Gå til innhold

ikke still alt for høye krav hjemme. Det kan gå galt!

Anbefalte innlegg

Gjest veldig redd og sint!

Et søskenebarn av meg hadde svært mye ansvar hjemme. Hun er nå 17år.

Hun gikk på vgs. Og tro meg. Det er mye mye mer arbeid enn en heldags jobb. Tenk over dette før dere forlanger for mye.

Hun måtte dele alt arbeidet hjemme.

Halvparten av alt husarbeid. Også halvparten av alt ansvar for fire andre søsken på ettermiddagstid.

Hun ga lenge uttrykk for at hun var så sliten for ingen i familien var fornøyd uansett hvor mye hun gjorde hjemme.

Og så en dag klarte hun ikke mer. Hun gjorde ett alvorlig selvmorsforsøk. Og av ren flaks ble hun oppdaget.

I dag ligger hun på psykiatrisk. Og alt hun ønsker er å dø.

UNGDOMMER ER ULIKE. IKKE ALLE KLARER LIKE MYE. TENK OVER DETTE!

Fortsetter under...

*klem* til deg!

Synes også at det kravet som stiller til folk idag er umenneskelig.

Man skal trene, spise sundt, ha venner, være sosial, gå på skole/arbeid, gjøre karriere, gå på kafè, kjøpe klær i siste mote, male og bygge om hus/leilighet, være perfekt på alle området. I tillegg har man famile og forpliktelser og andre som på en egen evne, gir dårlig sammvittighet.

Gleder meg til jeg blir gammel. Da skal jeg ha katt, drikke sherry, ha en stabel med bøker jeg skal lese. Vanne blomster se på tv og diskuter "pollitikk" så busta fyker med alle som gidder!!

(har nemlig ikke selvtillitt til å gjøre det idag...)

• 4 uker senere...

Har selv gjort samme "tabben" som foreldre! Men heldigvis har vi alltid kunnet snakke sammen, om det så er i fult sinne. Så min datter klarte til slutt å "eksplodere" og fortelle at hun følte seg itilstrekkelig, samme hva hun gjorde! Var ikke lett å endre hverdagen, men vi har klart det!! Og tenk at vi kanskje har reddet både livet og helsen hennes av den grunn! SNAKK MED HVERANDRE!! det kan redde liv! Godt innlegg,forresten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...