Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Mobiltelefoner med innebygde kameraer er blitt forbudt på amerikanske militære anlegg i Irak. Forbudet kommer etter ordre fra USAs forsvarsminister Donald Rumsfeld, og er et resultat av den lange rekken av avslørende bilder av amerikansk fangetortur."

Kilde: Aftenposten

Det er tragikomisk!

Etter at Rumsfeld først ville sensurere torturbildene "for å beskytte fangenes rettigheter under Genève-konvensjonene" (!), så forbyr han nå kamera, slik at omverdenen ikke skal få se torturen som foregår.

Rumsfeld: Gratulerer med et flott åpent samfunn, demokrati, menneskerettigheter, osv.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

23

• Mr Kahn

16

• shandy

7

• Kakel

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest QuePasta
Skrevet

Timingen blir litt komisk, men fotoforbud er vanlig også ved norske militæranlegg.

Skrevet

Timingen blir litt komisk, men fotoforbud er vanlig også ved norske militæranlegg.

Ja, man kan forstå at det er forbudt, men det er merkelig at de ikke har tenkt på det før, og det er enda merkeligere at de velger å gjøre det nå. Enten de er skyldige eller ei, så lyser det jo "cover up" lang vei.

Skrevet

Hva skal man si?

Kjøp et ordentlig fotoapparat istedet ;)

Enig med deg. Tragikomisk.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Forbudet er jo greit nok, men timingen er pervers.

Skrevet

Forbudet er jo greit nok, men timingen er pervers.

Det neste er nok at det blir forbudt å bli torturert, fordi det kan bringe skam på USA!

;-)

Med vennlig hilsen

Annonse

Skrevet

Hva skal man si?

Kjøp et ordentlig fotoapparat istedet ;)

Enig med deg. Tragikomisk.

Hvis man virkelig ønsket å støtte religiøse fundamentalister, så er det vanskelig å tenke ut en bedre gavepakke enn denne skandalen.

Det er nitrist!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Timingen er elendig. Dette burde de tenkt på før, og nå gjør et sånt forbud bare vondt verre.

Nå har ikke Rumsfeld og co mye (om de har noe i det hele tatt) igjen å gå på.

Skrevet

Ja, man kan forstå at det er forbudt, men det er merkelig at de ikke har tenkt på det før, og det er enda merkeligere at de velger å gjøre det nå. Enten de er skyldige eller ei, så lyser det jo "cover up" lang vei.

Enig i at det er galt tidspunkt, men tenk også på at bilder kan lyve, og ikke vise den hele og fulle sannheten.

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Enig i at det er galt tidspunkt, men tenk også på at bilder kan lyve, og ikke vise den hele og fulle sannheten.

Et bilde kan nok "lyve", men hadde det ikke vært for disse bildene fra Irak hadde ikke folk og media kjent til saken i det hele tatt, og det hele hadde bare fortsatt uhindret.

Skrevet

Selvsagt kan bilder lyve, men det er vel ingen som påstår at bildene fra dette fengselet er falske.

Skrevet

Selvsagt kan bilder lyve, men det er vel ingen som påstår at bildene fra dette fengselet er falske.

Det har jeg da heller ikke sagt.

Mye dritt, begge veier.

Skrevet

Det er ganske alminnelig at det er fotoforbud på militært område. Selv her i Norge kan du ikke ta med deg kosebamsen din overalt.

Annonse

Skrevet

Det er ganske alminnelig at det er fotoforbud på militært område. Selv her i Norge kan du ikke ta med deg kosebamsen din overalt.

Det er, som jeg har skrevet, helt normalt.

Det er dog ikke normalt å innføre et slik forbud nå, etter at torturbildene er ute.

Skrevet

Det er, som jeg har skrevet, helt normalt.

Det er dog ikke normalt å innføre et slik forbud nå, etter at torturbildene er ute.

Tja, kanskje Rumsfeldt heller bare minner om et forbud som har vært der hele tiden. Enhver soldat vet da at det er forbudt å fotografere krigsfanger, eller fotografere og distribuere bilder fra militære anlegg.

Skrevet

Tja, kanskje Rumsfeldt heller bare minner om et forbud som har vært der hele tiden. Enhver soldat vet da at det er forbudt å fotografere krigsfanger, eller fotografere og distribuere bilder fra militære anlegg.

De vet også at det er forbudt å torturere krigsfanger. Det visste Rumsfeld også.

Det er ikke fotograferingen som er problemet her.

Skrevet

De vet også at det er forbudt å torturere krigsfanger. Det visste Rumsfeld også.

Det er ikke fotograferingen som er problemet her.

Jeg se ringen problemer i det hele tatt.

Skrevet

Hvis ikke du ser "problemet" med at Rumsfeld/Bush har gitt Osama bin Laden og enhver jævla fundamentalist den største gaven de kunne få, så er du mer fundamentalistisk enn jeg trodde.

Det er vanskelig å foreslå noe enn denne skandalen som er bedre for fundamentalistene, hvis det ikke var at Bush overførte kontroll av USAs styrker direkte til Osama.

Skrevet

Det er fordi du er firkantet. Neida, ikke svar.

Skrevet

Hvis ikke du ser "problemet" med at Rumsfeld/Bush har gitt Osama bin Laden og enhver jævla fundamentalist den største gaven de kunne få, så er du mer fundamentalistisk enn jeg trodde.

Det er vanskelig å foreslå noe enn denne skandalen som er bedre for fundamentalistene, hvis det ikke var at Bush overførte kontroll av USAs styrker direkte til Osama.

Vi har alltid hørt at en ikke skal provosere «the Arab Street», for da åpner vi portene itl et visst sted...vel, so what?! La oss bare sende noen ananas inn i dette helvete da, så roer snart disse kamelrytterne seg. Provosér disse voldsapene frem i lyset, så de kan sendes til sin skaper, jo før jo heller.

Skjønner ikke hva du maser om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...