Gå til innhold

faste?

Anbefalte innlegg

Gjest tirill30
Skrevet

Skal ta en liten operasjon idag. har fått beskjed om å faste fra kl 00.00 igår. Hvordan er det egentlig, jeg vet at jeg ikke kan spise, men kan jeg drikke noe? Er så tørst:) Håper noen kan hjelpe fort....

Fortsetter under...

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Faste betyr at du ikke kan spise/drikke noe. Sug på en isbit dersom du er tørr i munnen.

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Faste betyr at du ikke kan spise/drikke noe. Sug på en isbit dersom du er tørr i munnen.

ps. du skal heller ikke røyke..

Gjest uten signatur
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg heller ikke skulle feks tygge tyggeguymme eller suge drops. Jeg tok et drops på veien til legen en gang jeg skulle ta en spesiell blodprøve, og det var visst litt dumt, for det kunne ødelegge for resultatet. Husker også minstemann skulle operere for noen år siden, da skulle han ikke bruke tyggegummi og drops, ikke drikke og faktisk heller ikke pusse tenner før operasjonen. Det var ikke enkelt det! Lettere når det er en selv det gjelder.

Skrevet

Du får svar altfor seint no, men kanskje det er andre som lurer på det seinare.

Medisinsk faste er meir enn ikkje å spise:

- Ikkje ete nokon ting

- Ikkje drikke

- Ikkje røyke

- Ikkje tygge tyggis eller suge på drops.

(Eg trur du har lov til å pusse tennene dine, hugsar ikkje dette heilt 100%)

Dei siste punkta er p.g.a. at det påverkar magen til å utskilje magesaft. Det tenker ein ikkje vanlegvis på.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...