Gå til innhold

Parkering og P-soner

Gjest dette likte jeg svært dårlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

På boligfeltet jeg bor står det et P-sone skilt i det man kjører inn på hele omrdået.

Det er imidlertid vanlig at folk parkerer litt utenfor husene/leilighetene især for av og pålessing av varer. Noen ganger står bilene der også litt lenger, og er ikke egnentlig til hinder for noen.

Noen folk parkerer også bilene sine på plasser som er ved siden av husene fast, uten at det står merket at der kan man parkere.

Det som er saken er at jeg fikk parkerings bot fordi jeg hadde stått ulovlig parker i p-sone en dag jeg stod utenfor huset mitt. Der er det en lomme hvor jeg eller naboen parkerer av og til, og er ikke til hinder for noen. Tidligere eier informerte meg også om at der kunne jeg stå da jeg kjøpte.

Kommer jeg noen vei med å klage? Det er jo vanlig at folk parkerer rundt omkring på feltet, og jeg stod der bare et par timer, siden jeg skulle ut på noe litt senere. Pleier aldri stå der i lengre perioder.

Noen vits å klage, hvordan formulere meg evt?

Fortsetter under...

Skrevet

Har du p-kort da ?

Tror ikke noen har det inne på feltet her. Men det er vel meningen at vi skal stå i garasjene og på de oppmerkede plassene nede ved veien.

Gjest Bamama
Skrevet

skiltene gjelder fra su kjører inn i en sone til du kjører forbi et skilt som opphever sonen (når du kjører ut igjen av den).

Sonene er til for at dere som bor der skal ha p-plass, altså for at andre ikke skal ta deres plasser. Det er vel derfor det gjerne innføres i sentrumsdeler.

Man kan likevel stå der ca 10 min, for å laste av/på uten å få bot.

Står du der lenger må du ha p-kort, noe du har rett på siden du bor der.

Ikke så vanskelig altså.

Skrevet

skiltene gjelder fra su kjører inn i en sone til du kjører forbi et skilt som opphever sonen (når du kjører ut igjen av den).

Sonene er til for at dere som bor der skal ha p-plass, altså for at andre ikke skal ta deres plasser. Det er vel derfor det gjerne innføres i sentrumsdeler.

Man kan likevel stå der ca 10 min, for å laste av/på uten å få bot.

Står du der lenger må du ha p-kort, noe du har rett på siden du bor der.

Ikke så vanskelig altså.

Det er ikke noe system med p-kort der jeg bor, Det er heller ikke i sentrum, men utenfor oslo, inne på et byggefelt. Ingen fare med at andre skal parkere der.

Det er visstnok slik at inne på området skal det ikke stå biler, tydeligvis, siden jeg fikk bot. Idiotisk spør du meg.

Gjest Bamama
Skrevet

Det er ikke noe system med p-kort der jeg bor, Det er heller ikke i sentrum, men utenfor oslo, inne på et byggefelt. Ingen fare med at andre skal parkere der.

Det er visstnok slik at inne på området skal det ikke stå biler, tydeligvis, siden jeg fikk bot. Idiotisk spør du meg.

Åh... Høres merkelig ut. Rart at det ikke finnes "sonekort" som de kaller det da.

Annonse

Skrevet

Åh... Høres merkelig ut. Rart at det ikke finnes "sonekort" som de kaller det da.

Poenget er vel at det ikke skal stå biler der inne i det hele tatt eller noe..

Det står jo biler der hele tiden, ikke har jeg hørt om noen som har fått bot heller.. merkelig synes jeg det er.

Skrevet

Poenget er vel at det ikke skal stå biler der inne i det hele tatt eller noe..

Det står jo biler der hele tiden, ikke har jeg hørt om noen som har fått bot heller.. merkelig synes jeg det er.

Dersom poenget er at det ikke skal stå biler der, er det da så rart at du har fått bot?

Skrevet

Dersom poenget er at det ikke skal stå biler der, er det da så rart at du har fått bot?

Hallo? Det er jo bare det jeg tror de må ha som poeng da siden de bøtela meg. Jeg ser ikke hva som er galt med å parkere der det er plass og ikke til hinder. Det er jo ikke akkurat nok plasser der vi liksom skal stå, 500 meter unna.

Kan ikke skjønne at beboerne mener at det ikke skal være biler der, men det er vel en måte noen skal tjene penger på.

Skrevet

Hallo? Det er jo bare det jeg tror de må ha som poeng da siden de bøtela meg. Jeg ser ikke hva som er galt med å parkere der det er plass og ikke til hinder. Det er jo ikke akkurat nok plasser der vi liksom skal stå, 500 meter unna.

Kan ikke skjønne at beboerne mener at det ikke skal være biler der, men det er vel en måte noen skal tjene penger på.

P-soneskiltet betyr jo at det ikke er lov til å parkere utenom oppmerkete plasser. Verre er det ikke. Om det er upraktisk er en annen sak.

Skrevet

P-soneskiltet betyr jo at det ikke er lov til å parkere utenom oppmerkete plasser. Verre er det ikke. Om det er upraktisk er en annen sak.

Har du lest noe av det jeg skriver eller er du bare vanskelig?

Poenget er jo at det til enhver tid står ørten biler parkert rundt omkring, det er helt vanlig. Men så plutselig får jeg bot, hvorfor? Og hvorfor får ikke alle det, og hva er vitsen med en sånn regel, og så bare ta noen?

Skrevet

Har du lest noe av det jeg skriver eller er du bare vanskelig?

Poenget er jo at det til enhver tid står ørten biler parkert rundt omkring, det er helt vanlig. Men så plutselig får jeg bot, hvorfor? Og hvorfor får ikke alle det, og hva er vitsen med en sånn regel, og så bare ta noen?

Ikke vet jeg hvilke ruter og rutiner parkeringsvaktene har.

Om du og alle andre har stått feilparkert drøssevis av ganger uten bot, for så plutselig få en bot. Det vil ikke si at dere har stått lovlig de andre gangene av den grunn.

Du opplyser om hvilke skilter det er i området, jeg sier hva det betyr. Er jeg vanskelig da? Snodig.

Gjest Bamama
Skrevet

Om du og alle andre har stått feilparkert drøssevis av ganger uten bot, for så plutselig få en bot. Det vil ikke si at dere har stått lovlig de andre gangene av den grunn.

Du opplyser om hvilke skilter det er i området, jeg sier hva det betyr. Er jeg vanskelig da? Snodig.

Ehm... slutte krangle nå.

Jeg ville ringt selskapet for å spørre litt om boten. Det skader jo ikke.

Annonse

Skrevet

Jeg vet jo hva skiltet betyr da, åhh... herregud.. det var ikke poenget her da..

Skrevet

Jeg vet jo hva skiltet betyr da, åhh... herregud.. det var ikke poenget her da..

Hva var poenget da?

Skrevet

Hva var poenget da?

Det er jo nettopp det jeg mener at du tydeligvis ikke har lest en dritt som ikke har fått med deg det...

Skrevet

Det er jo nettopp det jeg mener at du tydeligvis ikke har lest en dritt som ikke har fått med deg det...

Jeg har lest.

Skrevet

Jeg har lest.

Hvorfor svarer du så teit da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...