Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

javel? vi får følge med da serru.:-)

Jeg forstår du er sjokkert over den skandalen som har blitt offentliggjort. Det er en tragedie, ikke bare for de som ble torturert, men for hele Vestens renomé.

Det Rumsfeld (og nedover) har gjort, har ødelagt for demokratisering og Menneskerettighetene i ÅREVIS fremover. De har gitt den største gaven til religiøse fanatikere.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

23

• Mr Kahn

16

• shandy

7

• Kakel

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Sittet oppe i natt?

Hva mener du med at jeg forsvarer tortur? Forsvarer du drap på sivile jøder i Israel?

Jeg har gjentatte ganger tatt avstand fra alle drap på sivile, uavhengig av hvem som utfører dem.

Du, derimot, skrev at det var OK hvis araberene fikk en geværkolbe i ansiktet...

Skrevet

Jeg forstår du er sjokkert over den skandalen som har blitt offentliggjort. Det er en tragedie, ikke bare for de som ble torturert, men for hele Vestens renomé.

Det Rumsfeld (og nedover) har gjort, har ødelagt for demokratisering og Menneskerettighetene i ÅREVIS fremover. De har gitt den største gaven til religiøse fanatikere.

Med vennlig hilsen

Ja, det er det samme hva de hadde gjort - så hadde det vært bensin på bålet. Hvorda skulle de ha taklet det da? - INGEN tror på USA lenger likevel?!?!?

Skrevet

Ja, det er det samme hva de hadde gjort - så hadde det vært bensin på bålet. Hvorda skulle de ha taklet det da? - INGEN tror på USA lenger likevel?!?!?

Nei, ingen tror på USA lenger, og de har KUN seg selv å takke.

De har fulgt en strategi (som jeg har fordømt i årevis) som var dømt til å mislykkes.

Hvor stor del av verdens befolkning tror du støtter USAs okkupasjon?

Hvor store del av irakere tror du vil ha USA som okkupant?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, ingen tror på USA lenger, og de har KUN seg selv å takke.

De har fulgt en strategi (som jeg har fordømt i årevis) som var dømt til å mislykkes.

Hvor stor del av verdens befolkning tror du støtter USAs okkupasjon?

Hvor store del av irakere tror du vil ha USA som okkupant?

Med vennlig hilsen

Jeg klarer ikke å se på dem som okkupanter , de har gått inn og fjernet en tyrann -og all den tid de skal overlate Irak til "seg selv" - var det ikke 30.juni? - Det spørs om Irak er modent for å styre seg selv uten Saddam da - de er jo ikke vant til å tenke selv.

Jeg aner ikke noe om dette heller,- nå skal jeg ut i RL - det er sol ute gitt! :)

Ha en fortsatt god, krnaglete dag, ta godt vare på min rabiate mann så lenge - hehe

Skrevet

Ja, og måtte gudene forby noe annet. Jeg blir så skremt av de holdningene og det nedlatende synet han gir uttrykk for å ha har på enkelte mennesker.

BØ!

Annonse

Skrevet

Ja, han tar virkelig kaka. Skjønner han ikke hvor dum han virker utad????

Skrevet

Jeg har gjentatte ganger tatt avstand fra alle drap på sivile, uavhengig av hvem som utfører dem.

Du, derimot, skrev at det var OK hvis araberene fikk en geværkolbe i ansiktet...

Nei, ikke ansiktet, i kjeften. Du ville vært troverdig hvis engasjementet ditt hadde omfattet de overgrep som daglig begås i disse landene du mener er urettferdig behandlet av den vestlige verden. Jeg har enda tilgode å se deg starte tråder som omhandler overgrep begått av muslimer. En kan jo bare undres hvorfor.

Det eneste du søker er alibi for din egen feilslåtte politiske ideologi.

Gjest QuePasta
Skrevet

De som utfører denne torturen, noe som jeg har fått inntrykk av er et lite FÅTALL gærninger, -de VET at de ødelegger for alle - og det er nettopp det som gjør at de vinner ALT på å fotografere. Dette er ganrantert planlagt for å sette USA i vanry.

Rumsfeld kan nå bare famle med de lover og forordninger han har - og da blir det seende enda verre ut. Det er sånn terror ER,- det skal skape kaos og frykt, og det har de lyktes med.

Nei, her tror jeg du tar feil.

Jeg tror de fleste av handlingene vi har sett bilder fra, like gjerne kunne ha vært utført av norske soldater i en liknende situasjon - det er ingen grunn til å tro at vi er noe bedre. (Dette gjelder de ikke-voldlige delene, med ydmykelser og latterliggjøring).

Skrevet

BØ!

Drit i de hønene der. Ring meg isteden.

Skrevet

Sør har jo som vanlig, vikarierende motiver i enhver diskusjon.

Sør som driter menneskerettigheter en lang mars så lenge det er jøder eller vestlige borgere som blir rammet, besværer seg nå over uhyggeligheter i irakiske fengsler, som tross alt er et musepiss i forhold til saddams herjinger.

Når det er sagt, er det selvsagt beklagelig at noen mister kontrollen og utfører uverdige handlinger mot fanger. Vi kan ikke være bekjent av dette, og vi får håpe de skyldige får sin velfortjente straff.

Det er nok bare å konstatere at alle soldater, også norske, kan bli brakt i en situasjon hvor slike handlinger kan forekomme.

Forskjellen er at i Vesten blir de ansvarlige straffet og det blir oppvask, mens de i totalitære regimer blir generaler og folkehelter.

Vi kan være glade for at dette kommer for en dag, og at overgrepene stanses. Litt røff behandling av folk som er ansvarlig for tusener på tusener av drap, kan man likevel forsvare. Vi snakker om det verste krapyl på jordens overflate, og da trenger de ikke premieres med dundyner og kanapeer.

Samtidig fungerer de siste ukers beretninger fra fengselet og reaksjonene etterpå, som eksempel på de fundamentale forskjeller mellom våre vestlige, demokratiske systemer og de muslimske (og andre totalitære-) systemer.

Skrevet

Sør har jo som vanlig, vikarierende motiver i enhver diskusjon.

Sør som driter menneskerettigheter en lang mars så lenge det er jøder eller vestlige borgere som blir rammet, besværer seg nå over uhyggeligheter i irakiske fengsler, som tross alt er et musepiss i forhold til saddams herjinger.

Når det er sagt, er det selvsagt beklagelig at noen mister kontrollen og utfører uverdige handlinger mot fanger. Vi kan ikke være bekjent av dette, og vi får håpe de skyldige får sin velfortjente straff.

Det er nok bare å konstatere at alle soldater, også norske, kan bli brakt i en situasjon hvor slike handlinger kan forekomme.

Forskjellen er at i Vesten blir de ansvarlige straffet og det blir oppvask, mens de i totalitære regimer blir generaler og folkehelter.

Vi kan være glade for at dette kommer for en dag, og at overgrepene stanses. Litt røff behandling av folk som er ansvarlig for tusener på tusener av drap, kan man likevel forsvare. Vi snakker om det verste krapyl på jordens overflate, og da trenger de ikke premieres med dundyner og kanapeer.

Samtidig fungerer de siste ukers beretninger fra fengselet og reaksjonene etterpå, som eksempel på de fundamentale forskjeller mellom våre vestlige, demokratiske systemer og de muslimske (og andre totalitære-) systemer.

Du skriver: "Vi snakker om det verste krapyl på jordens overflate, og da trenger de ikke premieres med dundyner og kanapeer."

Og derfor satte de fri over 400 av dem, som uskyldige?

Men tortur av uskyldige er jo OK, ikke sant Grip?

====

Du skriver: "Samtidig fungerer de siste ukers beretninger fra fengselet og reaksjonene etterpå, som eksempel på de fundamentale forskjeller mellom våre vestlige, demokratiske systemer og de muslimske (og andre totalitære-) systemer."

Det viser jo at forskjellen er minimal mellom slik det var, og det USA innførte.

Annonse

Skrevet

Nei, ikke ansiktet, i kjeften. Du ville vært troverdig hvis engasjementet ditt hadde omfattet de overgrep som daglig begås i disse landene du mener er urettferdig behandlet av den vestlige verden. Jeg har enda tilgode å se deg starte tråder som omhandler overgrep begått av muslimer. En kan jo bare undres hvorfor.

Det eneste du søker er alibi for din egen feilslåtte politiske ideologi.

Som sagt - du forsvarer/godtar tortur, og du stiller derfor i samme klasse som Osama, Saddam og de andre heltene dine.

Skrevet

Som sagt - du forsvarer/godtar tortur, og du stiller derfor i samme klasse som Osama, Saddam og de andre heltene dine.

Du insisterer fortsatt på å bedrive skittkasting istedenfor å føre en saklig debatt som et voksent, ansvarlig menneske.

Du overser de tre fingrene som peker tilbake på deg selv hver gang du peker på meg. Husk at du forfekter en «politikk» som har undertrykket mesteparten av verden i mesteparten av forrige århundre, og at du forsvarer Islam med den ene hånden mens du slår etter kristendommen med den andre.

For meg virker denne inkonsekvensen direkte morbid. Og når du konfronteres med dette, så gjemmer du deg bak instudert vulgærmarxistisk retorikk som for lengst er gått ut på dato.

Som fenomen er det interessant å observere, men allikevel tragisk og beklagelig.

Skrevet

Du insisterer fortsatt på å bedrive skittkasting istedenfor å føre en saklig debatt som et voksent, ansvarlig menneske.

Du overser de tre fingrene som peker tilbake på deg selv hver gang du peker på meg. Husk at du forfekter en «politikk» som har undertrykket mesteparten av verden i mesteparten av forrige århundre, og at du forsvarer Islam med den ene hånden mens du slår etter kristendommen med den andre.

For meg virker denne inkonsekvensen direkte morbid. Og når du konfronteres med dette, så gjemmer du deg bak instudert vulgærmarxistisk retorikk som for lengst er gått ut på dato.

Som fenomen er det interessant å observere, men allikevel tragisk og beklagelig.

Aha?

Er det ikke du som er marxist?

Jeg er det ikke, men det er klart at dine beskyldninger om marxisme er patetiske forsøk på å skifte emnte.

Ta heller jødehatet ditt et annet sted.

Skrevet

Aha?

Er det ikke du som er marxist?

Jeg er det ikke, men det er klart at dine beskyldninger om marxisme er patetiske forsøk på å skifte emnte.

Ta heller jødehatet ditt et annet sted.

... men det som er viktig er hva slags politikk du forfekter. Dine løgner og halvsannheter skaper fordommer, ikke bare til staten Israel, men også til jøder generelt. Dette sitter selvsagt ikke jeg og ser på.

Det er heller ingen tvil om at jeg treffer såre punkter hos deg, smerteskrikene dine hver gang marxist-leninismen nevnes er ikke til å ta feil av. Denne lakmustesten er så effektiv at de aller fleste ryker på den.

Du er en klasse tre kandidat i så måte.

Skrevet

Du skriver: "Vi snakker om det verste krapyl på jordens overflate, og da trenger de ikke premieres med dundyner og kanapeer."

Og derfor satte de fri over 400 av dem, som uskyldige?

Men tortur av uskyldige er jo OK, ikke sant Grip?

====

Du skriver: "Samtidig fungerer de siste ukers beretninger fra fengselet og reaksjonene etterpå, som eksempel på de fundamentale forskjeller mellom våre vestlige, demokratiske systemer og de muslimske (og andre totalitære-) systemer."

Det viser jo at forskjellen er minimal mellom slik det var, og det USA innførte.

Dine overdrivelser blir så voldsomme at de avskjærer enhver meningsfull diskusjon.

Ro deg ned, sør. Du kan nok ikke erklære Vestens endelige nederlag ennå.

Skrevet

Dine overdrivelser blir så voldsomme at de avskjærer enhver meningsfull diskusjon.

Ro deg ned, sør. Du kan nok ikke erklære Vestens endelige nederlag ennå.

Ditt forsvar og bagatellisering av tortur er både tragisk og pinlig for deg.

Skrevet

... men det som er viktig er hva slags politikk du forfekter. Dine løgner og halvsannheter skaper fordommer, ikke bare til staten Israel, men også til jøder generelt. Dette sitter selvsagt ikke jeg og ser på.

Det er heller ingen tvil om at jeg treffer såre punkter hos deg, smerteskrikene dine hver gang marxist-leninismen nevnes er ikke til å ta feil av. Denne lakmustesten er så effektiv at de aller fleste ryker på den.

Du er en klasse tre kandidat i så måte.

Ditt vås om marxisme er latterlig.

Ditt jødehat er ikke latterlig, men offensivt for enhvert sivilisert menneske.

Ta ditt jødehat langt vekk herfra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...