vanskelig for deg å lese. Tror gjennomsnittet er rundt 160 ord. En god leser klarer over 200. 0 Siter
siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 Jeg går ut fra at du mener pr minutt. Det varierer fra 0 - 300. Men den kritiske grensen er 80 ord/minutt, tror jeg. Hvis du leser saktere enn det, så er det vanskelig for deg å lese. Tror gjennomsnittet er rundt 160 ord. En god leser klarer over 200. For en 6.klassing?? Det tviler jeg på... Hvor har du dette fra da? For en voksen så går det no bra med 200 og over det i minuttet, men for en så ung person, med så lite lesetrening?? 0 Siter
siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 For en 6.klassing?? Det tviler jeg på... Hvor har du dette fra da? For en voksen så går det no bra med 200 og over det i minuttet, men for en så ung person, med så lite lesetrening?? Har sjekket litt rundt og funnet at en gruppe studenter fra BI tok en sånn test og der varierte lesehastigheten fra 165 oim og oppover, så at en i 6 klasse skal lese så fort er unaturlig. Kan tenke meg ca 130oim. Prøv selv, ta tiden i ett min og regn ut for mange ord du har lest.. 0 Siter
Gjest Lærer Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Jeg mener at Carlstentesten, som er den vanligste lesetesten i skolen oppgir 80-100 ord/min. som middels hastighet i 6. klasse. Jeg har dessverre ikke testen foran meg, så jeg er ikke helt sikker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.